osmoen Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hei. Utfordringen gjelder for Excel 2003 og 2007. Jeg jobber med et enkelt regneark som deles mellom meg og noen i en annen tidssone. Dette regnearket anvender dato så vel som tid. Jeg ønsker at tidspunktet som anvendes skal korrigeres for tidssone, eller systemklokken om du vil. Jeg setter inn datoformat dd.mm.yyyy hh:mm:ss, trekker fra NÅ() og ender opp med et resultat. Dette resultatet er avhengig av systemklokken. Finnes det noen mulighet for å korrigere innsatt dato i en celle etter systemklokken? Jeg ønsker altså at innsatt dato/tid, fratrukket NÅ(), skal gi samme svar uavhengig av hvilken tidssone man befinner seg i. Vennligst meld fra om problemstillingen er uklar. :O) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Så vidt jeg vet har ikke excel tatt høyde for tids-soner i det hele tatt. Den eneste måten jeg ser for meg er at dere regner det ut forskjellig, f.eks at en bruker NÅ()+1 time om det er 1 time som er forskjellen. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Takk for innsatsen Det var leit. Har anvendt NÅ() + tidsforskjell, men håpte på en mer strømlinjeformet løsning. Vel, får kjøre oppsettet på to ark hvor jeg korrigerer i det ene arket. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Godt mulig det lar seg løse med ett VB-script, regner med at en viss excel-guru tar turen innom her etterhvert. jeg kan desverre ikke VB godt til å uttale meg om hvordan eller om det er mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå