LtdEdFred Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Heisann. Jeg har et problem som jeg har litt vanskeligheter med å få hjelp av Google med. Jeg har tatt med meg HTPCen langt hjemmefra og får ikke bilde gjennom HDMI på TVen jeg har her (den fungerte fint hjemme). Når jeg booter opp PCen med HDMI får jeg se desktopen i ca. 5 sekunder før den går i blank. Jeg har funnet ut hvilken oppløsning og refresh rate jeg må sette den til, men det rekker jeg ikke før jeg mister bildet. VGA RGB modus (det er snakk om å boote med VGARGB-kabel om jeg bruker feil ord her) fungerer fint så jeg håper at noen her kan fortelle meg hvordan jeg kan boote opp i VGA RGB og velge oppløsning og refresh rate som den skal bruke når jeg kobler til med HDMI. Lar dette seg gjøre? Endret 11. oktober 2010 av datating Endret emnetittel etter trådstarters ønske. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Trykk F8 som en helt før Windows starter. Velg VGA modus (husk å koble ut HDMI kabelen) Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Heisann. Den funksjonen kjenner jeg til. Jeg skriver jo at VGA Jeg mente å skrive at RGB-modus fungerer. Det jeg håper noen kan hjelpe meg med er å fortelle meg hvordan jeg kan endre oppløsningen og refresh raten som PCen bruker når jeg booter opp med HDMI. Om dette er i registeret eller hva det er. (Nå kom jeg faktisk på en løsning som jeg ikke har tenkt på. Boote opp PCen med HDMI kabel og remote controllen den fra laptopen. At jeg ikke har tenkt på dette før. Men om noen vet om en annen løsning tar jeg gjerne i mot dette da jeg kun har mobilt bredbånd for tiden og jeg er litt usikker på hvordan RDP blir via den). Endret 11. oktober 2010 av Baltazar Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Har du prøvd å botte i VGA modus med HDMI kabelen? Du skal kunne endre oppløsning der, men den vil kreve at du restarter maskinen. Denne funksjonen er laget spesifikt for å løse problemet du har, altså at oppløsning eller refreshrate ike er støttet av skjermen. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Nå må jeg bare beklage. Jeg har surra det til. Jeg har naturligvis boota med RGB-kabel. Beklager surret (dette er nå endret i de andre innleggene). Jeg har prøvd å boote i VGA-mode med HDMI-kabel, men jeg opplever akkurat det samme problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå