Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inq/cab/ward lvl 34, kan pulle 4 mobs min egen lvl, kaste 1 spell så er de døde ;) Kan dog bare gjøre det 1 gang hvert 45 sec :/ Ellers må jeg kaste 3-4 nukes ;)

 

Soul Drain kommer til å bli nerfa(fixa) snart tror jeg, den er SYKT OP.

Helt seriøst, er dette sant? Jeg har i all hovedsak valgt å bruke poeng i druid treet, og har ikke sjanse på å drepe noen med en spell. Mot 3 mobs må jeg virkelig jobbe for å komme levende ut av det. For meg virker det som min char er balansert, mens deres er sykt OP.Skal sant sies at jeg bare er lvl 23, og det kan jo kanskje bedre seg, men uansett da.

Lenke til kommentar

Henge etter på levler, professions, og generel "knowlage" om spillet, såklart dette er ikke rocketscience, og bør ikke være et problem, men jeg får se ann ståa.

 

Til dere som har spilt i noen dager, er spillet verdt å kjøpe?

Spilte wow i typ 5 år, og etter det så har jeg slitet med å finne ett nytt mmo som jeg faktisk liker.

 

Pros / cons?

Lenke til kommentar

Inq/cab/ward lvl 34, kan pulle 4 mobs min egen lvl, kaste 1 spell så er de døde ;) Kan dog bare gjøre det 1 gang hvert 45 sec :/ Ellers må jeg kaste 3-4 nukes ;)

 

Soul Drain kommer til å bli nerfa(fixa) snart tror jeg, den er SYKT OP.

Helt seriøst, er dette sant? Jeg har i all hovedsak valgt å bruke poeng i druid treet, og har ikke sjanse på å drepe noen med en spell. Mot 3 mobs må jeg virkelig jobbe for å komme levende ut av det. For meg virker det som min char er balansert, mens deres er sykt OP.Skal sant sies at jeg bare er lvl 23, og det kan jo kanskje bedre seg, men uansett da.

 

Jepp! :p Så lenge mobsa jeg nuker ikke har over 1700hp, så blir de one hitta når jeg bruker crit-talenten ;)

 

Soul Drain hitter vanlig på 4 mobs for 270*4*4= 1080dmg på hver eneste mob. Det er ganske kos ;) Jeg quester alltid med en kompis som er fullspeca i bard, så jeg puller alt med Vex(healer meg for 90% av skaden den gjør) og kaster på meg hotten fra Warden, mens han healer med sine Bard-spells og aoe-nuker.. Vi kan leett ta 7-10mobs samtidig så lenge det er bare melee mobs, kommer det archers og casters er vi litt fucked da vi ikke kan aoe alle :/

Lenke til kommentar

Henge etter på levler, professions, og generel "knowlage" om spillet, såklart dette er ikke rocketscience, og bør ikke være et problem, men jeg får se ann ståa.

 

Til dere som har spilt i noen dager, er spillet verdt å kjøpe?

Spilte wow i typ 5 år, og etter det så har jeg slitet med å finne ett nytt mmo som jeg faktisk liker.

 

Pros / cons?

På en side, så er det som du spiller WoW med ny grafikk. Combat-systemet er utrolig likt, selv om noen ting vil være uvant. Som f.eks tab-targeting. Det er noe med den jeg ikke er helt stødig på, i forhold til WoW sin. Tror den har lengre rekkevidde eller annet prioriteringssystem. Crafting er veldig enkelt, slik som i WoW. Respawns er dog mye kjappere.

 

Negative sider? Det er likt WoW. :p

Lenke til kommentar

Synes ikke det er så likt WoW som så utrolig mange skal ha det til. Mange gode ideer er selvfølgelig kopiert fra andre mmorpg, men ikke nødvendigvis WoW. Jeg ser mye mer Everquest enn WoW mtp variasjon du har her. WoW er ute etter perfeksjonisme i balanse, og Rift fokuserer mer på samarbeid i helhet. Synes slettes ikke det er negativt at det er likt andre spill, siden det er vanskelig og "farlig" å tenke ut en ny modell for slike spill.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er så likt WoW som så utrolig mange skal ha det til. Mange gode ideer er selvfølgelig kopiert fra andre mmorpg, men ikke nødvendigvis WoW. Jeg ser mye mer Everquest enn WoW mtp variasjon du har her. WoW er ute etter perfeksjonisme i balanse, og Rift fokuserer mer på samarbeid i helhet. Synes slettes ikke det er negativt at det er likt andre spill, siden det er vanskelig og "farlig" å tenke ut en ny modell for slike spill.

De områdene jeg har fokusert på er veldig likt WoW. Jeg har ikke prøvd så mange andre MMOer (DDO, EVE), så det er naturlig at jeg sammenligner det med WoW. Combatsystemet, Crafting-systemet og grunnivået i spillet er veldig WoW-likt. Muligens alle andre MMOer er slik også, men jeg får samme følelse der som i WoW.

 

Og som jeg sa, det er likt WoW på godt og vondt. Men det har selvsagt mange andre aspekter i spillet som ikke er likt WoW. Talenttrærne er et godt eksempel.

 

oser det kvalitet? eller har de bare slengt det ut uferdig?

Jeg spilte 2 beta-faser, og har klokket inn 42 timer hittil. Har ikke funnet en eneste bug.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Rift ja, på lik linje med at jeg anbefaler WoW. De er gode spill begge to.

 

Communitiet hittil har jeg ikke sett så mye på. For det meste nå har det gått i "rift eier wow"-krangel i kanalene. Community kommer vanligvis frem etter et par måneder.

Lenke til kommentar

Enig, begge er veldig gode spill. Er smakssak rett og slett. Jeg finner Rift mer utfordrende på noen områder, som pvp og dungeons. Dungeons fungerer jo på noe samme måte, men du har ikke nå mods som hjelper deg. I pvp er det veldig vanskelig å lese andre, siden det ikke finnes en "standard" build, det finnes så sykt mange. Noe som gjør det mer spennende :)

 

Wow krangel har jeg ikke sett så mye av i 30-39, men var en del tidligere. Begynte å gi seg på 20-29, men var enda litt der. Får håpe folk "vokser" med spillet, og dropper den krangelen.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Kjøpte netopp RIFT. noe forslag til klasse? er mest opptatt av en klasse som er god til å solo og vanskelig å ganke:P Forslag til Server ville også vært bra:D gleder meg som en unge nå!

 

En ren healer-build skal visstnok være ganske vanskelig å ganke. De dreper riktignok sakte, men de tåler vanvittig mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...