Bjonski Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hetter serveren deres Riptalon? hvilke faction er dere? Server: Riptalon Faction: Guardian Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Warfronts! Jeg har aldri vært fan av instance-PvP der poenget er å "tjene" valuta som favor og erfaringspoeng (Prestige) fortest og enklest mulig, som gjør at folk soner inn i disse arenabaserte brettene i full hast, og driter i den åpne verden som ellers var lekeplassen før lvl 50 (for de fleste). Jeg ønsker å løpe rundt i et område, helt uforutsigbart, angripe en gruppe som sliter med en Rift (eller bare generelt), og se det hele danne seg om til en herlig og vidunderlig krig. Mellom Defiants og Guardian. Dette er sjarmen til et MMO, og det som får en til å føle at MMO er et MMO; Massivt! Her trodde jeg Rift skulle blomste både vakkert og duftende. Det gjorde jo det også... I starten. Jeg sutrer sjeldent, og jeg har god tålmodighet, men nå begynner det å renne ut. Jeg er PvP-boi. Men jeg er så lei av Warfronts nå, at det snart renner over. Det som også lukter til en viss grad absurd er at PvP serverene byr ikke på særlig mer PvP enn PvE serverene, så lenge det ikke er NOEN som tar seg bryet med å gå utenfor bymuren. Trykk "join Warfront", vent 1 min, og spill samme sonebaserte brettet man har gjort mange hundre ganger tidligere. PvP serveren jeg spiller på er en PvE server uten en eneste dedikert PvP guild (eller jo, men de som er, har ikke flere enn 5-10 medlemmer), det er altså en PvE server med et meningsløst PvP "ruleset". Jeg forstår jo hvorfor. Det er fordi folk tjener mer og fortere med å trykke "join warfront". Selvfølgelig. Det skal ikke nødvendigvis være artig, gøy, eller kjekt, det skal være givende. Man skal tenke én ting; tid er penger. Jeg synes selvfølgelig ikke det, men det ser ut til at ekstremt mange tenker akkurat slik. Jeg nekter å tro at folk flest heller vil spille samme Warfronts brett opp igjen og opp igjen, enn å samle en gjeng og gå ut i "den store verden" og krige der spillet egentlig foregår, der det har noe å si hva man gjør. Der man vil kan påvirke spillerbasen. Hva gjør man i Warfronts? Jo, man tjener godt og fort, men det er jo DRITT kjedelig etter å ha gjort de utallige ganger før. Er det noen andre med formeninger rundt PvPen i Rift? SPØTT UT! ZOMG n00b lol imho wall of textZ tbh Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Trion har sagt at de vil fokusere på PvE fremfor PvP, så er du en "PvP boi" finnes det muligens bedre alternativ Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Enig med Bulletus, ihvertfall verdt å prøve ut, jeg foretrekker lett Rift over WoW pga et mer voksent community og en litt mørkere atmosfære rundt selve historien i spillet. Du lyst til å joine oss på Riptalon da Bulletus? Prøver å få i gang en guild til oss på forumet og andre skandinavere Tusen takk for tilbudet Jeg er nedsylta i en guild på Bloodiron for øyeblikket hehe , men på sikt kommer jeg til å teste ut andre sharder Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg ønsker å løpe rundt i et område, helt uforutsigbart, angripe en gruppe som sliter med en Rift (eller bare generelt), og se det hele danne seg om til en herlig og vidunderlig krig. Mellom Defiants og Guardian. Dette er sjarmen til et MMO, og det som får en til å føle at MMO er et MMO; Massivt! Ahhh... Krig i en sone om å få ta bossen på en massiv invasjon... Episk! Husker et par av de, og dette var PvE server. Flere som var satt til PvP, og etter hvert ble det en mølje uten like med bosse som dytta folk rundt over alt, Defiants og Guardians som sloss like mye mot hverandre som mot bossene etc. ^_^ Guardians vant btw. ;D Lenke til kommentar
PS360 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Mange som spiller Rift i guildet jeg er med i som kommer fra WoW, og jeg lurer da på: Er det mange av dere som slutta med WoW når dere starta med Rift? Eller er dere aktive begge steder? Jeg slutta fort med WoW når jeg oppdaga Rift selv Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg er desverre borte i 3 uker på ferie, så får ikke inn noe spilletiden i denne perioden :/ Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Ikke noe problem Bestemte meg for å slette Defianten på Sagespire, da serveren virket ganske tom Sagespire suger kraftig balle, ja. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Fant ut at det finnes to tråder om Rift på forumet, så får reposte denne her, siden denne tråden virker litt mer aktiv : Jeg har aldri spilt noe skikkelig mmo før, men vurderer å teste Rift. Siden jeg er nybegynner på alt som har med dette å gjøre, lurte jeg på om noen har tips til en god og stabil class. Har sett litt gjennom noe filmer og synes spyd/lang øks virker fett, så tenkte å ha Beastmaster som main class, Champion som second class også kanskje warlord til slutt. Vil dette funke? Kan alle angrepene til alle klassene brukes med det våpenet? Er ikke noe fan av å måtte bytte på våpen Andre tips til en nybegynner? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Jeg begynte ogs å å spill MMO med rift. Tror det er lettest å tarte med en warrior eller rouge da disse er litt lettere å hanskes med (rett meg om jeg tar feil noen). God builds burde du finne ved enkle google søk:) Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Haha, les korrektur EN gang iallefall da Vurderer å begynne å spille rift igjen. Jeg så anmodninger til en Norsk guild fra forumet tidligere i tråden, er den oppe og går? Cleric er også utrolig lett og starte med, mye fordi de er udødelige i Solo pve. Endret 25. juni 2011 av Neppe Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 lol, hadde nettopp våknet. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 En Norsk guild må da lett kunne la seg gjøre. Det er jo til og med gratis å skifte server på Rift. Hvis vi hadde klart å få i gang noe slikt hadde jeg lett kjøpt spillet. Mmo blir jo dobbelt så gøy hvis man har en koselig guild å snakke drit med Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Fortsatt noen norske her inne som spiller Rift eller? Sluttet når jeg var i lvl 41(måtte spare penger:P), men har tenkt å begynne igjen så lurer bare på om det har skjedd noe nytt i spillet via patch eller noe? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg startet på nytt (Har en level 50 med full epic) og selv om de nye eventene er det "samme gamle" så føler jeg iallefall at jeg er en del av noe, og du kan ta et avbrekk fra "Drep det" "Hent det" som er standard for sjangeren. Jeg synes disse eventene som Trion ser ut til å komme ofte med er inkluderende. Men jeg sitter med følelsen at jeg skulle ønske de kom med mer hver gang, enn så ofte som de gjør. For så fort de er ferdig med en patch si 1.3 nå, så kommer det en ny, med en ny event. Det virker litt masete, og du blir satt til å gjøre dailys av samme kaliber igjen, for å få en liten oppgradering. Selvfølgelig er dette aktiviserende, men er det så lurt? Hadde man hatt litt mer mellomrom (Pusterom) mellom hver patch (eventer) så hadde de kanskje føltes mer givende hver gang. Content updates er genialt, og det legger ikke nivået så høyt at bare de mest dedikerte har mulighet til å gå igjennom det. På den måten skaper de mer et casual spill for alle, mens de virkelig diehard hardcore spillere blir litt missfornøyd. For meg er det helt greit, siden jeg ikke har tid til å dedikere en livstid til et spill. Jeg startet på Riptalon, der noen andre i tråden sa de hadde startet. Har ikke sett noen av dem online, men jeg har møtt mange og det virker som en aktiv server. Jeg angrer meg ikke for at jeg tok turen tilbake igjen iallefall. Lenke til kommentar
Bamsemums313 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Har veldig lyst å plukke opp RIFT igjen, men orker ikke å spille alene. Er det noen norske guilder evt noen servere som har en del norske spillere? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg spiller no på Riptalon, det er to til her som skal spille der. Men har ikke sett noe til dem. Spiller Guardian. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 skulle starte der jeg også, men guildet spiser mye tid. Raiding er jo en smule morsomt Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 skulle starte der jeg også, men guildet spiser mye tid. Raiding er jo en smule morsomt Ta turen innom med en alt da vettu Bare legg meg til, er en liten female-dverg ved navn Neppe. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Fløtta Clericen min til Riptalon , ved navn Ponghealeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå