Gå til innhold

Sigur Rós - Albumguide og diskusjon

mOkk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Mye filmmateriale kan få en helt annen effekt med Sigur Rós i bakgrunnen, men dvden deres Heima tar kaka. To disker med nydelige landskap fra Island og diverse live-opptredener på banale, fantastiske plasser. Must for alle og en, rett og slett!

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Har nå hørt ganske grundig igjennom alle albumene fra Ágætis byrjun og utover.

Fy for ett band! Dette er virkelig fantastisk musikk, alle albumene holder helt syk kvalitet.

Heima for ett par dager siden, sannsynligvis den beste musikk dokumentaren jeg har sett. Fikk heller ikke mindre lyst til å ta en tur til Island :p

Endret av Glutar
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Plukket med meg skivene til Sigur Rós fra Platekompaniet for noen dager siden og kan inrømme at musikken traff meg fra første tone. For meg står "Hún Jörð ..." som selve masten på det Islandske skipet som seiler RETT inn i hjertet mitt. Takk for denne guiden, da vanskeligere musikalsk band skal letes lenge etter!

Lenke til kommentar

Kan nevne at Sigur Ros snart gir ut sitt første live-album + en ny film. Filmen skal ha premiere på venice film festival i dag(3. sept). Du kan lese om albumet og filmen på http://www.sigur-ros.co.uk samt se en trailer.

Gleder meg til dette :) Om filmen er i nærheten av like bra som Heima er jeg i himmelen, live album blir også bra! Hadde egentlig håpet de skulle annonsere at de jobbet med nytt album, men sier ikke nei takk til dette! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nettopp oppdaget dette fenomenale bandet. Kom over Sigur Rós etter å ha lest at det kanadiske indiebandet Faunts, som jeg elsker, hentet/henter mye av sin inspirasjon fra disse islendingene.

Første låt jeg hørte var Untitled #8 (Popplagið) (live) og ble frelst på stedet. :love:

Kanskje noen av dere Sigur Rós-fan også vil like Faunts? Blant de to mest populære låtene deres er M4 Part II og

.

Det fins mye flott musikk i verden - det er bare så vanskelig å finne den ... :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nytt album kan bli spennende. Bandet selv beskriver albumet som; "introverted," "floaty and minimal," "ambient," and "a slow takeoff toward something" i artikkelen, så tydelig et steg tilbake og bort fra retningen de gikk mot på forrige album. Generelt synes jeg kanskje den mest ambiente delen av musikken som Sigur Rós og Jónsi har drevet med, ikke er det jeg liker best fra den kanten, men håper vi får servert et godt album likevel. En turné med Norge på lista hadde ikke vært dumt heller.

Hørte gjennom Inni på Spotify i går kveld for første gang og sitter igjen med et godt førsteinntrykk. Noen virkelig gode liveversjoner å finne der. Mulig jeg skriver ned noen tanker om albumet etterhvert. Har ikke fått sett filmen enda, men Blu-ray utgaven er bestillt og gleder meg stort til å få sett den.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min 'Limited Special Edition" i dag og etter å ha sett filmen i blueray kan jeg ikke si noe annet en at jeg er måløs. Jeg synes filmen var fanstastik og jeg gleder meg til å se den på Sentrum Scene på Onsdag!

Aller mest gleder jeg meg til nytt ablum. Virker som de tar musikken i en litt annen rettning, så jeg tror det kan bli spennende å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...