Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

Hadde litt problemer med å koble til i går som flere andre, men kom nå in ettervært å fikk spilt til lvl 7 før de tok serverne ned for en hotfix. Ekstremt mange folk inne å spiller. Jeg var med på to tre rifts, alle gikk så fort at jeg ikke nådde å slå en eneste fiende, ekstremt med folk. Virker ikke som riftene skalerer til en så stor mengde med folk. Ellers var det vanskelig å få gjort quests ettersom det sto sånn 5 stykker rundt vær eneste mob spawn klar til å tagge mobben først. For mye folk, men ikke annet å forvente under en stress test.

 

Ellers virker spillet veldig bra, like klasse systemet veldig godt, hadde sånn 12 skills på lvl 6, sykt nais. Gleder meg til å komme hjem å spille sener i dag, håper det er litt færre folk å stjeler quest mobsa mine! :)

 

Jeg spiller på engelsk PvP server cloud-ett-eller-annet å heter Litego.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har problemer med å gjøre quests, så invite de til en gruppe. Går som regel mye raskere da. ;)

 

Men når vi snakker om bottlenecks så tror jeg at jeg var borti den værste som har oppstått, i hvertfall på Blightweald. >_>

 

Guardian side, etter du kommer ut av start området, så skal man slukke brennende katapulter, for så å fyre de av. Det var vel 6 eller 8 tilgjengelig katapulter, med sikkert rundt 60+ stk som prøvde å gjøre questet, og opp imot 25-30 stk som campet en katapult når den ble aktiv.

 

Selv i en gruppe med 4 andre, så tok det meg godt over 1 time og 40 min bare for å gjøre det oppdraget. >_<

Lenke til kommentar

Jeg sliter med utrolig lav FPS.

 

Uansett om jeg setter spillet på laveste instillinger (ikke med dårlig render, da den får spillet til å se ut som om du spiller leirefigurer) så får jeg ned i 15 fps, maks 30.

 

Får vel vente til de enten har tweaket det, eller til jeg får meg en ny maskin, siden spillet virker veldig bra.

Lenke til kommentar

sliter ikke med lav FPS.

kjører alt på ultra.

 

klarte å duste meg ut og ødelegge den hammern man skal bruke i sistequestet på "startområdet" og måtte dra å hente den en gang til etter å ha klart oppdraget to ganger(skjønte ikke hva jeg skulle gjøre første gangen:P)

 

har i allefall lært meg å høyreklikka og lest quest teksten nøye av det da.

 

første gangen jeg spiller MMO og synes det er litt sånn smågøy, 3-4 timer suste i allefall fort unna.

Lenke til kommentar

Rift er meg et stort dilemma. Det er nok en av de bedre betaene jeg har prøvd, og til mer jeg spiller, og egentlig leser(blir nok revet med litt i hypen) desto mer har jeg lyst å spille. Men så er det jo egentlig såpass lite nytt at jeg er veldig usikker på om jeg går lei. Spiller wow, og cataclysm var en kjempe expansion, men nå går de jo tilbake på mye av det de har sagt, og nerfer i hytt og pine, og snart kan man kjøbe epics for heroic points. Så jeg må nok si farvel til wow, i ren prinsipp sak, men er også litt lei fordi jeg har spilt så mye etter cataclysm.

 

Noen i samme båt? Rift class\soul system ser jo kjempe tøft ut, og jeg liker veldig godt navnene på de forskjellige classene, og jeg føler de finnes mer valg. Selv om man egentlig kanskje ikke finner flere classer i rift enn wow, fordi i wow har man jo tre talent trees.

 

En ting som er skuffende er character customizationen, det er veldig viktig for meg, og man har overraskende få hårsveiser, og muligheter for å forandre på selve ansiktet. Det er viktig å kunne se forskjell på hver tredje person, og jeg lager meg alltid et bilde og en liten historie i hodet når jeg lager en rollefigur i et mmorpg, selv om jeg sjelden rp'er.

 

Godt det er en stund til enda, for dette blir ikke lett, frykter at mye av grunnen til at jeg vurderer rift er at det rett og slett ikke finnes så mye annet, den smellen har jeg godt på før. Kjøpte de aller fleste nye mmorpg før, og gikk som oftest lei den første måneden.

 

Joda det går an å vente en stund etter launch, men viss liker å være en del av starten, selv om den er aldri så bugga så er det vanvittig kjekt, viss jeg bare liker spillet.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt litt, og jeg må si at questene til nå grenser til det nesten latterlige. De er rett og slett 110% "gå og drep 10 stykker og plukk opp 5 ting fra bakken", uten noe forsøk på å gjemme det, uten noe spennende quest tekst eller NPC'er.

 

Er dette noe som gjelder i høyere levels også?

Lenke til kommentar

Fleste quests er nok det, men hvilket MMO kjører ikke den stilen? Er noen story quests som faktisk er ganske bra tekst på, men som du sier, det meste er rett frem.

Ble til slutt level noen å tjue og jeg liker spillet så langt. Blir nok å hive meg med den 24 februar, så får vi se hvor lenge det virker friskt. Det er absolutt ingenting revolusjonerende med dette MMOet, men så langt virker det veldig polert, og gruppe systemet er faktisk noe av det bedre jeg har sett i et MMO noen gang.

Lenke til kommentar

Fleste quests er nok det, men hvilket MMO kjører ikke den stilen? Er noen story quests som faktisk er ganske bra tekst på, men som du sier, det meste er rett frem.

Ble til slutt level noen å tjue og jeg liker spillet så langt. Blir nok å hive meg med den 24 februar, så får vi se hvor lenge det virker friskt. Det er absolutt ingenting revolusjonerende med dette MMOet, men så langt virker det veldig polert, og gruppe systemet er faktisk noe av det bedre jeg har sett i et MMO noen gang.

 

World of Warcraft f.eks. De nye sonene (og de gamle som er blitt "revamped") er faktisk veldig godt gjennomført. Er selvfølgelig en del sånne quest, men det er generelt sett noe ekstra ved dem som "gjemmer bort" litt det at det er simple grinding quests.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...