Gå til innhold

MS Powerpoint 2003 - innsetting av bilder, automatisk størrelse

tommy_sn

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en vanlig ppt fil i Powerpoint som brukes som mal til diverse presentasjoner.

Hvordan setter jeg inn her så man kan sette inn et bilde i en forhåndsdefinert størrelse på en "ramme". Ser at malene som ligger i Powerpoint har dette som standard, men klarer ikke finne ut hvordan jeg legger til denne funksjonen. Her dobbeltklikker man kun på et ikon midt i ramma, så er det bare å velge riktig bilde.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mal bør være en pot-fil og ikke en ppt-fil i de fleste tilfeller. Skal du gjøre dette skikkelig bør du også gjøre riktige innstillinger i malvisningen og ikke direkte i presentasjonen (vis -> maler -> lysbildemal). Ellers får du ulike oppsett fra Format -> Lysbildeoppsett.

Lenke til kommentar

En mal bør bygges opp på en annen måte enn en vanlig presentasjon (som hovedregel) så å bare døpe om er ikke nok i seg selv. Men du fikk svar: Hvis du bruker et av innholdsoppsettene under Format -> Lysbildeoppsett får du en plassholder med blant annet ikon for å sette inn bilde. Du kan justere størrelsen på plassholderen og når du setter inn bilde vil det tilpasses størrelsen på plassholderen (med unntak for om proporsjonene ikke er like, da vil det krympes så hele bildet får plass).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...