Gå til innhold

Når blir Android Market bra?


Anbefalte innlegg

Jeg har HTC Desire og er veldig fornøyd med android generelt, men android market suger i mine øyne skikkelig så jeg skjønner ikke helt dere som gleder dere sinnsykt til paid apps åpnes i norge.

Jeg har tilgang til paid apps med utenlandsk sim kort men den helt store opplevelsen lar vente på seg, betal appsene suger jo like mye som de som er gratis.De fleste med dårlig graffikk(ser ut som noe en 3 åring har kladdet sammen), lite utvalg sammenlignet med app store hos apple.

 

Der ligger app store ganske mange mil føre android enda.

Har hatt ipod touch og kjøpte mange gode apps fra app store og i mine øyne mangler det mye hos android market før de når app store til knærne.

Feks:

Ta grafikken på de fleste apple apps, de overgår android apps med flere lysår(hvertfall de apps jeg har sett hittil)

Spillene til apple er bedre laget og mer gjennomtenkt enn de spill jeg har spilt til android enda.

Og generelt fler apps og velge i og bedre utvalg mtp graffikk og brukervennlighet syns jeg.

Tror dere dette er pga utviklere ikke har fått øynene ordentlig opp for android enda?

Jeg håper ihvertfall at de følger etter så også vi som har android telefoner kan nyte godt av hva disse telefonene faktisk klarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å si det kort og enkelt:

 

du er med på å gjøre det bra kjappere

 

alle med android telefoner, hvis de ikke handler eller henter noe fra android market så gidder ikke produsentene å gjøre noe ekstra for at det skal bli bra.

 

jo mer folk som henter i starten uansett om det suger jo fortere og bedre vil det bli

Lenke til kommentar

Som nevnt over her, hvorfor vil utviklerne gjøre mer om folk legger igjen god rating og er fornøyd?

Jo mindre nedlastinger vil jo tilsi at folk ikke er fornøyd med det de har tilgang til på market, ergo må utviklerne legge seg i selen for og lage bedre apps som folk vil betale for.

 

Hadde ikke folk vært int i betale for finere og bedre ting hadde man aldri laget noe annet enn vw boble.

 

Gingerbread, vil vi som har desire få tilgang til denne oppgraderingen også?

Og når kommer den, vet du det?EDIT:ser den skal komme i midten av oktober.

Har du forresten noe link til mer info om den market siden du nevner?

Endret av nietsoj100
Lenke til kommentar

Nåja.. Alternativt kan det at vi henter ned og gir god rating oppfattes som at vi er fornøyd..

Hvorfor gidde å legge ned masse arbeid i GUI når folk uansett er superhappy?

 

jeg nevnte ingenting om ratings.. jeg snakket egentlig om antall nedlastninger og slikt. beklager misforståelsen...

 

som du kan se i det nietsoj100 skreiv:

 

Som nevnt over her, hvorfor vil utviklerne gjøre mer om folk legger igjen god rating og er fornøyd?

Jo mindre nedlastinger vil jo tilsi at folk ikke er fornøyd med det de har tilgang til på market, ergo må utviklerne legge seg i selen for og lage bedre apps som folk vil betale for.

 

Hadde ikke folk vært int i betale for finere og bedre ting hadde man aldri laget noe annet enn vw boble.

 

Gingerbread, vil vi som har desire få tilgang til denne oppgraderingen også?

Og når kommer den, vet du det?EDIT:ser den skal komme i midten av oktober.

Har du forresten noe link til mer info om den market siden du nevner?

 

her au, beklager at jeg ikke nevnte at det var antall nedlastninger som jeg mente og ikke ratings.

 

 

men det som var mitt point var at hvis folk ikke laster ned så har de ingenting å rate på så dermed blir det jo iallefall bare flopp i lange baner. men hvis folk laster mye ned og rater så kommer det helt ann på raten hva produsentene gjør derretter igjen

 

men helt i starten når det suger som trådstarter sier så må folk først og fremst laste ned i det hele tatt for at produsentene skal gidde å jobbe videre med det.

det var vel i grunnen hovedpointet mitt

 

ratings kommer etter nedlastinga og utprøvelsen og da har allerede produsentene tjent bra på sitt verk fordi de har mange nedlastere

 

 

selv eier jeg windows mobil (xperia x2) så kan ikke uttale meg slikt som dere android brukere kan men det er reinspikka logikk at hvis ingen laster noe ned så skjer det ingenting men hvis mange laster ned (selv helt i starten når det er dass) så vil det skje noe med kvaliteten og innholdet mye raskere og bedre

hvor mye bedre avhenger av ratings men raskheten avhenger ikke en ting av ratings men av antall nedlastinger

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Gingerbread, vil vi som har desire få tilgang til denne oppgraderingen også?

Og når kommer den, vet du det?EDIT:ser den skal komme i midten av oktober.

Har du forresten noe link til mer info om den market siden du nevner?

 

 

Jeg er 95% sikker på at vi kommer til å få muligheten til GB. Ikke av HTC, det stoler jeg ikke særlig på, men av utviklermiljøet på XDA. Så lenge folk har desire, vil det også være utviklere som kan fikse roms. M.h.t at Desire er nesten identisk med Nexus one, som er lovet updaten. Så tror jeg at noen skal greie å porte det over til vår Desire.

 

Kilden min er Google i/0 10. Du finner hele foredraget på Youtube :) Keynote dag 2.

Tror releas skal være i midten av november og ikke oktober. Men håper selvsagt på det :D

Lenke til kommentar

Om ingen kjøper noe på Android Market vil det bare sementere oppfattelsen av at det ikke er en lønnsom plattform å utvikle for, siden Android-brukere har lav betalingsvilje. Jeg er ganske sikker på at veien til et bedre utvalg er å bruke litt penger på apps - ser du noe som ser interessant ut så kjøp i vei. Dette vil gjøre Android mer attraktivt for utviklere som i dag tjener gode penger på kvalitetsprogramvare til iOS, og sørge for at mer blir portet over til Android.

 

Selv har jeg sikkert brukt en hundrings eller to på apps totalt sett, jeg synes det er billig, og jeg har fått valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Er egentlig ganske så happy med de appene som finnes på Android Market pr i dag, men ser jo at kvaliteten blir bedre og bedre for hver dag som går. Selvfølgelig finnes det mye dritt på markedet, og savner faktisk en mulighet til å filtrere ut enkelte utviklere som spyr ut hundrevis av crappy apps.

 

Man må huske at Android Market med paid-apps bare har vært åpent i svært få land. Nå når markedet er fullt åpent i mange flere land, vil utviklerne komme med flere kvalitetsapps framover. De som lager de virkelig gode appsene vil gjerne tjene penger på sin virksomhet, og nå når flere kan kjøpe vil det også bety mere penger i kassa for utviklerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...