monsenroger Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Har runda level 20 nå, og vet ikke helt hva jeg synes. Største problemet for min del er at det blir for mye av det gode når det kommer til roller, ikke lett å sette seg inn i forskjellige skills når man har fyllt opp 3 action bars + pet bar på level 15. Tok turen innom en battleground i dag, men det var bare zerging. Spillet mangler en "feeling" jeg ikke kan sette navn på, og jeg starter bare å sammenligne det med closed beta / tidlig startfase i WoW som ingen spill klarer å matche Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 - Det er soulsytemet som er "nytt" i Rift. Det er selvfølgelig alle fri til å lage et rpgmmo hvor man ikke dreper mobs, ikke quester og ikke har levels - for å gjøre sjangeren "ny", men det er altså IKKE det Rift prøver. - Soulsystemet gjør deg i praksis "fri" fra en-rolle systemet, som f.eks tank. Du kan tanke for gruppen eller raidet ditt, og så bytte rolle til en ranged dps warrior for litt soloing. Både ROUGE gruppen og CLERIC gruppen har spesielle souls, som gjør deg i stand til å utføre oppgaver som egentlig ligger innunder andre archetypes. - Dette medfører at alle archetypes klarer å soloe (om man ønsker det), og om man ikke finner en tank til dungeonrunnet, men har 3 clerics, så kan den ene clericen skifte til sitt tank-setup, og gjøre jobben "nesten" like bra som en warrior. Final Fantasy XIV har mye av det samme. Bare skift våpen, så skifter du klasse. Det gjør at man kan løpe inn i en kamp som healer, så skifte og være tank i neste kamp og ranger etter det. Og vi så jo hvor bra FFXIV var... Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Gleder meg til å teste RIFT! Laster ned betaklienten nå! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Nå er vel ikke akkurat det grunnen til at FF faila ved release. Grunnen var vel mer at hele spillet er/var langt ifra ferdig (dette har de innrømmet selv) og de fikk såpass mange klager at de gav gratis spilletid til de som hadde betalt. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Har spilt beta siden fredag og synes spillet er meget bra. Rifts og invasions er fett. Souls er litt vanskelige å lage rett. F.eks har jeg to rogues som ikke klarer å bidra nok i rifts for å få emblems, mens min warrior-dps får emblem i alle rifts hun er med i så lenge hun er der fra start. Forhåndsbestilte på torsdag. Gleder meg til mars. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Har hatt det morsomt i helga ! - Gjorde begge de nye dungeonene, testa flere nye builds, levlet opp min warrior fra 20 til 27 og så testa Warfronts for litt PvP-moro. - Rift er et themepark-mmo. Det ligner ikke engang på EQ, EQ2 og Vanguard (som er spillene jeg har erfaring fra). Du blir litt håndledet fra questhub til questhub, og det finnes bare en starting zone for hver faction. Jeg liker i grunnen ikke slike spill ....men alikevel like jeg Rift Jeg spiller allikevel for endgame, og bekymrer meg ikke så mye over dette. For andre, som ikke bryr seg om endgame er dette svært negativt vil jeg tro. - Soulsystemet eller klasse-systemet er unikt. Jeg har alltid spillt tank i tidligere rpgmmo's, som igjen har betydd at soloing og soloquesting har vært vanskelig og krevd mye mer resting og venting enn for andre klasser. I Rift bytter jeg bare "build", til en mer DPS fokusert rolle (alle 4 archetypes har tilgjengelig 8 unike "souls", i hver "build" kan man kombinere 3 ulike "souls" ). Når vi så skulle i en dungeon, med harde groupmobs, 2-4 mobs i hvert pull, måtte jeg bytte til en tankbuild. Det krever tid å bli kjent med en ny "build", og man feiler en del i starten ....men jeg liker at det er vanskelig, at ikke allt faller lett med en gang ! - Warfronts (battlegrounds) hadde i denne betaen 2 scenarioer. Den ene var en standard "domination", slik vi kjenner det fra Battlefield og CoD Modern Warfare. Den andre var en "Capture the flag", hvor man skulle beskytte den i eget lag som fikk tak i flagget (flaggbæreren blir dottet når han bærer flagget, og må ha heals). Når en på det andre laget har flagget, prøver man å drepe den karakteren, slik at flagget dropper. Warfronts i denne betaen var preget av at mange ikke skjønte konseptet, ikke var vant til beta og aller mest, ikke var vant med PvP...dette vil ordne seg i live. har bestillt Rift allerede, og spillt i alle betaene. ...2 uker til neste beta. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det som var spesielt i "Capture the flag", eller "Capture the fang" som det heter på rifts, er at personen som bærer flagget vil dø uansett. Dette fører til at laget må samarbeide for å skaffe poeng. Med en gang noen mister flagget må en annen plukke den opp ellers vil den bli resatt til spawn. Lenke til kommentar
monsenroger Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det som var spesielt i "Capture the flag", eller "Capture the fang" som det heter på rifts, er at personen som bærer flagget vil dø uansett. Dette fører til at laget må samarbeide for å skaffe poeng. Med en gang noen mister flagget må en annen plukke den opp ellers vil den bli resatt til spawn. I mine øyne noe dritt. Ender opp med en stor zerg Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hvilken faction skal dere spille som? Tror jeg skal spille som guardian. Dwarf necro/lock frister Lenke til kommentar
haffi Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Noen få spørsmål Starter man 1 class? eller bare 1 archclass? Hva er max level? Hvordan er pvp? Hvordan er PvE? Gear based? eller Class? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Starter man 1 class? eller bare 1 archclass? Man starter en archclass, så kan man velge selv hvilke "souls" man vil ha. Man kan ha 3 aktive "souls", noe som gir vanvittig mye å velge blant. Hva er max level? 50 Hvordan er pvp? Har bare vært noen runder i warfronts, så kan ikke uttale meg så mye om pvp... Men det virker helt ok. Capture the Fang er faktisk ganske moro. Hvordan er PvE? Ganske kult. Rifts gir mer dynamikk i spillverdenen. Rifts kan etableres helt tilfeldig akkurat der du står. Gear based? eller Class? Kombinasjon av class, gear, souls og skill vil jeg si. Endret 10. januar 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
haffi Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Starter man 1 class? eller bare 1 archclass? Man starter en archclass, så kan man velge selv hvilke "souls" man vil ha. Man kan ha 3 aktive "souls", noe som gir vanvittig mye å velge blant. Hva er max level? 50 Hvordan er pvp? Har bare vært noen runder i warfronts, så kan ikke uttale meg så mye om pvp... Men det virker helt ok. Capture the Fang er faktisk ganske moro. Hvordan er PvE? Ganske kult. Rifts gir mer dynamikk i spillverdenen. Rifts kan etableres helt tilfeldig akkurat der du står. Gear based? eller Class? Kombinasjon av class, gear, souls og skill vil jeg si. Thanks ) Lenke til kommentar
haffi Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Lol enda mere jeg lurer på Cleric, er det healer archtypen? eller? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det stemmer, men de er ikke bare healere Lenke til kommentar
Filla Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Lol enda mere jeg lurer på Cleric, er det healer archtypen? eller? - 4 archetypes: Warrior, Cleric, Mage og Rogue (velges når man lager karakteren) - 8 "souls" til hver archetypes. "Soul" blir klasse, man kan kombinere 3 souls i en "role". - Soultree - klassetre hvor man setter inn poeng etterhver når man levler opp (ett soultree pr. soul, 3 i en "role". Noen sprer sine poeng mellom alle 3 soultrærne, andre fokuserer på ett tre, og har bare noen få poeng i de andre. Cleric: Bare 3 av soulsene hos cleric kan regnes som "healer" (en med fokus på HoTs, en med mye direct heals og en med mange shields / pre-casted heals. De andre "ikke-healer" soulsene har helt andre fordeler. En er en "tanking" soul (Justicar). En er en AE caster (Cabalist) osv osv. Lenke til kommentar
haffi Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Lol enda mere jeg lurer på Cleric, er det healer archtypen? eller? - 4 archetypes: Warrior, Cleric, Mage og Rogue (velges når man lager karakteren) - 8 "souls" til hver archetypes. "Soul" blir klasse, man kan kombinere 3 souls i en "role". - Soultree - klassetre hvor man setter inn poeng etterhver når man levler opp (ett soultree pr. soul, 3 i en "role". Noen sprer sine poeng mellom alle 3 soultrærne, andre fokuserer på ett tre, og har bare noen få poeng i de andre. Cleric: Bare 3 av soulsene hos cleric kan regnes som "healer" (en med fokus på HoTs, en med mye direct heals og en med mange shields / pre-casted heals. De andre "ikke-healer" soulsene har helt andre fordeler. En er en "tanking" soul (Justicar). En er en AE caster (Cabalist) osv osv. Takk for svar, men lurer på om du/noen kunne laget en liten "class guide", så man kan forstå sånn ca. hva de forskjellige minorclassene er laget for. Bla lurer jeg på hvordan er archtype warrior dps er bygd opp. Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Takk for svar, men lurer på om du/noen kunne laget en liten "class guide", så man kan forstå sånn ca. hva de forskjellige minorclassene er laget for. Bla lurer jeg på hvordan er archtype warrior dps er bygd opp. Takk på forhånd:) En warrior DPS vil være bygd opp av 1, 2 eller 3 souls som fokuserer på dps. Jeg spilte Paragon/Riftblade/Champion i beta, dette fungerte utmerket. Husk på at du har begrenset med "talents" å bruke, så flere souls i en build fører til færre talents i hvert tre. Det er ikke alltid like bra å bruke alle 3 souls. Endret 11. januar 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hvordan bruker man bare en eller to av soulsene? Jeg fant ikke ut hvordan jeg fjernet souls. Synes det ble masete med alle tre, og jeg brukte jo bare to av dem. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Haha, du har ikke peiling på hva du snakker om, har du vel? Om det hadde kommet til kamp mellom oss hadde du ikke klart å beholde sverdet lenge. Høres ut som en utfordring det her! Hvis du er på Blightweald serven så møter jeg det til kamp neste beta! 2. Spiller USA og EU på samme servere? Registrerer jeg meg som amerikaner får jeg betale i dollar Du har europa server (som er i Amsterdam om ikke jeg tar feil) og NA (North America) servere. Du kan velge vilke servere du vil spille på. Spillet er ikke låst til region, så du kan kjøpe en versjon fra utlandet. Takk for svar, men lurer på om du/noen kunne laget en liten "class guide", så man kan forstå sånn ca. hva de forskjellige minorclassene er laget for. Bla lurer jeg på hvordan er archtype warrior dps er bygd opp. Takk på forhånd:) Alt står veldig greit forklart in game hva de forskjellige soulsene gjør, om de er defansive eller offansive etc. Og du kan forhåndsvise souls før du følger de. Hvordan bruker man bare en eller to av soulsene? Jeg fant ikke ut hvordan jeg fjernet souls. Synes det ble masete med alle tre, og jeg brukte jo bare to av dem. Vet ikke hvordan det er hvis du først har valgt 3 souls, men hvis du kjøper en ny rolle, så starter du med blanke ark på den rollen. Du kan ha 4 roller per character som kan byttes mellom når du ikke er i kamp. Så ved å kjøpe den nye rollen kan du velge å kun legge til 2 souls. Ser ikke helt vitsen med det. Hvorfor ikke legge til en tredje soul som gir en liten buff, eller kanskje en companion? Der er 1 ekstra ability du trenger å holde styr på som gir en helt grei bonus uten at du bruker 1 eneste skill point. Men jo ser at det fort kan bli mye mas med abilities. Prøvde på slutten av beta 4 og sette opp en tank spec på warrioren jeg hadde, og rakk ikke bli ferdig med hotkey setupen. For mye å sette seg inn i på en gang. >_< Men likte veldig godt forandringen. Fra en DPS Warrior (champion (2 handed)/paragon (dual wield men brukte kun bonus passives)/beastmaster (companion) til en tank warrior (paladin/reaver/void knight). STOR forskjell! DPS warrior= 2k helse, 1,7k armor, mye strenght og skade. Tank warrior= 2,9k helse, 3,4k armor og ikke fult så mye skade, men masse aggro muligheter og party buffs, samt 1 ressurect og 1 heal spell. Gleder meg til å teste denne. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Er nesten litt vanskelig å forklare klasse-systemet, uten at den man forklarer det til noen som har prøvd spillet, eller har screenshots av soultrærne foran seg Slik ser et "soultree" ut, og du kan ha tre slike trær i en "role". Poengene putter man i selve "treet", og dess flere poeng man putter inn i treet, jo flere abilities utløser man i "røttene" eller nederste del av bildet (du ser antall poeng man må sette inn får å utløse nye abilities (0, 2, 4, 6, 8, 12 osv. De enkelte grenene man putter inn poeng i i treet kan være "Increases you crit-chance on ranged attacks with 2 %", setter man inn 5 poeng her, øker man altså crit-mulighet med 10 % for ranged attacks. "Røttene" eller abilities man utløser ved å sette poeng inn i treet ser slik ut (tallet oppe til høyre angir hvor mange poeng man må sette inn i treet for å utløse abilitien: For å gjøre det enda vanskeligere, kan grener i treet som man putter poeng inn i, også i seg selv utløse/gi en ny ability. Bruker igjen eksempelet fra Riftblade (Warrior soul med mye ranged attacks). Dette er en oversikt over "grenene" i soultreet som jeg linket til i første bildet, men her med en beskrivelse av hver gren i treet. Endret 11. januar 2011 av Filla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå