Joakim vas Normandy Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Etter at de har køddet med support og game accounts og merget disse får jeg ikke lenger til å logge inn da jeg ikke husker hverken det første eller det andre "secret word". Hvilken idiot fant ut at jeg må skrive inn disse for å logge på account management? Hva faen gjør jeg nå? De oppgir jo ingen epost å kontakte heller, hjeeeeeelp! Hater at de skal gjøre det vanskeligere for meg bare fordi duster blir hacket i øst og vest :< Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Etter at de har køddet med support og game accounts og merget disse får jeg ikke lenger til å logge inn da jeg ikke husker hverken det første eller det andre "secret word". Hvilken idiot fant ut at jeg må skrive inn disse for å logge på account management? Hva faen gjør jeg nå? De oppgir jo ingen epost å kontakte heller, hjeeeeeelp! Hater at de skal gjøre det vanskeligere for meg bare fordi duster blir hacket i øst og vest :< Har du prøvd å ringe de? Norway (472) 104-9619Hours: 9AM - 9PM Eastern Time, Monday-Friday. 11AM - 8PM Eastern Time Saturday & Sunday. (som tilsvarer 17 - 05 på hverdager) Jeg måtte det da mobilappen til Rift klikket etter update til Android v. 2.2(gingerbread) Ble direkte viderekoblet til supportsenter i USA (vil jeg anta), og måtte si alslags info før de fikset problemet mitt. De spurte desverre om de 2 kontroll spm, men på min side husket jeg de, vet ikke åssen det blir for deg. Men med en gang al info hadde blitt bekreftet, var de meget behjelpelige Endret 5. september 2011 av Borbra Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) utrolig irriterende, hjelper ikke å tilfeldigvis treffe på det ene da du trenger å få begge rett på samme forsøk, idiotisk Hvorfor kan de ikke ha en support epost som normale folk Endret 5. september 2011 av Joakim vas Normandy Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Klarte utrolig nok, uten at jeg ser hvordan, å få en keylogger ombord for litt siden, som førte til at min Rift-konto ble hacket for øynene mine på søndag.. Det ordnet seg til slutt, men det som er utrolig hull i huet, er at har man ikke logget inn på account managment på en stund, så er det mye mulig at ditt andre hemmelige passord ikke er satt. Det som skjedde hos meg er som følger: - Jeg holder på med jobbrelaterte saker på PCen, når jeg plutselig får en mail om at jeg er coin locked. Jeg logger inn, ser at en av mine bank alts er siste karakter som ble logget inn på, og logger så inn selv. Jeg skjønner hva som skjer, og logger inn på trion account management. - Mens jeg gjør dette, så blir jeg logget ut ingame, fordi passord har blitt forandret. Jeg er fortsatt logget inn på account management. Jeg skjønner hva som blir neste, så jeg prøver å forandrer passordet til noe nytt, samtidig som jeg ønsker å skifte mailadresse. Dette får jeg ikke gjort, fordi nå er det plutselig et hemmelig passord nr 2 som må besvares, som jeg aldri har vært borti før. - Foran øynene mine, så får min mailadresse beskjed om at min rift konto har fått sin mailadresse forandret, og VERIFIKASJONSMAILEN ER SENDT TIL "MIN" NYE MAILADRESSE! Med andre ord, mailen som skal verifisere at dette er noe jeg ønsker, blir ikke sendt til min originale mailadresse, men den nye! Snakk om amatørmessig sikring! - Siden jeg var utenom Trion sine åpningssider, så ble jeg nødt til å pinende vente mens mine guildies kunne rapportere om at karakter etter karakter ble ribbet for gear. Jeg ba de om å sende en ticket til GM, for å få suspendert kontoen, men GM responderte selvfølgelig ikke i tide. - Når telenfonsupporten ENDELIG åpnet, satt jeg 15 minutter i kø, mens jeg hørte at jeg var neste i køen. Når jeg ENDELIG kom igjennom, så måtte jeg pine meg gjennom en telefonsamtale med en kar i fra sørstatene, som snakket så raskt og med slang at det hele ble umulig å forstå. Som om ikke det var nok, så hadde vedkommende en mikrofon som var av så elendig kvalitet, at jeg måtte be han repetere seg selv til det kjedsommelige, og selv da var det rein lotto om jeg forsto hva han ville jeg skulle gi han av info. - Det som egentlig er mest overraskende, var at alt jeg trengte å gjøre for å identifisere meg selv, var å gi han informasjon som vedkommende som brøt seg inn i kontoen min ville vist. Jeg digger spillet (vel, litt synkende stemning nå), men sikkerheten rundt og supporten er katastrofal. JA, min feil for at jeg lot en keylogger komme seg inn på min PC, men likevel.... Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg digger spillet (vel, litt synkende stemning nå), men sikkerheten rundt og supporten er katastrofal. JA, min feil for at jeg lot en keylogger komme seg inn på min PC, men likevel.... Høres ut som det ordnet seg, så de rettet jo opp i DIN tabbe. Det kaller jeg egentlig ganske god service jeg. Men jeg skjønner ikke greia med den bekreftelse mailen jeg eller, det gir ingen mening. Når det er sagt synes jeg Trion har veldig god sikkerhet. Det Coinlock systemet er faktisk ganske genialt. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Nesten alle i guilden er over 40 , fikk sjokk hehe. Trodde jeg var gammel , 35 år. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 tror gjennomsnittsalderen vår er rundt 30 Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 tror gjennomsnittsalderen vår er rundt 30 Derfor det er så behagelig i chatten da , det er dumt å si det , men alder har en viss innvirkning. Guildleaderen vår er rundt 50. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Min chat er behagelig fordi at jeg automatisk slenger folk som irriterer rett inn i ignore lista. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Min chat er behagelig fordi at jeg automatisk slenger folk som irriterer rett inn i ignore lista. På Riptalon har det aldri vært behov for dette, faktisk. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Høres ut som det ordnet seg, så de rettet jo opp i DIN tabbe. Det kaller jeg egentlig ganske god service jeg. Men jeg skjønner ikke greia med den bekreftelse mailen jeg eller, det gir ingen mening. Når det er sagt synes jeg Trion har veldig god sikkerhet. Det Coinlock systemet er faktisk ganske genialt. Selv om PC sikkerhet er mitt ansvar, så er det deres ansvar å ha god sikkerhet rundt deres brukerkontoer. Det faktum at de har innført et andre sikkerhetspassord, uten engang å informere om dette, var det som gjorde denne overtakelsen mulig. Om ikke så hadde jeg bare forandret passordet mens jeg var logget inn. Det eneste de hadde trengt å gjøre hadde vært å sende ut en en generell mail om at det er nødvendig for meg å opprette enda et sikkerhetspassord når jeg logger inn neste gang. Før dette hadde jeg ingen grunn til å logge inn der, da betalingsplan var i orden og jeg ellers ikke har noe der å bedrive. Punkt to som er elendig, er at du faktisk ikke blir logget ut av account managment når du først er logget inn. Dvs, kontopassordet mitt ble forandret mens jeg var der, men jeg ble ikke kastet ut. Jeg kunne ikke forandre noe, men all hovedinformasjon ble oppdatert og synliggjort (epostadresse og annen personalia). Sist men ikke minst at bekreftelsesmailen (som inneholder en link som må trykkes på) for endring av mailadresse ble sendt til den nye adressen, og ikke den gamle. Med dette var alt komplett, da vedkommende bare trengte å be systemet sende en verifikasjonskode til den nye mailadressen for å oppheve coin locked statusen. Og vips, så ble min konto ribbet for eiendeler. At PC sikkerhet er mitt ansvar benekter jeg ikke, brukernavn og passord er punchet inn såpass mange ganger at den har en stringsearch plukket opp lett, men sikkerhetsspørsmålet skjønner jeg virkelig ikke hvordan de har fått tak i, da det ikke er noe jeg skriver inn titt og ofte. Uansett, hadde verifikasjonsmailen blitt sendt til min gamle adresse, så hadde dette aldri skjedd. Jeg er selvfølgelig ikke evneveik nok til å ha samme passord over hele fjøla, så den mailen hadde de ikke tilgang til. Når systemet deres gjør en slik banal feil, så er resten av sikkerheten deres gjennomgående falsk. Ikke engang Sony har så dårlig sikkerhet rundt skifting av mailadresse... 1 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hvordan har dere satt opp UIen deres? Bilde hadde vært flott :-) Bruker det samme for tank og dps, som du sikkert ser p ådet nederste bildet er antall bars satt opp for tankbygget som jeg brukte siden starten på spillet inntill nå nylig da jeg gikk over til dps Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Min chat er behagelig fordi at jeg automatisk slenger folk som irriterer rett inn i ignore lista. På Riptalon har det aldri vært behov for dette, faktisk. Er jo ikke det store problemet her heller, var mye verre de par første månedene etter release. MEN det finnes jo bestandig en eller annen da Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Sharden min skal bli kun for folk som har trial i framtiden. Er det noen som kan anbefaler en PvE-server? Jeg er defiant. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg spiller på Icewatch. Trives i grunnen rimelig godt der. Fin guild og gjennomsnittelig mange pålogget på serveren så den ikke ser tom ut. Som du sikkert ser på bildene over så er jeg defiant jeg også Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Heisann, prøvd Rift på serveren Icewatch. Men jeg har store problemer med FPS'en. Har samme fps uansett om det er på low eller ultra, vsync er ikke på. fpsen kan flagre mellom 0-60 fps hele tiden. Problemet er spesielt stort i byer, men og under vanlig questing. Mener at dataen skal være god nok til å kjøre det ganske greit. AMD Phenom II x6 - 3,2GHz 8gb ddr3 1600Mhz Geforce 560GTX TI ISP: 25/25 Alle nye drivere er installert. Så lurer på om det noen med samme problem, som har finnet en fix på dette? Er klar over at dette ikke er ett support-forum :0) Takker for hjelp :0) PS! Jeg forventer ikke å kjøre spillet på max, men medium setting burde være mulig. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Slå av skygger, AA, AF ect så har du gjort mye. Datan din er vel mer midt på treet, for Rift er faktisk ganske krevende. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Er det noe RIFT er følsom på mer enn noe annet , så er det prosessorkraft. Jeg har et nokså avdanka skjermkort ; 295gtx , men kjører på ultra-setting , samtidig som jeg har pusha endel barer helt til høyre. Spillet flyter fint i 50-70 frames. Har core i7 cpu som er klokket til 4.2 ghz. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Slå av skygger, AA, AF ect så har du gjort mye. Datan din er vel mer midt på treet, for Rift er faktisk ganske krevende. Jeg har gjort dette, men fortsatt så er det nesten ingen snakk om 5-6 fps i forskjell mellom alt på lavt og alt på max. Gir absolutt ingen mening for meg, så er temmelig forvirret :S Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg har gjort dette, men fortsatt så er det nesten ingen snakk om 5-6 fps i forskjell mellom alt på lavt og alt på max. Gir absolutt ingen mening for meg, så er temmelig forvirret :S Det er nok som Fleskefetta sier, du har nok litt for svak CPU. Da vil ikke FPS ramle noe betydelig, selv om du setter ned grafikken. Laptoppen som har svakere skjermkort, men raskere cpu enn stasjonære kjører Rift like bra, om ikke bedre. Så frem til at det ikke blir mye effekter og dritt, da begynner den og kneble. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå