-Léon- Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Noen par ting jeg lurer på, tror kanskje jeg har spurt før men men. Bør jeg fokusere på alle tre talent-treene? Med tanke på poeng jeg skal bruke. På tooltip greie står det anbefalinger på hvilken souls som passer sammen, er dette noe jeg bør følge eller? Lenke til kommentar
Spectryx Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Du er ikke akkurat første prioritert som verken damage eller support som Cleric. Selv om de kan være veldig god support. Cleric med riktig melee build og rotation gruser stort sett mages i single target DPS om dagen, mage er sterkere på aoe. Nå som chloro har blitt nerfa har vi også mer HPS som raid healer (Inqusicar eller Shamicar). Så er tar du nok litt feil, vet om flere som foretrekker Cleric fremfor Chloro som support healer, hvertfall i raids. Endret 8. juli 2011 av Nutcaze Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Som jeg sier, da jeg raidet. Som var Greenscale, så hang de etter. Lenke til kommentar
Concker Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Lei hvordan spill som WoW har blitt? Savner du hvordan Vanilla WoW var? Da kan du prøve spillet RIFT, det er mye likt som WoW men etter min mening har en god del supre funksjoner som gjør det så sinnsykt mye bedre! Så hvorfor er rift anderledes/bedre en WoW på noen områder som gjør at jeg liker rift bedre? 1. Du levler opp til max lvl (50) i løper av kort tid, kanskje 2-3 uker første gangen. 2. Grafikken er mye bedre, inkludert animasjoner, mobs, bosser etc uten at det krever spesielt mer pc en WoW 3. Det er utrolig lite "grinding" i spillet, penger trenger du skjeldent mye av, og det meste av ting kan skaffes på egenhånd. 4. Tradeskills trenes utrolig fort opp, og koster deg omtrent ingenting, så er det bare og skaffe seg recipies etterpå. 5. End game er utrolig balansert og kampene har gode mekaniske egenskaper uten og virke "random" 6. En Guild har utrolig mange verktøy som hjelper guilden, Et ekempel er at du som guild kan gjøre egne "guid quester" for og levle opp guilden, når du levler opp guilden kan du få egne spells, skills og annet som hjelper guilden videre, Eks om man er en PvP guild kan man gjøre at alle i guilden får igjen 10% hp når man dreper noen i PvP, Eller så kan man summone guilden til et sted om man trenger hjelp (altså de som aksepterer det ofc) Ellers er det også mye annet snacks. 7. Dette er et stort poeng, for meg virker det som blizzard hele tia gjør det de selv vil, mens Trion som har laget rift er sikksykt flinke på og høre på brukerne sine, bugs etc blir fikset super fort, og nye funksjoner som mange ønsker seg kommer fort. Eksempel så var det ikke guild bank når spillet kom, noe såklart de fleste ønsket seg, etter 1 måned hadde vi en helt ny funksjon, nemmelig guild bank, aldri vært noe bugga eller noe som helst, sinnsykt flinke utviklere. 8. Det er såkalte World events, Kort fortalt blir eksempel hovedbyen din agrepet av en hel arme av fiender, og etter man har klart og fått beskjema dette, er det et nytt instance, raid instance etc som åpner med en fet film snutt, dette er helt rått! 9. Du trenger langt fra og bruke like mye tid på dette spillet som WoW for og være "up to date" Legger til noen videoer som snakker for seg selv. http://www.youtube.com/watch?v=ldI3ypm1gHg For og teste dette men en liten bonus kan du bruke denne linken! http://www.riftgame.com/en/products/ascend-a-friend/invite.php?voucher=6K2DMEK7ED7Z9RTTNZQ M&utm_source=manual&utm_medium=social&utm_campaign=ascend_invite Om du liker det er det på tilbud gjennom steam nå også (: 1 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Har begynt med rogue, tror jeg valgte litt dumme retninger, men får skifte siden. Heter Ziar, spiller Guardian på Riptalon. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Lei hvordan spill som WoW har blitt? Savner du hvordan Vanilla WoW var? Da kan du prøve spillet RIFT, det er mye likt som WoW men etter min mening har en god del supre funksjoner som gjør det så sinnsykt mye bedre! Så hvorfor er rift anderledes/bedre en WoW på noen områder som gjør at jeg liker rift bedre? 1. Du levler opp til max lvl (50) i løper av kort tid, kanskje 2-3 uker første gangen. 2. Grafikken er mye bedre, inkludert animasjoner, mobs, bosser etc uten at det krever spesielt mer pc en WoW 3. Det er utrolig lite "grinding" i spillet, penger trenger du skjeldent mye av, og det meste av ting kan skaffes på egenhånd. 4. Tradeskills trenes utrolig fort opp, og koster deg omtrent ingenting, så er det bare og skaffe seg recipies etterpå. 5. End game er utrolig balansert og kampene har gode mekaniske egenskaper uten og virke "random" 6. En Guild har utrolig mange verktøy som hjelper guilden, Et ekempel er at du som guild kan gjøre egne "guid quester" for og levle opp guilden, når du levler opp guilden kan du få egne spells, skills og annet som hjelper guilden videre, Eks om man er en PvP guild kan man gjøre at alle i guilden får igjen 10% hp når man dreper noen i PvP, Eller så kan man summone guilden til et sted om man trenger hjelp (altså de som aksepterer det ofc) Ellers er det også mye annet snacks. 7. Dette er et stort poeng, for meg virker det som blizzard hele tia gjør det de selv vil, mens Trion som har laget rift er sikksykt flinke på og høre på brukerne sine, bugs etc blir fikset super fort, og nye funksjoner som mange ønsker seg kommer fort. Eksempel så var det ikke guild bank når spillet kom, noe såklart de fleste ønsket seg, etter 1 måned hadde vi en helt ny funksjon, nemmelig guild bank, aldri vært noe bugga eller noe som helst, sinnsykt flinke utviklere. 8. Det er såkalte World events, Kort fortalt blir eksempel hovedbyen din agrepet av en hel arme av fiender, og etter man har klart og fått beskjema dette, er det et nytt instance, raid instance etc som åpner med en fet film snutt, dette er helt rått! 9. Du trenger langt fra og bruke like mye tid på dette spillet som WoW for og være "up to date" Om du liker det er det på tilbud gjennom steam nå også (: Veldig bra skrevet RIFT er også mørkere og mer "skittent" enn WoW , også mindre barnslig. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Er det bare jeg som savner skikkelig endgame content? Da mener jeg non-raid stuff, om man er casual gamer er det ikke stort man får gjort på 50 i Rift. Å gjøre de samme expert instancene gang etter gang blir kjedelig, liksom. Hakke vært pålogget på 2-3 uker nå, lurer på om jeg bare skal fryse kontoen :/ Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Du har vel mer i Rift enn de fleste andre mmorpg? Du har Dungeons, Expert Rifts, Raid Rifts (Som lett kan puges) og noen raid kan også puges slik jeg forstår det. Sånn at du trenger ikke dedikere 20 timer i uka til spillet. Pvp er litt meh, så den blir stort sett gjort for å få dailyen gjort. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hva etterlyser du egentlig pokerfjes? Litt mer sånn spesifikt. Jeg ser ikke helt va rift mangler i forhold til andre mmorpg i end game. Men det hadde vært fint med noe nytt ja. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Tja jeg vet ikke helt. Først og fremst mer engasjerende pvp, da den delen var mye morsommere i WoW etter min mening. WoW er det eneste andre mmorpg jeg har spilt (var såvidt innom WAR og AoC) og det er jo et godt etablert spill som har vært ute en større del av et tiår nå, så det blir kanskje litt urettferdig å sammenlinge disse to. Savner litt mer level 50 områder også egentllig. Man kan dra til begge de høyeste sonene (Stillmoor og Shimmersand) allerede rundt lvl 46-ish. I tillegg er liksom alt så forbanna lett i Rift. Professions levler man opp høvelig kjapt, og alle har samme recipes (gief flere/sjeldnere drops). Expert instances er en vits, selv T2. Raids kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har raidet i Rift, men har inntrykk av at det ikke tar lange tiden å få downa bosser der heller. Jeg vettafaen jeg, kanskje jeg bare rett og slett er lei Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Det er ganske få soner, det har du rett i. Alt av instancer i level 50 er jo også bare finpussa gamle instancer. Men det er et relativt nytt spill, og det kommer innhold i en imponerende hurtighet. Så du skal ikke se bort ifra at Telara utvider seg. WoW har vært på markedet i mange år, så det sier seg selv at det vil ha "mer" content, eller mer av samma greia i forskjellig forpakning. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 2. Grafikken er mye bedre, inkludert animasjoner, mobs, bosser etc uten at det krever spesielt mer pc en WoW Grafikk, animasjoner etc er bedre ja, men når det gjelder PC-krav er jeg ikke helt enig. Jeg har en G73 gaming laptop og kjører alt på Ultra uten veldig store problemer, men om det skjer mye på skjermen (f.eks raid rifts) dropper fps'en ganske kraftig. Samtidig har jeg lest på det offisielle Rift forumet at folk som har state of the art maskin med alle de nyeste og beste komponentene, enda ikke kjører spillet optimalt. Vet ikke hva det er, men kan virke som det er noe tull med selve spillet. WoW kan ikke sammenlignes her egentlig, da man ikke trenger stort mer enn en skrivemaskin for å kjøre det ^^ Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 2. Grafikken er mye bedre, inkludert animasjoner, mobs, bosser etc uten at det krever spesielt mer pc en WoW Grafikk, animasjoner etc er bedre ja, men når det gjelder PC-krav er jeg ikke helt enig. Jeg har en G73 gaming laptop og kjører alt på Ultra uten veldig store problemer, men om det skjer mye på skjermen (f.eks raid rifts) dropper fps'en ganske kraftig. Samtidig har jeg lest på det offisielle Rift forumet at folk som har state of the art maskin med alle de nyeste og beste komponentene, enda ikke kjører spillet optimalt. Vet ikke hva det er, men kan virke som det er noe tull med selve spillet. WoW kan ikke sammenlignes her egentlig, da man ikke trenger stort mer enn en skrivemaskin for å kjøre det ^^ WoW slet også med ytelseproblemer i starten , alle husker vel Molten Core de første ukene. Det hakka verre enn min gamle bestemor. Jeg gjentar , særlig til de unge som bare har opplevd et modnet WoW osv , gi RIFT litt tid, det er akkurat klekket og forlatt redet Lenke til kommentar
Everket Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Wow siden wotlk har faktisk elendig ytelse mange mange steder. Det er flere områder i dag som er ræva optimalisert i wow. Noe som er rart siden spillet fungerte på stort sett alle pc'er i vanilla tiden. Og grafikken har ikkje blitt særlig mye bedre siden den tiden, så jeg lurer på hva blizzard driver med. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Men raid i starten var et enormt stort ytelseproblem i WoW , dvs tetthet av spillere. Derfor sammenligner jeg dette med rifts i rift. Blizzard ordnet jo på dette , men det tok tid. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Nærmer meg lvl 20 og må si at jeg liker spillet mer og mer. Tok litt tid å lære seg alle spellene, men nå som jeg har begynt å få litt bedre kontroll så ble spillet mye gøyere. Slik ting er nå så tror jeg kommer til å fryse WoW kontoen min. 2. Grafikken er mye bedre, inkludert animasjoner, mobs, bosser etc uten at det krever spesielt mer pc en WoW Grafikk, animasjoner etc er bedre ja, men når det gjelder PC-krav er jeg ikke helt enig. Jeg har en G73 gaming laptop og kjører alt på Ultra uten veldig store problemer, men om det skjer mye på skjermen (f.eks raid rifts) dropper fps'en ganske kraftig. Samtidig har jeg lest på det offisielle Rift forumet at folk som har state of the art maskin med alle de nyeste og beste komponentene, enda ikke kjører spillet optimalt. Vet ikke hva det er, men kan virke som det er noe tull med selve spillet. WoW kan ikke sammenlignes her egentlig, da man ikke trenger stort mer enn en skrivemaskin for å kjøre det ^^ Kjører også spillet på Ultra og har egentlig ikke noe problemer tingene du nevner. Nå vet jeg ikke hva spec en G73 laptop er på. Akkurat nå ligger jeg på 70 fps men nå er jeg hvor det ikke er så veldig mange mobs. Men føler ikke at fps dropper så veldig mye når en Rift åpner seg. Endret 15. juli 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) WoW er så latterlig dårlig programmert at halve hadde ikke vært nok. Ligger på kun 40-50 fps med mange folk i Stormwind med begge pcene mine (se signatur). Skal ikke være mulig å være så ille. Det verste er at macen min drar jo WoW nesten like greit. Edit: Glemte å legge til det viktigste; Har akkurat kanselert WoW kontoen til fordel for Rift. Fant ut at jeg kjøpte collectors edition av det på release, og fikk endelig fingern ut for å teste det. Digger det hittil selv om jeg er såvidt forbi de første startområdene. Har vel 3 chars på rundt level 8-14 hittil. Fantastisk grafikk også, noe jeg begynte å savne i WoW selv om de satser mer på atmosfære. Synd for WoW at Rift klarer begge deler ;P Endret 15. juli 2011 av DavidH Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) WoW er så latterlig dårlig programmert at halve hadde ikke vært nok. Ligger på kun 40-50 fps med mange folk i Stormwind med begge pcene mine (se signatur). Skal ikke være mulig å være så ille. Det verste er at macen min drar jo WoW nesten like greit. Edit: Glemte å legge til det viktigste; Har akkurat kanselert WoW kontoen til fordel for Rift. Fant ut at jeg kjøpte collectors edition av det på release, og fikk endelig fingern ut for å teste det. Digger det hittil selv om jeg er såvidt forbi de første startområdene. Har vel 3 chars på rundt level 8-14 hittil. Fantastisk grafikk også, noe jeg begynte å savne i WoW selv om de satser mer på atmosfære. Synd for WoW at Rift klarer begge deler ;P Og spillet blir bare bedre og bedre etterhvert , du har bare smakt på det første jordbæret i kurven . Riptalon er en fin server , jeg heter PONGHEALEREN , Guradian. LvL 40 Spillet er veldig prosessor-sulten btw Endret 15. juli 2011 av Bulletus Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 BTW! til dere som ikke spiller lengre men har konto...GRATIS frem til tirsdag den 19juli:) Spiller ikke lengre siden jeg ikke har hatt tid til å spille noe særligt men nå i det siste har jeg faktisk hatt tid men ikke giddå rett og slett:P Men nå er det gratis noen dager og skal spille så mye som muligt:) Hvilken server er det norske folk på rift? Rift er egentlig mye bedre en alle mmo utenom guild wars(like bra), og det er bare pga èn ting! og det er hvor lang tid det tar å lvl:D går fort som bare F#%&. tak så og si like lang tid uansett hvilken lvl du er i:) Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Da var ferien over, og jeg har kjøpt meg rift, dog føler jeg at alle spill blir mye bedre hvis man har noen å spille med. Så isteden for å starte nå, håper jeg at folk skriver hvilken server de er på og faction (: Sliter veldig dog med å velge riktige souls, er så mye å sette seg inn i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå