Taxman Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Sist jeg sjekket var det kun Windows 7 som støttet TRIM i RAID, noen som har fått med seg noe mer? Det må i så fall være software-raid... Hvis det er noen som helst støtte for TRIM støtte i raid vil jeg gjerne vite det. Link etc, kunne godt tenkt jeg må raide to ssd'er jeg har "liggendes", men så lenge trim støtten da er fraværende har jeg latt være. Vet at det ble noe prat vedrørende Matrix Raid (intel chr) at det støttet TRIM, men der kom det vel fram tilslutt at det var driveren som støttet TRIM på disker som var enkeltstående og ikke de som var raidet. Er det kommet enda en ny versjon av softwaren som jeg ikke har fått med meg ? Lenke til kommentar
G Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Om snurredisk tenker jeg at det hyggeligste for meg, ville være selve krympingen ned til 2,5" og 1,8" disker. Da disse er mye greiere å ha liggende i skuffen sin som backup. Nå har jeg ikke særlig mye backup, men kunne godt tenkt meg å få musikksamling og DVD-samling laget og plassert på backup på sikt. 2,5" får bli målet i første runde. Så når prisen blir riktig så.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Gleder meg stort til 3.gen Men en ting jeg altid har lurt på er hvorfor man ikke lager 3.5 tommers ssder ? Ville jo vert perfekt for desktopen, mye mer plass og den passer i en standard hdd bay. Hvorfor bare 2.5 og mindre ? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Mitt tips er at en SSD med så mange chips i at det er behov for å gå fra 2.5" til 3.5" vil være uforholdsmessig dyr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Greit nok de største ville blit ganske dyr da, men det er jo fullt mulig å lage en 3.5 tommers ssd uten å presse mest mulig inn i den Men hadde man laget 3.5 ssd så har man jo i teorien kunne hatt ca 1.5 tb ssder, siden man nå får 2.5 på 600. De hadde blitt dyr men så lenge folket vil ha det så blir prisen presset ned med tiden å jeg tror at hvis man hadde hatt valget mellom 2.5 og 3.5 ssd så hadde mange valgt 3.5 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Ang RAID: Intels nyeste drivere støtter ssd-er som står på en kontroller i raid-modus. Men ikke SSD-er som tår i et raid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Gleder meg stort til 3.gen Men en ting jeg altid har lurt på er hvorfor man ikke lager 3.5 tommers ssder ? Ville jo vert perfekt for desktopen, mye mer plass og den passer i en standard hdd bay. Hvorfor bare 2.5 og mindre ? Det finnes noen 3,5-tommere, men det er rimelig poengløst. Her er grunnene: Det er ikke vanskelig å lage 2,5" SSD med 1 eller 2 TB. Men det er vanskelig å selge sånne til forbrukere fordi prisen per i dag ville blitt langt over 10 000 kr. En annen grunn er at 2,5" fint får plass i 3,5" brønner ved hjelp av en ramme som neppe koster mange ørene å produsere. Det ville vært dyrere å lage og distribuere to ulike produkter, med hver sin fysiske størrelse, i stedet for å tilby konsekvent 2,5" og ramme. Greit nok de største ville blit ganske dyr da, men det er jo fullt mulig å lage en 3.5 tommers ssd uten å presse mest mulig inn i den Det er fult mulig å lage ja. Men hadde man laget 3.5 ssd så har man jo i teorien kunne hatt ca 1.5 tb ssder, siden man nå får 2.5 på 600. Du sa jo nettopp at det er fult mulig å ikke presse mest mulig inn i den. Dessuten er det ikke mangel på fysisk plass. Man får i dag minnepinner på 256 GB. Dermed er det ikke fysisk plass det står om når man skal lage rommelige SSDer, men salgbarhet. Apropos det. Det finnes SSDer på 6 TB for de som har råd til sånt. Jagerflyprodusentene er slike kunder. De hadde blitt dyr men så lenge folket vil ha det så blir prisen presset ned med tiden å jeg tror at hvis man hadde hatt valget mellom 2.5 og 3.5 ssd så hadde mange valgt 3.5 Det er hovedsaklig kapasitet som koster i produksjonen. Dette faktumet lar seg ikke oppheve av at mange kunder kjøper det. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Synd at prisene ikke kan bli dyttet ned enda mer, men om man skal være realist så er dette fortsatt ganske ny teknologi og koster deretter. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Ny og ny, fru Blom. Det er heller at etterspørselen etter flash-brikker er vesentlig mye større enn tilbudet/produksjonen. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg tenkte også på det rammekonseptet. At en kan få en 3,5" montasje av en mindre lagringsenhet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Denne nye modellen er ikke så overveldene synes jeg, virker som en ganske lite oppgradering, det eneste er om prisene faktisk blir det halve av g2, det hjelper litt, synes min 80 GB er litt liten, 160 GB er egentlig sweet-spot. (selv om jeg trodde 80 GB skulle gå fint) AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Her er en SSD som er hakket raskere enn X25: OWC Readies SF-2000 Based Mercury Extreme PCI-Express SSDs Så er det bare å drømme Endret 8. oktober 2010 av efikkan Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hmm.. skal jeg kjøpe jagerfly, McLaren F1 eller OWC SSD for sparepengene? Ok, så overdriver jeg litt da. Jeg tipper prisen "bare" kommer på rundt 50 000 kr. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Blir nok $10.000 eller mer for den ja, men det rare er at produsenten lister opp "gaming" som et av bruksområdene, trolig få som har råd til slikt. Endret 8. oktober 2010 av efikkan Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg er litt småskuffet over specs fra G3. Sand Force's nye generasjon kontrollere (kommer vel en gang ut på nyåret) er jo mye mere spennende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå