Baardish Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Jeg sliter da med et relativ irriterende problem, og skal forsøke å forklare det så systematisk som mulig. Har akkurat kjøpt nytt hjemmekino anlegg, dette er for tiden koblet til TV via SCART (har HDMI, men siden tv'en ikke sender ut audio via HDMI, venter jeg på en optisk kabel) Dette funket fett, og lyden er digg. Men når jeg da kobler en pc til via 3,5mm eller phono, blir det noe hel*ettes skurring. Hva kan problemet være? og er optisk kabel fra hjemmekino til TV noe som kan bedre på dette? (har koblet PC'en direkte i hjemmekinoanlegget via 3,5mm, samme problemet) Kan RGB fra Hjemmekino til pc være en løsning? hjelpes.. hadde jo vært deilig å fått hørt musikk på det nye anlegget, og alt ligger på pc'en... Takker for hjelp på forhånd! EDIT: glemte å nevne at Ipod - tv - hjemmekino via både phono og 3.5mm funker meget bra Endret 5. oktober 2010 av Baardish Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 ut ifra beskrivelsen din virker det som du bruker et omboard lydkort, stemmer det? Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Stemmer det. Bruker en skole Pc (HP). har prøvd med en annen (også HP - eldre modell) med samme resultat. Regner med deler av problemet ligger her, men noe må jeg da kunne gjøre med ledningene? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 i "gamle dager" (aka for et par år siden) var den skurringen du beskriver ganske standard på stasjonære maskiner hvor det ble brukt onboard lydkort. har du mulighet til å prøve et eksternt? Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Nei. Men kan få prøvd med en nyere stasjonær Pc i morgen. skal gi rapport i morgen hvordan det går. takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Det er normalt med en hel del skurring, men det skal ikke akkuratt overdøve musikken, om det skjer er det nesten garantert fordi kabelen ikke er dyttet ordentlig inn i kontakten (da blir det mye bråk) Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Kan også være jordfeil. Er PC og anlegg koblet på samme strømuttak? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Prøv og kjør pc`en på kun batteri. Kan være trafostøy fra laderen til pc`en. Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Takk takk. Var en blanding av mye rart her. Byttet ledning og koblet pc'en over på et annet strøm uttak. Skrudde også lyden på pc'en opp på fult, slik at all volum kontroll gikk på anlegget. Nå gikk det fint Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå