Szir0 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 "Ha deres føtter plantet på jorden!" Sa Jesus dette? Syns jeg husker det fra et sted men finner det ikke noen sted. Spurte en prest men han hadde ikke peil. Noen som kan svare meg? Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Google finner det ikke, så da sa ikke Jesus det 2 Lenke til kommentar
Szir0 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Google finner ikke alt. Det kan være mange gramatiske versjoner av det utsagnet. Endret 6. oktober 2010 av holkapolka27 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har aldri hørt at Jesus sa noe slikt. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Han burde imidlertidig ha sagt det, blandt alt det andre skvipet som blir presentert i bibelen. Endret 6. oktober 2010 av Liquidkey Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Det ville vel isåfall vært tidenes selvmotsigelse... Endret 6. oktober 2010 av McHalvorsen 1 Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har aldri hørt at Jesus sa noe slikt. Har du noen gang hørt Jesus si noe som helst? 3 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Har du noen gang hørt Jesus si noe som helst? LOL. Nei. Lenke til kommentar
dixi Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 "Ha deres føtter plantet på jorden!" Sa Jesus dette? Syns jeg husker det fra et sted men finner det ikke noen sted. Spurte en prest men han hadde ikke peil. Noen som kan svare meg? Jeg har ikke lest det.. men Jesus sa noe om at vi skal bygge vårt hus på fjell.(Matt.7:24) Og så sa Jesus noe om såkornet som falt i den gode jord. (Luk 8:15) Kansje du blander med noen av disse skriftstedene? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Det er vel bare til å spør? Lenke til kommentar
Szir0 Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Nei det er ikke de sitatene jeg blander med.. Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 "Ha deres føtter plantet på jorden!" Sa Jesus dette? Syns jeg husker det fra et sted men finner det ikke noen sted. Spurte en prest men han hadde ikke peil. Noen som kan svare meg? Du kan jo ringe vår kjære prinsesse. Hun kan jo snakke med døde 2 Lenke til kommentar
Brandt Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 "Ha deres føtter plantet på jorden!" Sa Jesus dette? Syns jeg husker det fra et sted men finner det ikke noen sted. Spurte en prest men han hadde ikke peil. Noen som kan svare meg? Nei, akkurat den formuleringen tror jeg ikke står i Bibelen. Som nevnt over her, sier jo Jesus ting som er litt beslektet (fjellgrunnen), men akkurat den formuleringen kan jeg si med rimelig stor sikkerhet at ikke finnes. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Fjellgrunn er en mistolkning, Det jesus mente var bare at det var praktisk å ha sitt hus ikke på løs gjord, men i stein. Misoppfatning somn har blitt misforstått er min mening, dette er da to forskjellige oversettelser av ett ord. (stein, fjellgrunn) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Og hvorfor har du rett Gabbe? Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ops, ser ut til at eg glemte å redigere, eg mente dette var min mening, men fakta er at det er to ord Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 "Ha deres føtter plantet på jorden!" Sa Jesus dette? Syns jeg husker det fra et sted men finner det ikke noen sted. Spurte en prest men han hadde ikke peil. Noen som kan svare meg? Ordet "plantet" er nevnt 45 ganger i bibelen, ingen av de har såvidt jeg kan se noe med å ha føttene plantet på jorden å gjøre. Fjellgrunn er en mistolkning, Det jesus mente var bare at det var praktisk å ha sitt hus ikke på løs gjord, men i stein. Misoppfatning somn har blitt misforstått er min mening, dette er da to forskjellige oversettelser av ett ord. (stein, fjellgrunn) Om huset skal stå på stein eller fjell betyr ikke så mye, poenget er at dette er en lignelse der Jesus viser hvordan man står støere hvis man bygger livet på Guds ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå