Gå til innhold

Fiskesene til sjøørret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fireline på 0,20 mm (som du sikkert mener) gir bruddstyrke på 13,2 kg så sånn sett holder det i massevis. Husk bare på at den ikke gnisser mot steiner. En kjenning med god erfaring sier:

Et godt tips til SØ er å bruke mark, det er utrolig effektivt, enten med dupp eller etter sluk med 30-40cm sene før marken.

Ellers står det en del her: http://www.klikk.no/produkthjemmesider/altomfiske/article570054.ece

Husk grensen på 35 cm da, tilsvarer vel fisk på 4-500 g.

Lenke til kommentar

Fireline på 0,20 mm (som du sikkert mener) gir bruddstyrke på 13,2 kg så sånn sett holder det i massevis. Husk bare på at den ikke gnisser mot steiner. En kjenning med god erfaring sier:

Et godt tips til SØ er å bruke mark, det er utrolig effektivt, enten med dupp eller etter sluk med 30-40cm sene før marken.

Ellers står det en del her: http://www.klikk.no/produkthjemmesider/altomfiske/article570054.ece

Husk grensen på 35 cm da, tilsvarer vel fisk på 4-500 g.

:yes:

ja jeg mener 0.20 prøvde med mark i går fikk en på 850 gram.(ps jeg festet en ganske stor skjesluk med en fortom på 30 cm med en stor mark på) takk for tips og svar

Lenke til kommentar
:yes:

ja jeg mener 0.20 prøvde med mark i går fikk en på 850 gram.(ps jeg festet en ganske stor skjesluk med en fortom på 30 cm med en stor mark på) takk for tips og svar

Se der, ja, du kan jo dette du ;). Ideelt sett burde vel sena vært litt tynnere kanskje mht kastinga, men samtidig greit ved større fisk.

Du husker vel å skylle snelle/sene lett i lunkent vann for å fjerne saltet ?

Lenke til kommentar

Dette er nesten som juks å regne ;)

Bruk en ørretbomber og ha 1,5 meter fortom minimum.

I enden av fortommen bruker du en brun eller rosa rekeimitasjon.

Sinnsykt effektivt, ihvertfall rundt Tromsø ;)

img_-1063319245_0_Big.jpg

med en slik flue på en 1,5 meter+ fortom

1106040681.jpg

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...