Gå til innhold

Skal kjøpe nytt HK, tenkte på Asus Rampage 3 Extreme

locdog84

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kikket litt på Asus rampage 3 extreme, og det virker jo som et ganske ok HK.

Det jeg trenger i tilegg er vel ram og cpu, tenkte da på: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 12GB CL8 og en Intel Core Quad Processor i7-950. Vil dette i bunn og grunn gå greit?

Vis ja, da tviler jeg litt på om min psu er i stand til og takle dette oppsettet, har en 650W Chieftech A-135. Men leste og om at det var ganske mange tilkoblingsmuligheter av strøm på HK'et.

Muligens jeg har posta på feil plass...Men lurer uansett om dere tror dette vil virke ok, er litt synd og bestille før jeg er 100% sikker. Tenkte og på mulighet for oppgradering senere.

Takker! :)

EDIT: Sammenlignet med det jeg har nå, er det vel en merkbar oppgradering?

Asus P5B, P965, Socket-775, ATX,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, (2 av disse, så 8Gb)

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket.

Spiller for det meste spill, så vil ha noe til gaming. Går vel litt i WoW, og slik som det er nå så er det avogtil cpu kommer opp på 100%. Hadde og håpet på og få teste Arma2 litt mere, hehe.

Endret av locdog84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Rampage 3 så har man mulighet til å koble til 2 8-pin 12v eller 2 4-pin 12v. Dette er ikke noe must (bere en god fordel om du har planer om å overklokke) så skal ikke se hvorfor din 650W Chieftech ikke vil gjøre jobben. Har i7950 selv på mitt rampage 3 kort det fungerer yppelig! Corsair Dominator 1600MHz 12GB CL8 er bra minne og ser de selger 12gb kittet ganske billig.

Nå vet jeg ikke hvordan skjermkort du har og hvor mange hardisker, vifter ect. men med 2, 3 hardisker og noen kabinettvifter og et skjermkort (ikke SLI eller CF) vil nok denne pcu'en din holde.

Dette blir en bra match:)

Lenke til kommentar

Har 2 harddisker på 500gb og 1 tb, 1 radeon 4870 512mb(som blir muligens den nye flaskehalsen), 3 vifer i kabinettet, 1 dvdbrenner og et creative gamer fatality(Noe slikt) lydkort. Det jeg var mest redd for er og bestille det og ikke ha nok strøm, hehe. Skal vel oppgradere til Sli senere, og regner med jeg trenger ny psu da. Jeg er bare så skeptisk før jeg bestiller noe, hater og bestille noe som ikke funker :p

Endret av locdog84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...