D-Flex Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg prøver å koble en gammel pc til tv-en, men uten å lykkes. Jeg har en Toshiba 40" LCD-TV 40XV733 - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=608830 - og en pc med et Asus GeForce 8600GTS 256MB GDDR3, HDCP skjermkort (finnes ikke i komplett.nos varesortiment), men den har følgende grensesnitt: 2 x DVI-I (dobbeltlenke) - 29-pin kombinert DVI, 1 x S-video/komposittutgang, 2 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15), 1 x HDTV-utgang. Når jeg setter VGA-kabelen med tilhørende DVI-adapter i pcen/tven, kommer jeg så langt at jeg ser oppstarten og Windowslogoen før jeg får beskjed om at det er et "ustøttet videoformat". Skyldes sikkert noe krøll med oppløsningen, men når jeg ikke får kommet så langt at jeg får endret på noe, så er det lite jeg kan gjøre. Hovedkortet i pcen er et Gigabyte GA-MA69G-S3H (finnes heller ikke komplett.nos varesortiment), men det har et integrert skjermkort av type ATI Radeon X1250 med følgende grensesnitt: 1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15), 1 x skjerm/video - HDMI - 19-pin HDMI Type A. Setter jeg en HDMI-kabel med DVI-adapter i GeForce-skjermkortet og i tven får jeg bare "ikke signal", samme med begge kontakter på det integrerte kortet (VGA/HDMI). Noen som har et forslag hva jeg kan gjøre eller er dette et håpløst prosjekt? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Først og fremst, lær deg å trykk enten en gang i blant. Er utrolig slitsomt å lese posten din når alt står i en stor klump. Tviler på at skjermkortet ditt har alle de utgangene. Da det er svært få skjermkort som har mer enn 3, maks 4. Du har jo listet opp hele 6 stykker? Uansett, om du vil ha full utnyttelse av HDTV-en din, bruk DVI/HDMI-kabel. VGA er bare tull, og vil hverken gi deg god bildekvalitet eller fullHD. Om du ikke får noe bilde med DVI/HDMI-kabelen kan det være at skjermkortet ditt ikke har oppdaterte drivere. Dette finner du på nVidias hjemmesider. Husk og avinstaller den gamle driveren før du installerer ny. Du må også huske å velge riktig oppløsning på TV-en. Det er 1920x1080 du er ute etter. Hvis du har en ekstra skjerm, kan du koble til denne OG TV-en, og stille oppløsningen derfra. Dette ville vært den enkleste måten å gjøre det på, da ikke alle skjermkort klarer å korrigere dette automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå