Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

Tull og tøys. Dungeon Finder er hva du selv gjør det til å bli.

 

Det sagt, så har Trion planer om å innføre en Dungeon Finder som mest sannsynlig er lik WoW sin. Rett og slett fordi WoW sin dungeon finder finner grupper lynkjapt og gjør det smertefritt.

 

Hvorfor skal spillet være så fiendtlig og vanskelig for å gjøre ting? Skal det ikke være lov å sette seg ned, finne en dungeon og så leke litt? Må man virkelig sitte en halvtime i kanalene og spamme etter "LF1Tank for IT PLX!!!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke dungeon finder som gjør folk til drittsekker, det er mangelen av konsekvens som gjør dem til drittsekker.

 

Jeg har forresten ikke opplevd mange drittsekker i WoWs dungeon finder. Noen, men ikke mange.

 

hadde vært mye bedre enn det herket WoW bruker nå.

Hvorfor er systemet til WoW et herk? Sjefen i Trion sier jo selv at han syns det er et bra verktøy.

Lenke til kommentar

Tull og tøys. Dungeon Finder er hva du selv gjør det til å bli.

 

Det sagt, så har Trion planer om å innføre en Dungeon Finder som mest sannsynlig er lik WoW sin. Rett og slett fordi WoW sin dungeon finder finner grupper lynkjapt og gjør det smertefritt.

 

Hvorfor skal spillet være så fiendtlig og vanskelig for å gjøre ting? Skal det ikke være lov å sette seg ned, finne en dungeon og så leke litt? Må man virkelig sitte en halvtime i kanalene og spamme etter "LF1Tank for IT PLX!!!"

 

Absolutt et godt poeng, men det tar litt livet av "community" på hver enkelt server. I den form at man ikke blir kjent med folk på sin egen shard som man eventuelt kan kjøre dungeons med senere osv og. Dungeon Finder vil ta litt mer av det sosiale bort fra alle MMO mener jeg om det blir gjort på samme måten som i WoW.

 

Jeg bryr meg lite om dette blir implementert eller ikke, skader lite, men på en annen side er det litt morro i "LFG/LFM" også.

 

 

Lenke til kommentar

Nå er ikke Trions dungeons noe man fullfører på 10-15 minutter slik WoWs dungeons var i lich king-fasen. Da er det også større sjans for man sosialiserer.

 

Skal også ikke se bort ifra at Rift kommer til å minske litt i størrelse etter de første månedene har passert, som kan ende opp i mindre servere.

 

Det er umulig å si hva som skjer, men LFG kommer. Og det er fint, for jeg er dritt lei av å spamme kanaler etter folk. Det har jeg gjort 5 år i WoW fra før av... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har startet på rift nå men vet ikke helt hvilke abilities som mining osv jeg skal ta, noen tips? :)

 

lvl 14 rouge sagespire btw :)

Rogue. Ikke rouge, det er sminke. :p

 

Rift Profession Map.

 

Der ser du sammenhengen mellom alle professions. Outfitter er veldig greit, da det lager lær-utstyr til deg selv.

 

*edit*

 

De som har laget bildet burde blitt skutt. hvit tekst og gjennomsiktig bakgrunn.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Beta karakterene er allerede borte, siden closed og open beta fasene i midten av januar var det vel. Headstart gikk i gang 24. januar februar og kjører fram til offisiel release i EU (4. mars). Headstart karakterene beholder vi.

 

 

Ble bare lvl 29 i går, og rakk ikke Foul Cascade. Men hjalp i hvertfall noen guild mates igjennom Darkening Deeps, så kjørte den 2 ganger i går. Tviler på at jeg rekker FC før fredag. :/

 

rettet en feil.

 

Har levlet en warrior til 14 nå, gleder meg til å prøve dungeons.

 

Takker. Satt (og sitter fortsatt) på jobb, så gikk litt fort i svingene der. >_>

 

nesten 38 nå, etter at jeg har holdt på i en evighet utenfor Hammerknell med og drepe lvl 40 mobs fordi en eller annen tosk sa til meg at Droughtlands var enda vanskeligere, argh!!!!

 

Bare å følge quests da vel? Eventuelt sleng inn et par dungeons, litt PvP og noen Rifts/zone events, så burde det ikke være problemer med å holde følge.

 

Enten det eller se etter en spec som er sterke for solo play. Fant en jeg liker utrolig godt som warrior nå. Reaver/Paladin med Void Knight for 0 point buffen. Kan valse inn blant 5+ equal lvl mobs å komme ut i god behold. Husker en plass der jeg hoppet ned og mistet 200 helse, pullet 7 mobs og kom ut av fighten med 30% helse igjen.

 

Kan som regel holde meg selv >90% helse mot alle vanlige mobs, og for bare et par lvler siden var det sjeldent jeg gikk under 95% helse, selv mot 3-5 mobs. Soul Sickness is... sick! :D

 

Skal leke meg med en Reaver/Riftblade spec seinere i dag, og mulig jeg dropper en del points fra paladin (bye bye instant 100% heal spell! :() for å øke skaden til DoT's og healinga fra Soul Sickness med ~17%. Håper det er nok da til å holde meg gående til jeg får 8 points i paladin treet igjen. Høres i hvertfall ut som en utrolig kraftig og effektiv kombo. Mulig jeg kan slå ny rekord med +8 mobs på en gang. I hverfall om et par lvler når jeg da har alle skillsene jeg vil ha! :D

Lenke til kommentar

Synes det er litt kos å lage egne grupper til dungeons jeg, bare pga sosialiseringen som mange her poengterer. Hvis de implementerer LFD håper jeg virkelig ikke det blir cross-shard i hvertfall, det kommer til å ødelegge litt, imo.

 

Det er akkurat det jeg mener, cross-server er bare tøv, iallefall i pve. I pvp kan jeg de poenget grunnet kø. Kommer det en cross-server dungeontool så er det over og ut for min del. Hva er poenget å spille et mmo uten det sosialeaspektet, også for å irritere seg over ninjalooting av folk man ikke kommer over senere?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Bare å følge quests da vel? Eventuelt sleng inn et par dungeons, litt PvP og noen Rifts/zone events, så burde det ikke være problemer med å holde følge.

 

 

Nettopp dette jeg har gjort, mangle 9 quests i Gloamwood, 7 i Scarlet Gorge og har quest achievements i Silverwood og Scarwood. Jeg har gjort alle instancene, farmet til og med en hel lvl i Kings Breach alene.

 

 

Enten det eller se etter en spec som er sterke for solo play. Fant en jeg liker utrolig godt som warrior nå. Reaver/Paladin med Void Knight for 0 point buffen. Kan valse inn blant 5+ equal lvl mobs å komme ut i god behold. Husker en plass der jeg hoppet ned og mistet 200 helse, pullet 7 mobs og kom ut av fighten med 30% helse igjen.

 

Kan som regel holde meg selv >90% helse mot alle vanlige mobs, og for bare et par lvler siden var det sjeldent jeg gikk under 95% helse, selv mot 3-5 mobs. Soul Sickness is... sick! :D

 

Skal leke meg med en Reaver/Riftblade spec seinere i dag, og mulig jeg dropper en del points fra paladin (bye bye instant 100% heal spell! :() for å øke skaden til DoT's og healinga fra Soul Sickness med ~17%. Håper det er nok da til å holde meg gående til jeg får 8 points i paladin treet igjen. Høres i hvertfall ut som en utrolig kraftig og effektiv kombo. Mulig jeg kan slå ny rekord med +8 mobs på en gang. I hverfall om et par lvler når jeg da har alle skillsene jeg vil ha! :D

 

Tja, du kan jo prøve dette mot mobs som er 3 lvls høyere enn deg og få Miss/Dodge/parry/resist på 2/3 angrep du gjør, så skal vi se hvor sterk denne solospeccen din er.

 

Speccet mitt har 30 i Paragon og 20 i Champion, det funker dritfett så lenge mobs faktisk er i min levelrange.

Endret av Crichton
Lenke til kommentar

Nettopp gått til anskaffalse av spelet då nokre kameratar sa eg måtte prøve. Så langt er eg fornøgd, liker warrior med Riftblade/Reaver/Paragon kombo, kan fint ta ned 4+ mobs på samme level.

 

Er forøvrig level 18 atm, og speler på Whitefall som så mangen andre... :p

Lenke til kommentar

Nettopp dette jeg har gjort, mangle 9 quests i Gloamwood, 7 i Scarlet Gorge og har quest achievements i Silverwood og Scarwood. Jeg har gjort alle instancene, farmet til og med en hel lvl i Kings Breach alene.

 

Der har du vel en 20k exp minst, så det burde hjelpe.

 

Har lest at det blir noe farming mellom quests, men som sagt, instance (full clear med et team), raide Rifts, ta noen runder PvP. Er du lei av å grinde mobs for å fortsette med neste sett quests har du flere andre måter du kan lvle på. Bare velge og vrake.

 

Tja, du kan jo prøve dette mot mobs som er 3 lvls høyere enn deg og få Miss/Dodge/parry/resist på 2/3 angrep du gjør, så skal vi se hvor sterk denne solospeccen din er.

 

Speccet mitt har 30 i Paragon og 20 i Champion, det funker dritfett så lenge mobs faktisk er i min levelrange.

 

Har tatt 2-3 mobs som er 2-3 lvler høyre enn meg tidligere, det var en del vanskeligere men ikke umulig. Dette var i lvl 25 rangen, så er fult mulig at dette ikke fungere på 30+ nivå.

 

Nå kjører jeg også en tank spec med shield, så jeg dreper de nok ikke like raskt som det du gjør, men føler meg mye tryggere enn det jeg gjorde med Champion spec. Jeg blokker ofte, har god del armor og mye helse.

 

Men så var aldri poenget med posten min om at dette er en faceroll build du kan drepe 7+ mobs på en gang som er 3+ lvler høyre enn deg selv. Det fungere så lenge man er på rundt samme lvl. Og fungere veldig effektivt mot mindre grupper som er 1-2 lvler høyre. Greier jeg mobs som er 3 lvler høyre eller mer? Kunne nok fått det til, men ikke ved å pulle like mange på en gang.

 

 

Leste posten et par ganger men ser ikke helt hvor du vil hen? Tviler du på at builden jeg bruker faktisk er effektiv solo, og at den du bruker er mye bedre eller? Eneste jeg foreslo er å leke med builden din for å se om du finner noe mer effektivt, sa aldri at den du har nå er ubrukelig. Det var et forslag, ikke en ordre.

Lenke til kommentar

 

 

Har tatt 2-3 mobs som er 2-3 lvler høyre enn meg tidligere, det var en del vanskeligere men ikke umulig. Dette var i lvl 25 rangen, så er fult mulig at dette ikke fungere på 30+ nivå.

 

3 ikke 2-3. Det magiske tallet er 3, det gjør at fiender blir mye vanskeligere å treffe.

 

Leste posten et par ganger men ser ikke helt hvor du vil hen? Tviler du på at builden jeg bruker faktisk er effektiv solo, og at den du bruker er mye bedre eller? Eneste jeg foreslo er å leke med builden din for å se om du finner noe mer effektivt, sa aldri at den du har nå er ubrukelig. Det var et forslag, ikke en ordre.

 

Poenget med posten var at du ikke kunne queste til 50 uten å måtte PvP eller farme instances på siden. Vet at builds som den du har er mye mer effektiv enn min, men jeg synes det er forferdelig kjedelig å spille. Dessuten synes jeg dualwield er mye diggere enn 1h+skjold.

 

Edit: Er litt mad at the world akkurat nå, Goon Squad er Defiant på serveren min og siden jeg er Guardian er ikke det mye gøy! :p

Endret av Crichton
Lenke til kommentar

3 ikke 2-3. Det magiske tallet er 3, det gjør at fiender blir mye vanskeligere å treffe.

 

Grunnen til at jeg sa 2-3 er fordi gruppa jeg sloss mot hadde enten 1 som var 3 lvler høyre og 2 som var 2 lvler høyre eller omvendt. Tror det var 2 av de som var 3 lvler høyre, og som sagt det var vanskelig men ikke umulig.

 

Poenget med posten var at du ikke kunne queste til 50 uten å måtte PvP eller farme instances på siden. Vet at builds som den du har er mye mer effektiv enn min, men jeg synes det er forferdelig kjedelig å spille. Dessuten synes jeg dualwield er mye diggere enn 1h+skjold.

 

Edit: Er litt mad at the world akkurat nå, Goon Squad er Defiant på serveren min og siden jeg er Guardian er ikke det mye gøy! :p

 

Syntes ikke det gjør noe selv at man ikke kan kun queste hele veien, men det er jo smak og behag, så håper det var meningen fra Trion at dette skulle være mulig og at de ordner det. Gjør du forresten noen daily quests? Prøvde å gjøre så mange workorders som mulig mens jeg slenger inn et par daily quests når jeg kommer over de. Men det aleine er nok heller ikke nok.

 

Når det kommer til builden så syntes jeg det helt motsatte. Spilte som melee DPS uten noe form for defensive skills, og syntes det ble utrolig kjedelig pga all nede tiden som gikk med til å heale seg etter kamper. Da likte jeg builden jeg har nå (med Reaver), da jeg kan heale meg selv, og dermed bruke mer tid til å drepe monstre. =)

 

Har møtt på Goon Squad før. Virker som de fleste er en gjeng med elitiste drittsekker (ikke det at alle elitister er slik). Var i hvertfall oppfattelsen jeg fikk, så misunner deg ikke i det hele tatt!

 

Håper dere kan samle en gjeng å vise GS hvem som er sjefen! ;)

Lenke til kommentar

Det er jo mulig, som var poenget med den første posten i denne serien, da en eller annen tosk hadde sagt at Droughtlands var høyere! :p

 

Gjør de dailies jeg får til med materialene jeg har tilgjengelig, har rundt 200 armor og weaponsmithing, men Ore er såpass sjeldent at jeg ofte kun har nok til å lvle dem, og ikke dailies.

 

Nedetid om jeg har drikke er jo kun 4sec eller noe, så det er ikke noe særlig problem for meg.

 

OG! Jeg har en finisher som gjør at 3 neste melee angrep blir reflektert tilbake, samt en som gir 75% parry på 30sec cd, så jeg løper rundt med 95% parry til stadighet! Samt en AoE Fear+50% Sprint gjør at jeg kommer meg unna det meste. Har jo også en 15sec incapacite, samt en 50% snare uten CD. Så survivability er ikke noe problem strengt tatt.

Lenke til kommentar

Det er jo mulig, som var poenget med den første posten i denne serien, da en eller annen tosk hadde sagt at Droughtlands var høyere! :p

 

Ifølge lvl 50 folk så er det ikke nok med kun å følge quests fra hub til hub. Men det fungere nok helt fint hvis man kjører noen dungeons, rifts og pvp inni der. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...