Konamixx Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Fikk inviten idag tidlig. Lenke til kommentar
Cr1mson Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg har jo VIP key så jeg skal få invite såvidt jeg vet... kanskje noen får senere enn andre, vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg også har VIP så jeg skal få. Venter bare på å få det egentlig. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 De har sagt at de har så mange å sende invite til at det kommer til å ta en stund. Ser for meg at alle invites blir sendt ut før klokken 4 imorgen ihvertfall, og det gjør jo ikke noe at det er så seint pga det begynner jo ikke før 7 tiden uansett. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Kjøper jeg Rift nå får jeg invite til beta ikke sant? Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jepp, om du preordrer får du invite til resten av beta events(to igjen) Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hmm, kanskje jeg burde teste det! Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Noen andre her som har forhåndsbestilt fra Gamestop?` Gjorde det i går selv om de har feil release dato i systemet. Hvis ikke de får orden på datoen eller har mulighet for å få levert spillet i tide håper jeg Trion kan hjelpe til med at jeg har tilgang etter headstart perioden. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Da fikk jeg laga meg en ny figur på Sagespire serveren:) gikk for den cleric løsninga Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg har ikke fulgt så mye med på denne tråden eller Rift generelt, og har ikke spilt betaen. Faktisk aner jeg ikke så mye om dette bortsett fra at det er fantasy og låner veldig mye fra andre spill uten å komme med så mye nytt. Så jeg har et helt enket spørsmål: Jeg spilte LotRO i over to år, er for tiden svært hektet på DC Universe Online og gleder meg til Star Wars: The Old Republic. Hvorfor skal jeg prøve Rift? Jeg mener det helt seriøst, og vil gjerne ha seriøse, utdypende svar tilbake. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Er så og si ingenting nytt, Vikingkylling Bortsett fra at de har fjernet alt av irriterende småproblemer med andre MMORPG's. Ting så har de fått til Public Groups og folk spiller sammen hele tiden, de har fått noe nytt inn i sjangeren MMORPG's som er kalt Rifts og samler mange spillere i ett sted slik at de skal kjempe mot de onde og man har nødt til å drepe dem før de tar over, har du også en veldig grei PC så er spillet absolutt fantastisk graphics-wise for å være et MMORPG. Sånn som jeg ser det (kan være feil) har de tatt combat ut fra WoW og hvordan man styrer sin character, noe som er veldig bra. Måten PvP er satt opp og fungerer fra Guild Wars. PvE minner meg veldig mye om Lotro. Og content wise så minner meg det om når først WoW kom ut, stort og behagelig, mye å utforske samtidig at du kan se at de har brukt en god del med hvert eneste sted du er i. Var ikke ett veldig utfyllende svar, men om du bare prøver betaen selv så kan du dømme selv. Men det var det jeg fikk til nå, sitter å spiller Rift selv nå Beklager for evt skrivefeil! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Takk for seriøst svar. Jeg er skeptisk til Rift, men har lyst til å prøve det. Problemet er bare at jeg ikke ser hva som er poenget med det. DC Universe Online er ren action i sanntid og føles helt nytt. The Old Republic fokuserer veldig mye på historie og har kamper både på planeter og i verdensrommet (i on-rail biter riktignok, men likevel.) Men Rift? Jeg synes det må være usedvanlig bra for å heve seg over alle andre identiske kloner. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Putt det i munnen, smak litt på det og så kan du velge om du svelger eller spytter ut. Jeg har kjøpt Rift, og kommer nok til å spille det litt her og der. Men tror ikke jeg slutter WoW for det. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 bah, da var disse serverne nede i 45 minutter da:( Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Putt det i munnen, smak litt på det og så kan du velge om du svelger eller spytter ut. Tror du svarer i feil forum... 1 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Dette begynner virkelig å vokse på meg. Ved rifts/invasions så har de klart å 1) gi spillerne noe å gjøre i stedet for en endeløs grind 2) gjøre spillet sosialt ved å aktivt oppfordre spillerne til å starte grupper 3) gjøre landskapet dynamisk. Man føler virkelig at handlingene faktisk har en konsekvens. Dette spillet kommer jeg nok til å bestille. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Nå har ikke jeg veldig mye erfaring innen mmo, men liker utrolig godt Rift. Varierte miljør, sone events som til tider kan samle 50+ spillere i et området, er veldig stabilt, ok quests (samme som alle andre mmos etter det jeg har hørt), og mye og utforske. Skjulte oppdrag, varierte og engasjerende dungeons/instances og et utvikler team som virkelig er på hugget med fiksing av bugs og slikt. For eksempel beta 4 var det mange som ønsket en letter måte å gruppere ved rifts og invasions. I beta 5 var det implementert og blitt tweaket noe nå mellom beta 5 og 6. Når beta 5 sleit serverne veldig, men bare etter et par timer tok de alle serverne ned, la ut en patch, og det var som om spillet aldri hadde hatt problemer til å begynne med. Nesten som om de hadde glemt å flippe en bryter fra at serverne skal lagge til å være feilfri. Og så har det utrolig mange kombinasjoner av specs, og op til 4 roller du kan skifte mellom når som helst ute av combat, så du kan gå fra healing til tank til dps eller pvp, uten å bytte character. Har aldri hatt veldig stor sans for mmo, men dette har virkelig fått meg interesert. For å si det sånn, CE er bestilt, har nesten 6 dager in game tid spilt fra beta 2 til 6 på en karakter. Så har jeg vel noen timer til fordelt på 3 andre characters også. >_> Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Nå har ikke jeg veldig mye erfaring innen mmo, men liker utrolig godt Rift. Varierte miljør, sone events som til tider kan samle 50+ spillere i et området, Så vidt jeg vet ble sone events introdusert i Warhammer Online som Public Quests. Tanken var god, men det var svært sjelden noen gadd bry seg om dem og hele konseptet feilet totalt. Etter det har det dukket opp i DC Universe Online som bosser i den vanlige verden hvem som helst kan hjelpe til med, og alle som deltar får lik XP. Er ikke sikker på loot etter kampen, men tror det er begrenset til den/de som startet kampen. De fungerer helt fint, men er ikke noe jeg gidder bruke tid på. Jeg gjør det mest for Feats og quester. er veldig stabilt, ok quests (samme som alle andre mmos etter det jeg har hørt), og mye og utforske. Skjulte oppdrag, varierte og engasjerende dungeons/instances og et utvikler team som virkelig er på hugget med fiksing av bugs og slikt. For eksempel beta 4 var det mange som ønsket en letter måte å gruppere ved rifts og invasions. I beta 5 var det implementert og blitt tweaket noe nå mellom beta 5 og 6. Når beta 5 sleit serverne veldig, men bare etter et par timer tok de alle serverne ned, la ut en patch, og det var som om spillet aldri hadde hatt problemer til å begynne med. Nesten som om de hadde glemt å flippe en bryter fra at serverne skal lagge til å være feilfri. Etter over to år med LotRP kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger det kræsjet, og en av dem var direkte på grunn av toårs-jubileumet. Det var rett og slett alt for mange folk på ett sted. Vanligvis er det ikke et problem, men når det var jubileum samlet stort sett samtlige spillere på hele serveren seg på ett sted, og antall spillere var ekstremt høyt fra før fordi mange ville se world eventen og hjelpe til. (orker angrep en by i North Downs, btw. I en world event.) Jeg har spilt DCUO siden en uke etter det kom, og da mener jeg nesten i strekk. Til nå har det kræsjet to ganger. Når det gjelder skjulte quester er det nok av dem i DCUO også. Da jeg var lvl 7 gikk jeg tom for vanlige quester, så jeg ble nødt til å prøve meg på lvl 8 quester eller finne nye. Grinding er for øvrig nesten bortkastet siden man omtrent ikke får XP for å banke fiender. Og så har det utrolig mange kombinasjoner av specs, og op til 4 roller du kan skifte mellom når som helst ute av combat, så du kan gå fra healing til tank til dps eller pvp, uten å bytte character. Har ikke noe å utsette på dungeons heller. Det kan selvsagt bli litt ensformig å dose rundt i en by hele tiden (det er stort sett kun byer i den åpne verden), men det er veldig mange områder som gjør det morsomt likevel. Metropolis er veldig forskjellig fra Gotham, og Chinatown er ganske forskjellig fra Suicide Slums, for å si det sånn. Dungeons er ikke så verst det heller. Jeg har sloss i PvP i Batcave og banket opp en hel drøss gorillaer på en liten øy. For å nevne noe. Det er egentlig ikke vanlige klasser i DCUO, men heller power sets. (Fire, Ice, Mental, Nature, Gadgets, Sorcery). Hver av disse har to skilltrees hver som er overraskende forskjellige. Nature har for eksempen en som fokuserer på planter og en som fokuserer på shapeshifting. I tillegg har vi en drøss våpentyper som også har sine egne skillstrees. Det gjør at våpen ikke lenger bare er noe man plukker opp og denger folk med, men en avgjørende del av karakterutviklingen på lik linje med power sets. Men selv om power sets kan deles inn i Healer, Controller og Tank kan alle fint være Damage også om man vil gå solo. Vi kan bytte mellom disse rollene med en enkelt knapp, noe som gjør det veldig enkelt å bytte mellom solo og grupper. I tillegg har vi jo skills basert på våpen, og selv disse byttet automatisk om vi bytter våpen. Jeg har fokusert både på Dual Pistol og Dual Wield (sverd for øyeblikket) for å få litt variasjon, og skillsene blir oppdatert helt fint. Og som om ikke det er nok har vi også Iconic Powers og Travel Powers, Iconic er som navnet sier krefter basert på de vanlige superheltene. Vi snakker lassoen og armbåndene til Wonder Woman, røntgensynet og ispusten til Superman osv. Disse er uavhengig av klasse. Travel Powers gjør det lettere å bevege seg (f.eks har Acrobat små raketter som gjør at de kan fly, en zip-line for å suse opp husvegger osv), men de kan også brukes i kamp. Og nevnte jeg at vi kun har seks powers totalt? Jeg har tilgang til det dobbelte, så hva skal man velge? Har aldri hatt veldig stor sans for mmo, men dette har virkelig fått meg interesert. For å si det sånn, CE er bestilt, har nesten 6 dager in game tid spilt fra beta 2 til 6 på en karakter. Så har jeg vel noen timer til fordelt på 3 andre characters også. >_> Jeg skjønner det kan høres ut som jeg er DCUO fanboy og hater Rift, men det er nok ikke tilfelle. Selvsagt er jeg interessert i Rift siden "alle" sier det er så bra, men jeg sliter med å se hvorfor det er så bra. Stort sett alt dere har nevn som gjør Rift bra og unikt er bare rappet fra andre spill som gjør det minst like bra. Og etter å ha sloss mot ti, femten fiender i sanntid i DCUO ser jeg ikke helt hvordan jeg skal klare å gå tilbake til "turbaserte" MMOer igjen. Men vi får se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå