Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skoda Octavia Scout vs Mitsubishi Outlander

pian

Valget mellom to 4x4...  

13 stemmer

1. 1. Hvilken ville du valgt?

• Skoda Octavia Scout
      6
    • Mitsubishi Outlander
      7

Anbefalte innlegg

Søker noen 2. opinioner her. Jeg rives altså i filler mellom to lignende biler.

Skoda Octavia Scout 2007 modell, med "alt" utstyr. Gått 38'.

Mitsubishi Outlander Instyle 2007 modell, også med "alt" - unntatt parksensor. Gått 74'.

Prisen er så å si den samme, motoren er lik ( 2.0 VW TDI), det er 6 trinns manuell girkasse og 4x4 på begge, selv om outlanderen har et system man kan overstyre. (Haldex4 er vel kun "realtime 4wd"?) Begge har 18 cm bakkeklaring. Begge har skliplater foran og bak. Begge har hengerfeste...

Så da lurer jeg, hva er det dere andre kjenner til av pro og contra for disse bilene? Er det større driftskostnader på noen av de eller mye kjente feil?

Takk for alle innspill - men vær så snill, ikke kom med forslag til alternative biler, jeg har alt gått mange runder med meg selv der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, det her høres ikke lett ut.

Octavia med 4x4 er meget god på bruktmarkedet, men jeg tror faktisk Outlander er enda bedre. Designmessig liker jeg best outlanderen, men det blir jo smak og behag. Bilene er jo ekstremt like! Tror ikke det er så mye feil med noen av bilene heller.

Liker best interiøret i Octavia, men er ikke mye feil med interiøret i Outlander heller :!:

Ikke lett! Ta deg en tur med begge bilene. Kanskje den ene passer bedre til din kjørestil enn den andre, beste tipset mitt.

Lenke til kommentar

Har kjørt en del i outlanderen til foreldrene mine og synes det er en fantastisk god bil å kjøre. Kommer seg bra frem om vinteren og har god plass. Synes også den er litt tøffere i utseendet enn Skodaen.

Litt mye plastikk-følelse inne i bilen da, men det er ikke så ille.

Og så har den jo bra stereo fra Rockford da. I tillegg så har du jo to ekstra seter helt bak i tilfelle nød. Jeg sier nød fordi det er meget dårlig plass til voksne der. Vet ikke om Skodaen har 7 seter.

Men uansett så bør du som sagt prøve begge og se hvilken du liker best.

Lenke til kommentar

Takk for innspill!

Har prøvekjørt Outlandern og en 2011 Octavia Winter. Ble så positivt overrasket over den at jeg faktisk endte med å droppe hele scout'en og bestilte en helt ny octavia winter.

Bakkeklaringen er 2 cm mindre enn de to andre, men komforten var bedre enn outlanderen og vil jeg da tro, scouten.

Så når jeg kan få helt ny bil med samme utstyr, eller det utstyret jeg vil ha, for så å si samme pris ble det et enkelt valg :)

Nå skal det feires!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...