mbst Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Dere er sikkert lei spørsmålene om dette temaet, men her kommer nok et slikt. Dette fordi jeg ikke har funnet noen som har spurt om det samme. Jeg får ikke srudd av maskina helt i Windows XP. Kommer dit det står "It's now safe to turn off the computer", men jeg må trykke på av-knappen selv (dvs jeg må trykke på bryteren bak på maskina fordi av-knappen reagerer ikke).. Hadde egentlig samme problem i Windows 98, og da løste jeg det ved å sette av "Hurtig avslutning" i Systemkonfigurasjon. Lurer på om hvor en eventuell tilsvarende funksjon ligger gjemt i Windows XP... På forhånd takk! :smile: Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Det gjør det helt sikkert, vet ikke hvor. Du kan jo lete litt her: http://www.xp-erience.org/ Når det gjelder å skru av maskinen med knappen foran, så prøv å hold den inne i fem sekunder. Mvh Lars Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Det med å deaktivere hurtig avslutning i Win98 (spesielt SE) var meget viktig for å unngå at Windows-registeret ble korrupt og dermed at alt programvare/drivere (i enkelte tilfeller også hele Windows) måtte reinstalleres. Samme problem eksisterer i WinXP. En god del XP-brukere har nok fått feilmelding ved oppstart at WINDOWSSYSTEM32CONFIGSYSTEM er blitt korrupt. Dette skyldes at Windows slår seg av altfor raskt, slik at alt innholdet i minnet ikke blir skrevet til registeret. En fiks for dette er å nullstille vekslefilen (swap-filen) ved avstengning. Dette gjøres i registeret, HKLMSystemCurrentControlSetControlSession ManagerMemory Management og endre ClearPageFileAtShutdown fra 0 til 1. Det har funket meget bra for meg hittil (kjører på 1,5GHz, og registeret har tidligere blitt ødelagt ved denne hastighten). [ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-01-31 19:07 ] [ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-01-31 19:08 ] Lenke til kommentar
bertie Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 eller du kan prøve denne linken: http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm bertie Lenke til kommentar
mbst Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Takker for tipsene. Skal teste dem nå! :smile: Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Prøvd dette? "Many people have been having problems with their system not automatically closing down when they 'turn off' their PC. This is because of the APM setting which is not enabled. To enable it, right click on my computer goto properties select hardware and click device mangager. Click view and then on show hidden devices. You should see the NT ATM / Legacy Interface mode with a red cross on it. Double click it and on the screen that appears at the bottom choose enable from the drop down menu" Lenke til kommentar
mbst Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Quote: On 2002-02-01 11:41, Pluto skrev:Prøvd dette?(...)Click view and then on show hidden devices. You should see the NT ATM / Legacy Interface mode with a red cross on it. Double click it and on the screen that appears at the bottom choose enable from the drop down menu" Så tips om det på en link fra Bertie her. Testet det -- og tror du ikke at det fungerte!! Takker for hjelpen! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå