Charlo Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) ''Jeg holder ikke ut det som skjer med landet'' Sier Donald Trump http://www.kjendis.no/2010/10/05/kjendis/donald_trump/utenriks/politikk/13708150/ Jeg tviler på at han stiller, men ta å sjekk ut denne videon. SPOT ON. Smart fyr http://www.youtube.com/watch?v=BASt4iqILcQ Hva mener dere må gjøres med Usa de neste 20 årene ? Endret 5. oktober 2010 av Charlo Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Det får amerikanerne bestemme. Endret 6. oktober 2010 av Hårek Fjernet unødig sitering Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 LOL! Bare i USA! Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Tviler på at han blir President. Han er ikke spesielt populær, og han vil ha problemer med å forklare hvorfor han har endt opp konkurs to ganger. Hovedproblemet er uansett ikke presidenten, men kongressen. Hovedproblemet er at USA trenger store reformer, men kongressen er laget mot store reformer. For å kunne reformere USA trenger man 60% støtte i begge hus og partiene er ikke samstemte fordi de representerer sin stat. Hadde jeg vært President over USA, ville jeg ha opprettet et offentlig helsevesen og økt skatten like mye som helseforsikringen koster. Ikke fordi jeg ønsker å betale for det offentige helsevesnet, fordi det private koster det offentlige nesten like mye. Men for å kunne balansere budsjettet. Jeg ville også knust de offentlige fagforeningene og kraftig redusert offentlige lønninger. Dereter når gjelden begynner å synke til bedre nivåer ville jeg begynt å redusere skatten igjen. Jeg ville også prøve å bedre regelverket for bedrifter. Det betyr at jeg ville prøve å redusere advokatenes makt og redusere antall lover og regler. Regelverket må bli enklere. Lenke til kommentar
sandvik83 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Er det bare jeg som synes det er ironisk at selve symbolet på amerikansk overforbruk og hyperliberalisme (Trump) plutselig skal stille seg som en proteksjonistisk presidentkandidat? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Er det bare jeg som synes det er ironisk at selve symbolet på amerikansk overforbruk og hyperliberalisme (Trump) plutselig skal stille seg som en proteksjonistisk presidentkandidat? Americans respect those that get results and are succesful businessmen, even if they have to do a little trickery to get there. That is the most common image of Trump. Trump also is a nationalist and is very competitive. He has other negative baggage but he could certainly win his fair share. Lenke til kommentar
sandvik83 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Americans respect those that get results and are succesful businessmen, even if they have to do a little trickery to get there. That is the most common image of Trump. Trump also is a nationalist and is very competitive. He has other negative baggage but he could certainly win his fair share. I don't doubt his motives, his intergrity or his skill. Just pointing out the interesting dichotomy in american society where on one side they want no government interference, such as with health care and financial reform, but on the other hand embrace protectionism to keep things american. It strikes me as trying to cut off the head of the monster they created themselves. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nåja, de har nå hatt Ronald Reagan som president, og hva hadde han gjort før det? Spilt i cowboy-filmer. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Americans respect those that get results and are succesful businessmen, even if they have to do a little trickery to get there. That is the most common image of Trump. Trump also is a nationalist and is very competitive. He has other negative baggage but he could certainly win his fair share. I don't doubt his motives, his intergrity or his skill. Just pointing out the interesting dichotomy in american society where on one side they want no government interference, such as with health care and financial reform, but on the other hand embrace protectionism to keep things american. It strikes me as trying to cut off the head of the monster they created themselves. This is not true. The country is always split on this issue. Conservatives want free trade and liberals want protectionism. In an economic crisis there is always a shift towards protectionism. The same people who want free trade also push for less government as a general rule. Overall the USA has been a larger proponent of free trade and open markets since WWII. My overall point was however that wealthy businessmen who flaunt their wealth like Trump are not viewed the same in the USA as in Norway. Very public extravagant lifestyles are more envied and respected by americans since we have never heard of jante laws. Endret 8. oktober 2010 av jjkoggan Lenke til kommentar
sandvik83 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 This is not true. The country is always split on this issue. Conservatives want free trade and liberals want protectionism. In an economic crisis there is always a shift towards protectionism. The same people who want free trade also push for less government as a general rule. Overall the USA has been a larger proponent of free trade and open markets since WWII. My overall point was however that wealthy businessmen who flaunt their wealth like Trump are not viewed the same in the USA as in Norway. Very public extravagant lifestyles are more envied and respected by americans since we have never heard of jante laws. But my point is that now a liberalist like Donald Trump is suddenly want protectionist policies. Cultural differencesbetween billionaires is irrelevant to me. What I pointe out is that a hypercapitalist like Trump becomes a hypocrite when he goes against the principles he has championed throughout his carreer fo political gain. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nåja, de har nå hatt Ronald Reagan som president, og hva hadde han gjort før det? Spilt i cowboy-filmer. Er det mulig i norge å bli statsminister uten noe særlig poltiske erfaring? Kunne innvandrer som snakker dårlig norsk uten politisk erfaring, eller en relativt ukjent kar med mørk hud og muslim navn plutselig bli statsminister? Schwarzenegger snakker dårlig amerikansk og ble født i østerike men han er leder av en stat som er nesten 10 ganger større enn norge. Den andre du sikkert kjenner. Synes du det er et galt system som gjør det lett å bli valgt selv om du har lite politiske erfaring? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 This is not true. The country is always split on this issue. Conservatives want free trade and liberals want protectionism. In an economic crisis there is always a shift towards protectionism. The same people who want free trade also push for less government as a general rule. Overall the USA has been a larger proponent of free trade and open markets since WWII. My overall point was however that wealthy businessmen who flaunt their wealth like Trump are not viewed the same in the USA as in Norway. Very public extravagant lifestyles are more envied and respected by americans since we have never heard of jante laws. But my point is that now a liberalist like Donald Trump is suddenly want protectionist policies. Cultural differencesbetween billionaires is irrelevant to me. What I pointe out is that a hypercapitalist like Trump becomes a hypocrite when he goes against the principles he has championed throughout his carreer fo political gain. And you have evidence he was always a free trader before? His business is real estate, not goods and services that get exported/imported. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Hvorfor driver jjkoggan og sandvik og alternerer mellom norsk og engelsk? Dere snakker jo begge norsk. Ser ikke for meg at Jan Teigen eller Trond Viggo Torgerson kunne blitt valgt til statsminister bare fordi begge er folkekjære artister. Endret 8. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hvorfor driver jjkoggan og sandvik og alternerer mellom norsk og engelsk? Dere snakker jo begge norsk. Ser ikke for meg at Jan Teigen eller Trond Viggo Torgerson kunne blitt valgt til statsminister bare fordi begge er folkekjære artister. Hvorfor er det negativt å bli artister? Hvilke bakgrunn er best for å bli statsminister? Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har blitt negativ til Donald Trump etter å ha lest om svindel angående Trump University. Folk har, etter det jeg har lest, blitt lurt til å bruke 60,000 (kanskje det var 30,000, det er uansett ekstremt mye penger) dollar på et produkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå