Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skjønner at folk ikke har den største end game kunnskapen, men sitter her og vurderer om jeg skal investere i spillet.

har skjønt at det har vært en meget bra launch og spillet virker veldig finpusset, men kan noen fortelle meg litt om hva:

 

- hva de syns er bra med spillet?

- hvordan er communitiet?

- virker det som at spillet vil klare å holde seg lenger enn 1 måned?

- er det en dårlig clone av andre mmo?

 

takker veldig for svar!

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet er veldig bra. Det har kanskje ikke den dypere mening om du leter etter det, men spillmessig er det knall.

 

Communitiet har jeg ikke rukket å få den største oversikten over. Du har alltid de som er "kule" og negative i raids og Warfronts, du har også de som klager over at det er en "WoW kopi" og du har de som går ann å snakke med og spille med. Ikke noe uvanlig med andre ord.

 

Ja, dette spillet vil nok ha en grei brukerbase selv etter en måned. Den vil nok minke, men før den mest trolig vil øke litt og stabilisere seg.

 

Det er vel heller en god clone av alle de store mmorpgene, wow, everquest, warhammer, lotro. Spillet har trekk fra alle + det lille ekstra, der spillet krever at spillere går sammen. Jeg synes det er knall, men det er smakssak.

Lenke til kommentar

- hva de syns er bra med spillet?

 

Stor variasjon - PvP = Warfronts(battlegrounds) og åpen verden. PvE med gode dungeons og "hard mode" på level 50. Bossene er såpass utfordrene at man trenger litt taktikk, ikke bare tank & spank. Riftene gir også en ny type gameplay som involverer alle spillere i både PvE og PvP. Også et stort pluss at spillet er visualt fantastisk.

 

- hvordan er communitiet?

 

Litt tidlig å si, men riftene er en ting som kan hjelpe til med å skape et godt community. Jeg har slått av general chat, så har ingen anelse på hvor my flaming og shame som går der. Forumene er aktive, og det er bra med hjelpsomme sjeler hvis du skalle ha et spørsmål. Er mange av de store guildene som du alltid ser i en nyrelease som er aktive både ingame og på forum.

 

- virker det som at spillet vil klare å holde seg lenger enn 1 måned?

 

Jeg vil definitivdt spille mer enn 1 måned, muligens helt frem til SWTOR eller hvis SWG ANH skulle være klart til 1.0 før det. Endgame er det litt tidlig å si noe om, men om 2 ukers tid vil jeg kunne si mer om dette. Noe jeg vil nevne er at kundeservice har vært fantastisk bra så langt, svarte meg kjøpt på en ticket, de oppdaterer også hyppig, noe som er et stort pluss.

 

- er det en dårlig clone av andre mmo?

 

Det har sefølgelig tatt elementer fra andre spill, men jeg vil si det er en meget god klone. Undertegnede har ikke hatt det så gøy i et mmo siden SWG, og demnne karen har spilt det absolutt meste du kan tenke deg av mmos. Har spilt WoW i siden open US beta, både hardcore i vanilla og siden casual. Jeg er helt seriøs når jeg sier at det har vært meget underholdene så langt.

Lenke til kommentar

En kompis av meg begynte å spille Rift, han anbefalte det og sa det var litt som WoW vanilla. Han har tidligere startet med nye spill og rost de opp i skyene, bare for å falle tilbake til WoW igjen etter en måneds tid.

 

Jeg har ikke spilt MMO siden jeg sluttet med WoW for drøyt 2 år siden, og merker at det klør litt i fingrene til tider.. men hvordan er avhengighetsfaktoren i dette spillet? Vet ikke om jeg tør å begynne med noe som vil komme til å sluke all tiden min nå som eksamener er like rundt hjørnet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...