Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Age of Conan hadde sanntidskamper, men selve spillet var så ræva at jeg ikke gadd spille mer enn noen timer. Grunnen til hvorfor jeg kaller DCUO unikt er fordi det føles helt unikt. Ja, jeg prøvde City of X (begge) og dessverre Champions Online, men DCUO føles som noe helt annet. At det er superhelter gjør det ikke automatisk til en klone av City og Champions mer enn WoW er en klone av Ultima Online. Det er så mye som er annerledes og langt, langt bedre at det føles som et helt nytt spill. I City/Champions var vi bare noen tullinger som løp rundt og banket vanlige folk, mens i DCUO føles det mer som om vi er superhelter og superskurker.

 

Når det gjelder Rift skjønner jeg ikke hvorfor enkelte at dere blir så forbannet hver gang dere ser navnet mitt i en post. Jeg har veldig lyst til å like Rift, men før noen klarer å si hvorfor det er så bra på en seriøs og gjennomtenkt måte ser jeg ikke poenget.

Lenke til kommentar

Jeg har kun lekt meg litt med ulike klasser, så jeg har enda ikke prøvd meg på noen lukkede instanser. Hvordan er disse mhp. taktikker, vanskelighetsgrad, etc?

 

Hvis man ikke venter til man er en del lvler over de instancene som er tilgjengelig så får du en ganske god opplevelse med relativt høy vanskelighets grad til å være en tidlig lvling instance. Møter på bosser med random target knockback skill, AoE DoT spells, rage spells som krever kiting av bossen, drepe bosser i riktig rekkefølge da hver boss du dreper gjør de andre sterke, og du vil helst ha den svakeste til sist. Bosser du må pulle ut av lyset i rommet da han bare blir sterkere og sterkere. AoE "fear" lignende spell, ads som spawner, 1 spiller blir satt ut av kampen fram til en teammate hjelper han ut ved å slå han ut av en prison lik effekt (spilleren tar ikke skade av dette) etc. Hittil var vel den mest frustrerende bossen en med mer eller mindre death on hit effekt som ble triggeret hvis ikke alle stod veldig tett intill bossen. 2k+ skade innen <1 sekund er ikke no å fnyse av. Selv som tank med 4k helse og nesten 50% damage mitigation via armor døde jeg innen et par sekunder. Syntes selv man får mye variasjon, men så fort du lærer taktikken så er de ikke spesielt vanskelige.

 

Kan ikke si stort om nest siste boss i King's Reach da han ble bugget for oss og gjorde ikke noe skade selv om vi så attack animasjonen hans. Er selvfølgelig rapportert.

 

Grunnen til hvorfor jeg kaller DCUO unikt er fordi det føles helt unikt. Ja, jeg prøvde City of X (begge) og dessverre Champions Online, men DCUO føles som noe helt annet.

 

Der har du svaret ditt. Rift er ikke nødvendigvis unikt, men det tar masse gode ting fra andre mmo, og integrerer det på en bra måte i Rift som gjør at spillet gir en følelse av noe nytt og bedre.

 

 

Men hvis du kun er ute etter noe som føles mer unikt så ta en titt på server strukturen til Trion, som er en del av det som gjør rifts og invasions så spesielt.

 

De redigere antall rifts, styrke på mobs, type, hvor ofte de spawner etc i sanntid, uten å ta ned serverne eller patche. De kan ha zone events som blir trigra av in game ting (x antall folk i en sone for eksempel), eller de kan gå inn manuelt og starte en zone event.

 

Sliter et område/sone i spillet? Dediker et par ekstra server til det området, for å hjelpe til med lasten.

 

Og dette er ting de kan gjøre i beta, hvor de fortsatt tester verktøyene de har for rifts/invasions og vedlikehold av serverne.

 

Er i hvertfall det jeg har lest tidligere.

Endret av Korialstraz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst til å like Rift, men før noen klarer å si hvorfor det er så bra på en seriøs og gjennomtenkt måte ser jeg ikke poenget.

Ganske enkelt. Smaken er som baken. Vi kan beskrive spillet opp og ned og ut og inn, men det er nyttesløst. Test spillet og som det er noe for deg. Det er det eneste måten å finne ut om spillet er "bra" eller ikke.

 

Ser ikke vitsen med å diskutere om DC-spillet eller slikt her. Det har ingen plass her å gjøre.

Lenke til kommentar

*snip*

Takk for utfyllende og godt svar. Et av ankepunktene mine mot spillet var at jeg følte at alle in world encounterene mer eller mindre var rett frem og hverken krevde taktikk eller særlig innsats. Dersom dungeon- og raidcontent faktisk holder høyt nivå så går dette mer og mer mot et kjøp for mitt vedkommende.

 

Det eneste problemet er at jeg har en mastergrad som skal leveres den 1. juni. :cool:

Lenke til kommentar

Age of Conan hadde sanntidskamper, men selve spillet var så ræva at jeg ikke gadd spille mer enn noen timer. Grunnen til hvorfor jeg kaller DCUO unikt er fordi det føles helt unikt. Ja, jeg prøvde City of X (begge) og dessverre Champions Online, men DCUO føles som noe helt annet. At det er superhelter gjør det ikke automatisk til en klone av City og Champions mer enn WoW er en klone av Ultima Online. Det er så mye som er annerledes og langt, langt bedre at det føles som et helt nytt spill. I City/Champions var vi bare noen tullinger som løp rundt og banket vanlige folk, mens i DCUO føles det mer som om vi er superhelter og superskurker.

 

Når det gjelder Rift skjønner jeg ikke hvorfor enkelte at dere blir så forbannet hver gang dere ser navnet mitt i en post. Jeg har veldig lyst til å like Rift, men før noen klarer å si hvorfor det er så bra på en seriøs og gjennomtenkt måte ser jeg ikke poenget.

 

Forbannet er et sterkt ord. Oppgitt er vel kanskje heller ordet, da vi gang på gang sier hvorfor vi synes spillet er bra, men du fortsetter å mase om hvorfor vi synes det er bra.

 

Er jo det samme som om jeg spør deg nå: Hvorfor er DCUO så bra? Du sier det føles anderledes, men de fleste gamemechanics har vi sett før og settingen er omtrent den samme som CoX. Det høres ut som en klone av alle andre spill. Du gir meg INGEN kvantitativ grunn til at DCUO er unikt annet enn at "det føles unikt", akkurat som vi sier at det ikke nødvendigvis er noe spesielt eller helt unikt med Rift. Det er bare at spillet er såpass gjennomført.

Andre MMOs har gjort mye av det samme før, men har kanskje gjort andre ting feil og dermed ikke levd opp til forventningene. Rift er sydd sammen av ting som har fungert i andre spill med egne vrier på ting som ikke har fungert helt optimalt, for å lage et spill som virker særdeles velfungerende, samt er stappfullt av content. Noe jeg føler svært få MMOs har hatt ved launch.

 

Edit: Og ja, som Korialstraz sier. Server systemet i Rift er rimelig unikt, og tok 2 år å lage. Som jeg har nevnt tidligere har jeg aldri sett et MMO takle så mange spillere samtidig i en sone uten en insane lag.

 

 

Jeg har kun lekt meg litt med ulike klasser, så jeg har enda ikke prøvd meg på noen lukkede instanser. Hvordan er disse mhp. taktikker, vanskelighetsgrad, etc?

 

Har spilt de 3 instancene som har blitt låst opp til nå i betaen. Det meste har vært tank & spank, med noen vrier på bossene. Vanskelighetsgraden har vært ok. Kommer du noen levler over er det enkelt, er du på lvl med questene er det utfordrende. De spiller litt på at du har flere klasser tilgjengelig. I en dungeon kunne det f.eks spawne to forskjellige versjoner av samme boss. En som krevde physical tank og en som krevde magical tank (krevde kanskje ikke det, men det gjorde jobben enklere). Tid for å gjennomføre ca 30min-1 time avhengig av lvl på gruppe osv.

En annen fight involverer 3 bosser som bytter på å være aktiv. Den ene Dottet noe jævlig på alle som var mer enn 4m unna, mens den andre AoEet alle som var for nær. Først måtte du altså banke en og en før det senere i fighten var flere bosser aktive slik at du må nuke ned en rimelig kjapt, før ting gikk skeis.

 

 

Hittil var vel den mest frustrerende bossen en med mer eller mindre death on hit effekt som ble triggeret hvis ikke alle stod veldig tett intill bossen. 2k+ skade innen <1 sekund er ikke no å fnyse av. Selv som tank med 4k helse og nesten 50% damage mitigation via armor døde jeg innen et par sekunder. Syntes selv man får mye variasjon, men så fort du lærer taktikken så er de ikke spesielt vanskelige.

 

Siste boss i KB eller? Ble litt latter når vi først sendte tanken inn mot bossen. Resten av gruppa kom løpende etter bare for å bli oneshotta av 1400hit, og om ikke det tok livet av deg var det en 300X4 DoT som kom med på kjøpet.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Siste boss i KB eller? Ble litt latter når vi først sendte tanken inn mot bossen. Resten av gruppa kom løpende etter bare for å bli oneshotta av 1400hit, og om ikke det tok livet av deg var det en 300X4 DoT som kom med på kjøpet.

 

Det var nest siste boss (Atoch eller no sånt). Siste bossen var en skikkelig pushover. Tank and spank med en svak DoT som vår HoT tok seg av uten problemer. Jeg trengte ikke bruke aggro skills en gang på ads som spawnte. De løp rett på meg med en gang.

 

 

Ikke alle bossene er like gøye, og flere er ikke mer en tank and spank, men det er allikevel nok unike mekanikker til at jeg syntes det er interesangt. Og med tanke på at det er lvl 17-30 dungeons det er snakk om, gleder jeg meg veldig til lvl 50 innholdet, og spesielt på expert mode. :D

Lenke til kommentar

Age of Conan hadde sanntidskamper, men selve spillet var så ræva at jeg ikke gadd spille mer enn noen timer. Grunnen til hvorfor jeg kaller DCUO unikt er fordi det føles helt unikt. Ja, jeg prøvde City of X (begge) og dessverre Champions Online, men DCUO føles som noe helt annet. At det er superhelter gjør det ikke automatisk til en klone av City og Champions mer enn WoW er en klone av Ultima Online. Det er så mye som er annerledes og langt, langt bedre at det føles som et helt nytt spill. I City/Champions var vi bare noen tullinger som løp rundt og banket vanlige folk, mens i DCUO føles det mer som om vi er superhelter og superskurker.

 

Når det gjelder Rift skjønner jeg ikke hvorfor enkelte at dere blir så forbannet hver gang dere ser navnet mitt i en post. Jeg har veldig lyst til å like Rift, men før noen klarer å si hvorfor det er så bra på en seriøs og gjennomtenkt måte ser jeg ikke poenget.

 

Ut i fra denne og tidligere poster du har hatt i denne tråden så høres det ut for meg som at du har lyst til å ikke like Rift selv om du sier det motsatte.

 

Allt jeg kan si er at det er den mest stabile Beta jeg har vært borti og i tillegg mere stabilt enn mange mmo's som har launcha.

Har ingen lag i spillet men hvis jeg skal sammenigne med wow så kan det lagge mye til tider der.

Veldig interessant system for å specce karakterene med utrolig mange valgmuligheter.

Har du kraftig maskin og still grafikken høyt så ser det utrolig bra ut.

 

Jeg forhåndsbestillte spillet allerede etter beta5, angrer meg heller ikke etter å ha spillt beta6.

 

Det er en beta periode igjen som starter den 15 februar, lag deg en profil på hjemmesida til spillet og fyll ut info om at du har lyst til å spille beta så får du nok tilgang. Det gjor ihvertfall jeg.

 

Så kan du heller gjøre deg opp en mening selv isteden for å ikke tro på det som blir skrevet her.

Lenke til kommentar

Det var nest siste boss (Atoch eller no sånt). Siste bossen var en skikkelig pushover. Tank and spank med en svak DoT som vår HoT tok seg av uten problemer. Jeg trengte ikke bruke aggro skills en gang på ads som spawnte. De løp rett på meg med en gang.

 

 

Ikke alle bossene er like gøye, og flere er ikke mer en tank and spank, men det er allikevel nok unike mekanikker til at jeg syntes det er interesangt. Og med tanke på at det er lvl 17-30 dungeons det er snakk om, gleder jeg meg veldig til lvl 50 innholdet, og spesielt på expert mode. :D

 

Nest siste boss var pushover for vår gruppe. Den bossen kan spawne i to forskjellige versjoner. En physical og en Magic. Magic bossen var pushover med en gang tanken vår gikk VK. Siste boss derimot. Med en gang tanken nådde frem begynte han å caste riftstorm? eller noe i den duren. Slo meg som var tank for 1200 + 4x300 DoT. Denne var AoE og hadde syk range. Healerne lå døde før vi i det hele tatt kom frem til bossen. Prøvde etterpå å unngå denne første med LOS, men han kastet bare samme AoEen en gang til 1 min ut i kampen. Da pakket vi sekken å dro.

Lenke til kommentar

Har bestilt meg spillet, men enda ikke kommet meg inn i beta. Håper noen kan ta en liten ingame innkjøringsprossess med meg når tiden kommer. Tid er desverre mangelvare, men tror jeg skal få litt tid til uka. Er vel 15. Februar open beta starter? Veit ikke når oss med collectors edition får begynne spille, noe som kan svare på det kanskje?

Lenke til kommentar

vurderer å starte en helt ny figur og levle den maks neste beta.

 

har testet warrior eller lignende å cleric.

warrior var definitivt artigst da jeg ikke liker å stå i bakgrunnen og heale.

 

jeg synes også det ser kjedelig ut å springe rundt med en "venn" som du maner fram selv.

 

finnes det en type magiker eller noe som har brae avstandsangrep og ikke belager seg på en slik fram-manet kompanjong eller er en tank klasse det neste å sjekke ut?

Lenke til kommentar

Har bestilt meg spillet, men enda ikke kommet meg inn i beta. Håper noen kan ta en liten ingame innkjøringsprossess med meg når tiden kommer. Tid er desverre mangelvare, men tror jeg skal få litt tid til uka. Er vel 15. Februar open beta starter? Veit ikke når oss med collectors edition får begynne spille, noe som kan svare på det kanskje?

Det kommer ikke noen åpen beta. Det er en Beta-runde til nå, og så starter pre-start den 24 februar tror jeg.

vurderer å starte en helt ny figur og levle den maks neste beta.

 

har testet warrior eller lignende å cleric.

warrior var definitivt artigst da jeg ikke liker å stå i bakgrunnen og heale.

 

jeg synes også det ser kjedelig ut å springe rundt med en "venn" som du maner fram selv.

 

finnes det en type magiker eller noe som har brae avstandsangrep og ikke belager seg på en slik fram-manet kompanjong eller er en tank klasse det neste å sjekke ut?

Jeg spilte Pyromancer, men fy så ofte jeg døde. Er glad jeg har en liten earth elemental til å holde aggro. :p

Lenke til kommentar

Det var nest siste boss (Atoch eller no sånt). Siste bossen var en skikkelig pushover. Tank and spank med en svak DoT som vår HoT tok seg av uten problemer. Jeg trengte ikke bruke aggro skills en gang på ads som spawnte. De løp rett på meg med en gang.

 

 

Ikke alle bossene er like gøye, og flere er ikke mer en tank and spank, men det er allikevel nok unike mekanikker til at jeg syntes det er interesangt. Og med tanke på at det er lvl 17-30 dungeons det er snakk om, gleder jeg meg veldig til lvl 50 innholdet, og spesielt på expert mode. :D

 

Nest siste boss var pushover for vår gruppe. Den bossen kan spawne i to forskjellige versjoner. En physical og en Magic. Magic bossen var pushover med en gang tanken vår gikk VK. Siste boss derimot. Med en gang tanken nådde frem begynte han å caste riftstorm? eller noe i den duren. Slo meg som var tank for 1200 + 4x300 DoT. Denne var AoE og hadde syk range. Healerne lå døde før vi i det hele tatt kom frem til bossen. Prøvde etterpå å unngå denne første med LOS, men han kastet bare samme AoEen en gang til 1 min ut i kampen. Da pakket vi sekken å dro.

 

Jepp vet at den spawner som to versjoner, og physical fyren er sinnykt vanskelig hvis ikke man vet hvordan man dreper han.

 

Hvis ikke man står stacka, dreper han hele gruppa innen 10-15 sec med charge. Alt som ikke er tank spec dør etter 1 charge, og tanker dør etter 2.

 

Sjekket combat log, og han gjorde noe sånt som 4x 900-1000 skade. Og det var med 47% damage mitigation.

 

Syntes selv siste boss var ordentlig pushover, og hadde ikke noe problem med så syk AoE skade. Hadde kun VK soul med meg for 0 point buffen, og det gikk som bare det. Tok han på første forsøk. Er bare glad vi ikke ga opp mot Atoch eller hvem han nå var. Nest siste physical bossen.

 

For vår gruppe var noen av trash mobene i den instances sterkere enn siste boss, noe som var ganske anti-klimaks etter å endelig ha greid nest siste boss.

Lenke til kommentar

Antar du har sendt e-post/snakket med GMs vedrørende vanskelighetsgraden til bossene/trash?

 

Har postet på beta forum.

 

Men de kan godt bare gjøre bossene vanskelige. Når jeg sier trash mobs var vanskeligere enn et par av bossene, så mente jeg ikke til de grader at vi wipa. De var pushover for det om, men føltes sterkere enn selve bossen. Var på passe nivå for vanlige mobs mellom bossene etter min mening. Og siste boss håper jeg ikke de nerfer. Han var faktisk noe av de gøyere i instance, selv om det var frustrerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...