Gå til innhold

Trenger reiseerfaringer med tog fra London til Liverpool.

Pitt

Anbefalte innlegg

Hei

planlegger en liten tur over til liverpool om ikke alt for lenge, å tenker på å fly til london for så å ta tog derifra til liverpool. jeg lander på gatwick. Noen som har noen erfaringer om fra hvilken togstasjon i london jeg burde ta tog fra og hvilken stasjon jeg burde gå av på i liverpool? og hvor lang tid burde jeg ha på meg fra det jeg lander til å komme meg til togstasjonen( inkl. hente koffert etc.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korrekt. Du må komme deg til London Euston fra Gatwick (reise på kanskje en til halvannen time med tog tipper jeg). Jeg ville hatt så mye som 3-4 timer på meg fra jeg landet til toget fra London Euston går, for ikke å oppleve å måtte stresse masse. Ta toget, ro ned, ta et måltid og ha god tid på flyplassen. Men hvis det haster kan du helt sikkert rekke det på rundt 2 timer etter flyet lander tipper jeg. Bare sjekk når togene går, så har du en pekepinn på hvor lang tid det, men beregn god tid til forsinkelser, bagasjehenting osv.

I Liverpool tar du togstasjonen Liverpool Lime Street, som ligger midt i byen og ikke langt fra alle sentrumsnære hotell og shopping- og spiseområdene.

Turen fra Euston til Liverpool tar 2 - 2 1/2 time med direktetog, og det er relativt komfortable tog.

robertaas: Er vel bare fra Torp Ryanair flyr til Liverpool, så om man kommer fra andre deler av landet så er det vel så greit å ta til London og så ta seg videre. Selv har jeg prøvd begge alternativene, og med utgangspunkt fra Stavanger var det i mine tilfeller både billigere og mye mer komfortabelt å dra til London og så videre.

Lenke til kommentar

Takker for svarene, setter pris på det.

Har bestilt fly til London, men på grunn av at jeg ikke lander før 19.30 på kvelden tror jeg velger å ta en natt i London før jeg setter meg på toget til Liverpool. Har dere noen forslag til hvilket område i London jeg kan søke etter hotel så jeg ikke har så lang avstand til Euston togstasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...