Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

Respecca til reaver/pala i går, åherregud så effektivt det var. Har en egen, personlig healer med meg også kom det en epic invasjon, fikk ca. 700 planarites på under 15minutter, på level 28. Vanvittig god aoe-dps.

 

Reaver/Pala(8 points)/Riftblade. Reaver for AoE/DoT, Riftblade for økt skade (og healing), Paladin for armor/block og "oh shit" skill. Tror det kan bli veldig effektivt. :D

 

Men ja Reaver/Paladin er sinnsykt effektivt. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører mage med necromancer og warlock, og sier bare at hvis du først skal ha mage så BØR du ha warlock. En konge klasse med self healing spells, aoe spells som og generelt en klasse som du gir MYE damage :D

 

Spiller btw på Steampike :)

Endret av Borbra
Lenke til kommentar

Jeg kjører mage med necromancer og warlock, og sier bare at hvis du først skal ha mage så BØR du ha warlock. En konge klasse med self healing spells, aoe spells som og generelt en klasse som du gir MYE damage :D

 

Spiller btw på Steampike :)

 

 

 

 

Jupp, Necro til Soul Purge, Dom for cc men null poeng i den. Og så bare plassere poeng i Warlock treet.

 

 

Hvertfall det jeg har funnet som best for leveling for min character. Blir nok noe helt annet i PvP, og healer som regel i dungeons.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Respecca til reaver/pala i går, åherregud så effektivt det var. Har en egen, personlig healer med meg også kom det en epic invasjon, fikk ca. 700 planarites på under 15minutter, på level 28. Vanvittig god aoe-dps.

 

Reaver/Pala(8 points)/Riftblade. Reaver for AoE/DoT, Riftblade for økt skade (og healing), Paladin for armor/block og "oh shit" skill. Tror det kan bli veldig effektivt. :D

 

Men ja Reaver/Paladin er sinnsykt effektivt. :D

Dårlig i 1v1 da, så lett å bli ganka uten healer.

Lenke til kommentar

Jeg får fortsatt samme error, selv etter jeg har lagt til playtime.

 

Er det noen andre som har kjøpt spillet via steam i dag, som kan / kan ikke spille?

 

Edit : Jeg skiftet PW på Rift account management, så passordet var riktig, det er mitt nåværende og. Er vel bare å vente.

Endret av H4nk
Lenke til kommentar

Angrer på jeg kjøpte Rift.

 

Ja du leste riktig, etter så mange måneder i beta, og nå rundt en uke etter pre-launch har dem ennå ikke fikset ATI problemene og generel optimalisering av 3D driverene. Dette medfører så ekstrem lav fps at det rett og slett ødlegger gameplay. Dette gjelder ikke bare ATI, men det tar nok kaka. Selv om du sitter på en extremt rå maskin, vil du oppleve veldig varierende fps. Selvfølgelig vil alle ha høyest mulige settings, og kan du klare deg med low/medium ser spillet ut som kommer rett fra Nintendo Wii. Noe jeg altså ikke klarer.

 

Ellers er Rift veldig bra, men virker som dem prøver å sette en ny standard innen MMO. Veldig mye mechanics som er forrandret, dette finner du fort ut av. Jeg for min del har fått nok, og ser heller frem til Guild Wars 2 eller SWTOR senere i år.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve, men akkurat nå drar ingenting spillet greit. Utrolig utdadert 3D motor som driver dette spillet pr dags dato. Spillet bruker ikke en gang CPU og GPU fullt ut, og mange rapporterer om veldig varme skjermkort og liten ytelse. Jeg for min del har gitt opp å få bra ytelse, selv på mitt Crossfire x2 Radeon 6970 HD. Om jeg prøver igjen om 6 mnd, kanskje...men er såpass mye annet bra som kommer så dette får gå i glemmeboken desverre, selv om det har mye potentsiale.

Lenke til kommentar

Tror dere min bærbare er god nok til å dra spillet greit? Treffer minimumskravet hvertfall.

 

Har CPU: AMD Athlon II P320 Dual-Core Processor

3,7 GB Ram. Resten vet jeg er godt nok :)

Jeg kjører det på min laptop med intel core D2 T8100 prosessor, 4 gb ram og Geforce 9500 M GS. Må kjøre på lavest grafikk, men kan i hvert fall ha full oppløsning. Kan bli lav fps hvis skjermkortet og prosessoren blir varm dog. Men en støvsuging av cpu-vifta hjalp mye :)

Lenke til kommentar

Alltid leit med slike tilfeller, det eneste mmorpg som jeg har slitt med var eq2, men det var ETTER jeg oppgraderte pcen av alle ting :!:

 

Spill som vanguard og har aoc har alltid fungert greit til bra etter litt tweaking. Rift kjørte jeg glatt i betaen med et ganske gammelt 4850 ati kort. Utrolig rart med slike tilfeller der en overkill av en maskin sliter.

 

Totalbiscuit har ofte klaget på hvor dårlig wow har kjørt etter han kjøpte seg en monster maskin. Forhåpentligvis finner noen ut en lur tweak, eller trion klarer å fikse et eller annet i en patch. Stort sett pleier det å gå seg til, veldig mye god info å hente fra technical forum, men regner med du har sjekket.

 

Nå ble jeg nesten litt redd for at rift kan gå dårlig viss jeg nå velger å kjøpe det? Har litt lyst ser du.

Lenke til kommentar

Angrer på jeg kjøpte Rift.

 

Ja du leste riktig, etter så mange måneder i beta, og nå rundt en uke etter pre-launch har dem ennå ikke fikset ATI problemene og generel optimalisering av 3D driverene. Dette medfører så ekstrem lav fps at det rett og slett ødlegger gameplay. Dette gjelder ikke bare ATI, men det tar nok kaka. Selv om du sitter på en extremt rå maskin, vil du oppleve veldig varierende fps. Selvfølgelig vil alle ha høyest mulige settings, og kan du klare deg med low/medium ser spillet ut som kommer rett fra Nintendo Wii. Noe jeg altså ikke klarer.

 

Ellers er Rift veldig bra, men virker som dem prøver å sette en ny standard innen MMO. Veldig mye mechanics som er forrandret, dette finner du fort ut av. Jeg for min del har fått nok, og ser heller frem til Guild Wars 2 eller SWTOR senere i år.

 

Lykke til!

Du har de helt nyeste Catalyst? En i guildet mitt hadde problemer med sitt ATI kort, siste driver fikset biffen for han. Selv sitter jeg med nesten ett år gamle drivere og de fungerer utmerket for meg:)

 

Jeg har et ATI 5770 1gb forresten. 2år gammel pc ca. Kjører spillet på Ultra.

 

 

 

Endret av Kultom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, nyeste drivere samnt Rift var installert på en ny OCC SSD 128GB.

Samnt brukt veldig mye tid på å konfigurere drivere i etterkant, forskjellige

settings i håp om å få ennå høyere frames. Med da en Intel Xeon X5650 2,66GHz

og 2 stk HD 6970 (OC) Crossfire og jeg får lav FPS?? da er det virkelig noe seriøst

galt. Men for all del, det er nytt så alt kan skje så jeg følger med. For jeg vil

virkelig spille dette, om devs'a får ut fingeren å fixa dette.

 

Men jeg er nok litt kresen på fps men alt under 20fps er helt uakseptabelt, så da får jeg

bare vente.

 

For dere som er usikker på om dere skal kjøpe Rift, les litt på forumene hvilke specs andre

har for dette virker totalt random etter hvor godt du kan kjøre det.

 

http://forums.riftgame.com/forum

Lenke til kommentar

Har du prøvd å legge til ATI application profiles?

http://www.rage3d.com/cap

 

Lest om flere som kjører crossfire som fikk bedre resultat av å installere dem.

Som f.eks han her :)

http://taugrim.com/2011/03/03/boosting-frame-rate-in-rift-ati/

 

jeg kjører ikke crossfire men fikk en oppgang på 10 fps i en major rift battle etter jeg installerte dem.

Endret av Biamor
Lenke til kommentar

Hei

 

Takk for tipset men akk ja, bruker programmet flittig..så godt jeg kan.

Fremdeles alt for lav fps etter min mening. Så jeg begynner å bli mektig

lei alt sammen. Såpass lei at jeg ikke kommer til å fortsette.

 

Motoren Rift bruker er den samme som i Fallout spillene, der rapporteres det om

mye av det samme problemene. At de har valgt å bruke en såpass svak motor gir meg

litt grøssninger for å være helt ærlig. Med tanke på såpass mye public og dynamisk

gameplay...det heter jo tross alt Rift ^^

Endret av ByteMare
Lenke til kommentar

Litt rart at du har problemer med ATI kort og Rift. Jeg kjører 1stk ATI 5870 2GB, riktigok med 1 Nvidia 260 kort i slave. Men Kjører alt på full guffe uten noe problemer. Har ikke lagga i det heletatt. Selv ikke forrige torsdag under headstart kaoset med 100vis av spillere og rifts everywhere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt rart at du har problemer med ATI kort og Rift. Jeg kjører 1stk ATI 5870 2GB, riktigok med 1 Nvidia 260 kort i slave. Men Kjører alt på full guffe uten noe problemer. Har ikke lagga i det heletatt. Selv ikke forrige torsdag under headstart kaoset med 100vis av spillere og rifts everywhere.

 

uten problemer ja? selvklart uten problemer, men da leser du ikke riktig hva jeg sier.

 

men jeg har brukt titalls timer på å få den yelsen som jeg ønsker på max settings, og ja det er sikkert godt nok for de fleste..for min del derimot er det langt fra bra.

 

Les litt på de offical rift forumene og bruk tid på å sette dere inn i litt specs og hva

ting er bygd på og ikke bare være 'likeglad' at ting får greit...for ja det går greit. Men sitter du på et system til over 20.000 tar du ikke sånt for gitt.

 

Og for å legge til, dette er første gang jeg noensinne har opplevd såpass elendige optimalisering av en motor...noen gang.

Endret av ByteMare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...