Gå til innhold

Ideer til å tene noen slanter på data?


Anbefalte innlegg

jeg har lyst å tene litt penger på å drive med data.

etter at webhotell ideen gikk i vasken (se her, ser jeg nå etter noen andre måter å tene penger?

 

har selv tenkt på ting som webhotell (les over) og reklame på websider o.l.

 

er det noen som har noen ideer til hvordan jeg kan tene noen penger i den nærmeste tiden? det må selfølgelig ha noe med data å gjøre.

 

takker for alle ideer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De virkelig gode ideene tror jeg nok folk holder for seg selv.

 

Hvis du greier å finne den lille nisjen som dekker behov som andre ikke har tenkt på, eller hvis du greier å gjøre ting bedre (pris, service) enn andre, har du sjansen.

 

Leste at gutta som driver komplett, startet med å importere disketter fra østen. Var ikke akkurat noen lukrativ virksomhet i starten, men de skaffet seg kontakter, som de senere har dratt stor nytte av. Jeg har troen på at det beste er å komme på noe selv, f.eks. behov som du selv har hatt, men som andre ikke dekker, eller gjør det på en dårlig måte.

 

Uansett, lykke til. :D

Lenke til kommentar

Selge hardwaren din så slipper du å tenke mer på penge ideene. Så blir du en søppeltømmer som i dag tjener ganske god i forhold til vanlige dataslaver.

 

Det hadde vært avslappende det... Det er min Plan nr 3 visst datalivet mitt går i vasken :smile:

 

Men ett hot tips er å se behovet i dag og ordne det (f.eks. bredbånd til distriktene, mange store selskap sliter med ISDN enda!)

Lenke til kommentar
Å tjene slanter uten å legge ned alt for mye arbeid i det er vanskelig. Det letteste jeg kan komme på er å drive "support" på kveldstid.

Hjelpe folk med dataproblemer/oppgraderinger osv. Men det forutsetter så klart at man har en del peiling da.

 

det med peiling. jeg kan ikke selv bedømme hvor mye peiling jeg har, men jeg har jo satt sammen 4-5 pcer og regner med at jeg kan en del. har prøvd mye rart.

Lenke til kommentar

Er veldig lurt å drive med litt support på kveldstid.

Tips 1. vær hyggelig!

Tips 2. ikke ta for mye betalt

 

Folk som ikke har peiling på data og trenger hjelp til slikt har

ofte venner som har samme problemer.. hvis du ser hvor jeg vil?

 

For noen månedersiden satt jeg opp noen maskiner på kjøreskolen

for en hundrings i tilmen. Litt senere fikk jeg oppdraget å lage en

dynamisk hjemmeside for dem for litt over to høvdninger.

Og gjett hvem de som hvem som fikk jobben da de skulle ha

opp flere maskiner og mer tp kabel :wink:

 

Noe av det viktigeste er å være hyggelig hvis du skal tjene kroner

på slikt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...