Gå til innhold

Rift: Planes of Telara

Anbefalte innlegg

Har så vidt fått startet med Rift, og mitt førsteinntrykk er veldig bra!

Min main blir nok min Warrior (Paladin/Void Knight/Warlord) Men har også laget en Cleric (Sentinel, Warden, ?)

Må jo også ha en DPS build, men det får vente :)

Jeg spiller på Icewatch som Guardian. Bare å adde Diztar hvis det er noen andre her som spiller på samme server.

Ingen vits å bruke Pala/VK/War som levle build utenom instancer. Du vil bli usannsynelig lei da det tar år å dag å drepe noe.

Raskeste og enkleste levle build for Warrior er Riftblade/Reaver/Whatever.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vurdert en stund å kjøpe rift, men er litt usikker på hvor lenge det fenger siden jeg har spilt en lide mmorpg som rift. Sluttet med wow for noen måneder siden, og savner ikke nødvendigvis wow, men heller å ha et mmorpg å bruke litt tid på av og til.

Men det som bekymrer meg mest er hvor mangen specs man kan ha, og hvor lite unike de forskjellige klassene kommer til å føles. For meg ser det ut som det egentlig kun er 4 forskjellige, selv om man selfølgelig kan mixe å trixe endel. Møter jeg en annen warrior feks så kan han stort sett gjøre alt jeg kan, og være akkurat lik siden han har såpass mange souls\specs og alt det der. Og det er en ting som er veldig viktig for meg, men viss hver 4 person som jeg springer forbi er ca det samme så meg forsvinner nok interessen fort.

Hva synes dere? Jeg spilte jo litt av betaen men ble aldri mer en lvl 9 for jeg ville oppleve minst mulig mens jeg i tillegg fikk et stort nok inntrykk av spillet.

Endret av Nycoplus
Lenke til kommentar

De fire klassene forandres i varierende grad avhengig av hvilke sjeler man tar.

Cleric f.eks, har melee combat, tanking, spellcaster og healing i sine sjeler. Det er jo fire vidt forskjellige roller. Warrior har vel Tanking, melee combat og ranged combat om jeg husker korrekt. Og hver sjel har signatur-stil. I starten er alt veldig likt, men når man passerer level 20 og slikt, vil man merke veldig stor forskjell.

Lenke til kommentar

Pala+reaver er faktisk veldig nice i PvE questing.. Kan lett pulle 5-6 mobs og aoe dem ned med dots/leech etc

Det funker, ja, men Riftblade har mye mer synergy med Reaver sjelen, noe som resulterer i 3-4 ganger så kjapp dreping.

På lvl 50 puller jeg packs bestående av 6 mobs + 1 elite (alle lvl50), AoE'er i 15-20 sek og står igjen med 90-100% helse uten å bruke noen form for CD's.

Lenke til kommentar

Merker større forskjell jo lenger man kommer, unntatt for noen klasser i min erfaring, da f.eks en Bard og en Chloromancer ikke trengs i samme gruppe om man har en Cleric som mainhealer, men det som da er fint er at begge kan lett bytte til DPS og likevel hjelpe gruppen.

Ellers i den fem mann gruppa jeg spiller om dagen, er jeg main healer som Chloromancer, og så har jeg en bard som hjelper meg under hardere bossfights, han holder rett og slett tank flytende til jeg rekker å få inn større heals f.eks. Men om Cleric tanken ikke vil tanke en gang, så kan Roguen bytte gear og gå tanking om han vil også. Da går jeg kanskje Archon/Chloromancer for å være support healer og buffer.

Archon trenger fort litt kjærlighet i en kommende patch, da i Raids vil de andre klassene ha bedre buffs en de fleste Archon har.

Endret av Kultom
Lenke til kommentar

Har akkurat begynt å spille Rift, startet en Rouge Assasin.. Kjøpe collectors edition, da skal det følge med en mount fra start, men finner ingen mounts på spillet noe spess man må gjøre først?

Første inntrykket er ganske bra

Lenke til kommentar

Du får en mailbox dyttet på deg i første byen du kommer til etter tutorial, rundt level 7. Det er også første gangen du er nødt til å bevege deg mer enn 100meter om gangen så og si. I tillegg vil du vel da også få en Rune du kan gjentatte ganger "enchante" våpnet ditt med, og den stacker med andre runes forresten. Pet henter man vel i Sanctum/Meridian, som et quest man får av itemet du får i posten.

Endret av Kultom
Lenke til kommentar

What? Stacker den med andre runes? Noen som kan bekrefte dette før jeg hiver den på sverdet mitt? Viktig med 3 ekstra Endurace :p

Det er ihvertfall blitt meg fortalt. Men som neppe sier, du må jo fortsette å legge den på våpnet hver time da. Jeg har ikke noe runes på gearet mitt enda, tar dette først på level 50 etter 110% mount:D

Endret av Kultom
Lenke til kommentar

Kjøpte collectors edition, da skal det følge med en mount fra start...

Hvilken level kan man få mount på ellers, om man ikke kjøper collectors edition?

Faen jeg har lyst å begynne nå! Håper jeg får PCen tilbake fra rep asap!

Lenke til kommentar

Har vurdert en stund å kjøpe rift, men er litt usikker på hvor lenge det fenger siden jeg har spilt en lide mmorpg som rift. Sluttet med wow for noen måneder siden, og savner ikke nødvendigvis wow, men heller å ha et mmorpg å bruke litt tid på av og til.

Men det som bekymrer meg mest er hvor mangen specs man kan ha, og hvor lite unike de forskjellige klassene kommer til å føles. For meg ser det ut som det egentlig kun er 4 forskjellige, selv om man selfølgelig kan mixe å trixe endel. Møter jeg en annen warrior feks så kan han stort sett gjøre alt jeg kan, og være akkurat lik siden han har såpass mange souls\specs og alt det der. Og det er en ting som er veldig viktig for meg, men viss hver 4 person som jeg springer forbi er ca det samme så meg forsvinner nok interessen fort.

Hva synes dere? Jeg spilte jo litt av betaen men ble aldri mer en lvl 9 for jeg ville oppleve minst mulig mens jeg i tillegg fikk et stort nok inntrykk av spillet.

Seriøst dropp det! Var litt artig fra 1 - 20 og nå henger jeg med hue og orker ikke forsette. Alle souls føles veldig likt og det er ikke så stor variasjon som det faktisk høres ut. Dem har bytta og stokka om på litt spells mens dem egentlig bare gjøre samma greia. PvP føles bare merkelig ut, men skal stoppe med QQ men spar pengene. Er så mye annet bra i vente at Rift blir bare et mellom-ledd i en vente periode som vil dø før eller siden. For ikke nevne dårlig optimalisering av 3D motor som er så hinsides utdatert selv om grafikken faktisk er pen så holder ikke drivkraften mål. Virker som at mange har bestemt seg for at dette ' SKAL ' være bra men jeg har 15 år mmo erfaring bak meg å spella det aller meste i lengre periode enn Rift, den ble nemlig kort. Men når det er sagt hadde dem en knallbra launch, men hva hjelper det når resten er så som så ^^ ?

Endret av ByteMare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...