fjarle Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Google Goggles finnes nå også til Apples telefon. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Det ser ikke spesielt nyttig ut for hverken oss med skarpt syn eller blinde. Vi som ser skarpt trenger jo ikke en skjerm for å fortelle oss hva som står skrevet på Imsdal-flaska eller for å finne ut hva butikken vi befinner oss i heter. Blinde har rimelig lite utbytte av touch-telefoner av åpenbare grunner. Jeg tror nyttigheten må økes en god del før dette slår an. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Tanken bak Google Goggles er jo at dersom du f.eks er turist i la oss si Oslo, og ser en statue du ikke vet hva er, så skal google goggles hjelpe deg til å finne ut navn og all tenkelig historisk informasjon om akkurat den statuen. Så jeg er ikke helt enig med deg Simen1 her, jeg tror dette blir en ganske nyttig for oss som har delvis skarpt syn Lenke til kommentar
zerosixzero Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 og at får opp nærmeste utsalgssted for Imsdal, hva den koster og hva den inneholder. Kansje også nyhetsartikler om produktet. Tenk at du peker kameraet på VOSS vann istedet Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Ze goggles er en handy app. Kan leke meg med den lenge. Dessuten veldig grei som Solsviken sier om statuer. En venn ga meg noen bilder han hadde tatt av en by. Jeg tok fra ze goggles og fant ut at byen het praha. Kan til tider lese og oversette tekst og Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Synes Augmented Reality er en spennende utvikling, jeg. Men det er dessverre dårlig støttet på min nåværende mobilplattform (Maemo). Her har Android et fortrinn. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Testa kjapt. Kjenner igjen tekst ganske bra. Tok et bilde av en kjendis, og den kjente igjen vedkommende uten problem. Hvis dette blir å funke på statuer og landemerker og slikt etterhvert kan det bli fiffig å bruke på ferie. Til tross for potensielt skyhøy telefonregning Edit: Leif Endret 14. oktober 2010 av mghogli Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Greit på ferie - innenlands. For all del ikke bruk det utenlands, skyhøy er bare for oppkoblinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg