apegryn Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Er det noen som gir billån på biler eldre enn 13 år? Jeg er interessert i biler fra 80-90-tallet til 50-150'000 kroner, men etter hva jeg kan se er det ingen som tilbyr lån til slikt. Noen som har kjennskap til muligheter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Du får neppe billån med sikkerhet i bilen, ettersom den er såpass gammel, er bilen så gammel kan det godt være at den selges privat og, det liker få banker også. De alternativene jeg ser du har er: 1. Lån uten sikkerhet, skyhøy rente (ca. 13% effektiv). 2. Eller kausjonistlån, sikkerhet i noen andres eiendeler, som f.eks. dine foreldre, lav rente (ca. 4%). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Hovedregelen er at lånet skal være nedbetalt når bilen er 12 år. Dvs at på en 10 år gammel bil kan du få lån over 2 år, mens du kan få 5 år dersom bilen er 7. Ingen regel er uten unntak, men her må du kontakte de enkelte långivere. For lån med pant i bilen -MÅ- du ha full kasko. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Det kommer nok like mye an på deg, som på bilen. Hvis banken ser at du har midler til å betale, så kan du få lån nesten uansett hva slags bil det er snakk om. Min bil er 16 år gammel når lånet er nedbetalt. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Jeg kan jo sjekke med banken min om de ønsker å gå med på et kaskofritt lån siden jeg har mer enn lånets beløp i verdipapirer.. det kan vel fungere som en slags sikkerhet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå