Gå til innhold

Hodetelefoner 500-1500 (DT770 vs ATH-M50 vs AKG K 272 HD?)

Anbefalte innlegg

Budsjett: Jeg er fattig student, så less is more i dette tilfellet. Bør ikke være dyrere enn 1500.

Størrelse/Type: Her er jeg usikker. Ser for meg at lukkede klokker er mitt eneste alternativ siden jeg bruker hodetelefoner mest blant folk? (På bussen og i stuen i kollektivet) Er egentlig ikke interessert i plugger, siden jeg vil ta vare på de ørene jeg har. Ører som for øvrig er nokså store, på et nokså stort hode - noe som også bør tas med i beregningen.

Bruksområde: Musikk og film, ca 50-50. Nærmere bestemt en snodig kombinasjon av heavy metal, punk og hiphop (ikke samtidig! ;) ) Spille gjør jeg aldri.

Mic og denslags trenger jeg ikke.

Evt kilde: Laptop og i skrivende stund en Nokia N97. 320kHz+ mp3er og flac.

Eneste erfaringen jeg har er egentlig portapro-settet, som jeg synes gir for lite energi i musikken. Ellers er jeg ikke veldig interessert i å dra rundt på en enorm ledning om jeg kan unngå det. Om pluggen er 3,5mm er heller ingen ulempe, slik at man slipper overgangen.

Etter å ha lest en del her inne har jeg inntrykk av at de tre nevnte settene i tittelen er rangert som veldig gode i sin prisklasse. Hovedårsaken til at jeg skriver dette innlegget er at de er priset vanvittig forskjellig på ebay, DT770 til $200, ATH-M50 til $100 og AKG K 272 HD (riktignok bare med ett treff) til $250, mens de i Norge koster 12-1500. Betyr dette at ATH-M50 er såpass mye dårligere enn de andre?

I det hele tatt, hva anbefales å kjøpe i denne klassen (eller billigere, jeg er aldri fremmed for å slå til på voldsomme tilbud ... )?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem K272HD hvis du ikke bruker egen amp.

I Norge koster M50 nesten det samme som DT770Pro(32 eller 80), rundt kr 1500.

Får du M50 til USD100 er det et veldig godt kjøp. Jeg synes M50 er en bedre "allrounder" enn DT770Pro, og mye bedre til rock/punk/metal. DT770Pro er bedre til film og spill.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Allright. Salgsprisen på M50 er på $100, men så er det jo dette med frakt, mva og gebyrer, så de blir ev betraktelig dyrere. Det var mest et spørsmål om kvalitetsforskjellen er så stor som utsalgsprisen på nett illustrerer, når de jo koster omtrent det samme i Norge.

Ellers tar jeg mer enn gjerne imot tips på modeller i prisklassen 5-800 også.

Lenke til kommentar

Hei,

i et litt lavere prissegment finner du blant annet Shure SRH440, som koster rett under 800 kroner. Denne hodetelefonen er lukket og angivelig forholdsvis lydisolerende, men siden det en studiohodetelefon frykter jeg at den kanskje kan bli litt for "tam" og ha for lav basskvantitet for de musikksjangrene du hører på. :hmm:

Dessuten har en jo toppmodellen Shure SRH840 (som også er markedsført som en studiohodetelefon). :)

Lenke til kommentar

HD 555 var min første "seriøse" hodetelefon og i mine ører er den slettes ikke så verst sammenliknet med litt mer high-end-modeller som AKG K701 og Denon AH-D2000. HD 555 er utrolig komfortabel, er lettdrevet og i mine øyne en god flerbrukshodetelefon.

Ja, dine umiddelbare omgivelser vil nok kunne høre delvis det du lytter til. Det som kanskje er mer irriterende er at denne hodetelefonen (HD 555), i likhet med andre åpne, også slipper inn lyd/støy fra omgivelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...