Gå til innhold

Uendelighet, er det mulig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom A_R_I her ønsker å forkaste teorien om et ekspanderende univers, må han, i følge den vitenskapelige metoden, presentere en modell som forklarer rødforskyvning på en bedre måte en teorien om ekspandering av universet.

 

Strengt tatt må jeg ikke det. Jeg trenger bare å påvise feilene med dagens teori.

 

http://metaresearch.org/cosmology/BB-top-30.asp

 

Jeg kan garantere deg at det ikke er en dogmatisk tro på et ekspanderende univers som er grunnen til at de aller fleste astrofysikere aksepterer denne teorien, det er bare det at det er denne som på best mulig måte kan forklare bevisene vi observerer i dag.

 

Hvor mange av disse astrofysikerne er aristotelikere?

Lenke til kommentar

Websiden du linker til er Tom Van Flanderns web side, er den ikke?

 

Jeg anbefaler deg å lese denne artikkelen om Einstein og Tom Van Flandern:

http://www.salon.com/people/feature/2000/07/06/einstein/index.html

 

Artikkelen forklarer hvorfor jeg ikke ser noen særlig stor grunn til å bruke ca en uke til å studere all infoen du fant på Toms web side, og den definerer i stor grad din egen agenda A_R_I når det kommer til kritikk av moderne fysikk.

 

Whatever motivates the anti-relativity fringe, it certainly isn't science. When Isaac Newton first advanced the idea of space and time as entities existing absolutely and independently of matter, his arch rival, Gottfried Leibnitz, challenged him to prove it. Newton couldn't. His spokesman, the Rev. Samuel Clark, tried to cover for his master with the contention that space and time were absolute in the mind of God. Leibnitz replied that such a statement was scientifically meaningless.

 

Not to anti-Einstein cranks. They have no trouble hopscotching between philosophy and science whenever it suits them. They remain stubbornly nostalgic for what they believe is a "simpler world," one where space and time are hallowed absolutes. And they are happy to subordinate science at whatever cost to the limits of a mirage.

 

Ser jeg mer kvasivitenskapelig vås fra deg A_R_I er veien kort til ignore listen min.

Lenke til kommentar

Det uendelige er mulig.

 

Med uendelig menes at du ikke kommer til noe, at du kan gå og gå, men kommer ikke lenger.

 

Uendelig= I------------------

Ikke uendelig= I-----------------I

Enkelt og greit :D

Det motsatte av uendelig er endelig; endelig er jeg framme.

Universet er uendelig.

Uendelig = ----------------------

 

Uendelig kan ikke ha en start eller en slutt, ergo er ikke I----------- uendelig.

Lenke til kommentar

Det uendelige er mulig.

 

Med uendelig menes at du ikke kommer til noe, at du kan gå og gå, men kommer ikke lenger.

 

Uendelig= I------------------

Ikke uendelig= I-----------------I

Enkelt og greit :D

Det motsatte av uendelig er endelig; endelig er jeg framme.

Universet er uendelig.

Uendelig = ----------------------

 

Uendelig kan ikke ha en start eller en slutt, ergo er ikke I----------- uendelig.

 

--------------- != uendelig det er 15 binnestreker.

Endret av McHill
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel om noe starter, og aldri slutter, vil det jo pr. definisjon være uendelig.

Er det mulig at noe starter, og aldri slutter?

En teoretisk stråle kanskje? At den starter f.eks fra en teoretisk sol og går rett frem uten å treffe noe i uendelig tid?

 

Det gir bare ikke helt mening for meg at noe skal ha en start og være uendelig, jeg mener, starten vil jo være slutten om man går andre veien, altså har den en ende... Vanskelig..

Lenke til kommentar

Vel om noe starter, og aldri slutter, vil det jo pr. definisjon være uendelig.

Er det mulig at noe starter, og aldri slutter?

En teoretisk stråle kanskje? At den starter f.eks fra en teoretisk sol og går rett frem uten å treffe noe i uendelig tid?

 

Det gir bare ikke helt mening for meg at noe skal ha en start og være uendelig, jeg mener, starten vil jo være slutten om man går andre veien, altså har den en ende... Vanskelig..

 

Mener på at til og med fotoner har en halveringstid, noe slikt som 37 000 milliarder år mener jeg å ha lest. Altså kan man ikke si at en stråle er evig heller (selv om den kanskje er tilnærmet uendelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...