Gå til innhold

Uendelighet, er det mulig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rommet er ikke laget av materie. Det som eksisterer i rommet er laget av materie. Rommet i seg selv er kun avstand.

 

Dogmatisk tro på et statisk univers :thumbdown:

 

Det er faktisk jeg som er skeptikeren her, mens du er den troende.

 

Nok om det.

Ehm, du er den eneste som blindt påstår det samme, akkuratt som en papegøye så er dine påstander uten begrunnelser, forklaringer, eller noe som tyder på at det skulle stemme.

 

Hvordan vet du at rommet ikke er laget av materie?

Lenke til kommentar

Fordi rom er avstand.

 

Hvis du mener noe annet: Hva er det rommet utvider seg i? Gud? Lol.

For å ta samme stil som deg:

 

Det utvider seg i noe, men gidder ikke å linke til kildemateriale, det er bare slik fordi jeg sier det.

 

Og sånn siden jeg ikke tror du kommer til å ta poenget uansett, men du kan jo se den videoeserien her: http://www.youtube.com/watch?v=ge6RjTgyLr0

Lenke til kommentar

For at noe skal utvide seg må det utvide seg i noe. Dette noe er i følge min virkelighetsorienterte filosofi selve rommet. I følge din overtroiske filosofi er det i stedet en slags guddommelig new age-dimensjon.

 

Har jeg forstått deg korrekt?

Endret av A_R_I
Lenke til kommentar

Greia er bare den at selv det vi betrakter som fast materie også i stor grad består av tomrom. Det blir bare et spørsmål om skala. "Ingenting" er bare et menneskelig konsept, alt som er, er noe. Og alt er.

 

Dette er helt i tråd med objektivismen. Og siden tomrom ikke eksisterer i virkeligheten, hvordan i huleste kan det blåses opp som en ballong?

 

+1

Endret av A_R_I
Lenke til kommentar

Greia er bare den at selv det vi betrakter som fast materie også i stor grad består av tomrom. Det blir bare et spørsmål om skala. "Ingenting" er bare et menneskelig konsept, alt som er, er noe. Og alt er.

 

Dette er helt i tråd med objektivismen. Og siden tomrom ikke eksisterer i virkeligheten, hvordan i huleste kan det blåses opp som en ballong?

Du burde lese innlegget hans en gang til, da du åpenbart ikke skjønte poenget. Hva har objektivismen med dette å gjøre.

 

Det han mente er:

Fast materie består i all hovedsak av ingenting. For å sammenligne forholdet, så kan du si at det er som en fotball med materie, og et helt stadium med tomrom.

 

Hvor mye tomrom skal det være før man virkelig kaller det tomrom.

 

Det har flere ganger blitt konkludert med at det ikke er tomt mellom planetene, at absolutt vakuum ikke finnes noe sted vi kan se. Derimot er det veldig veldig lite der. Men på andre siden består faste materialer til 99.99 (og jeg vet ikke hvor mange nitall) av tomrom også, så det hele blir et definisjonsspørsmål.

Lenke til kommentar

Fast materie består i all hovedsak av ingenting.

 

Neinei, alt som eksisterer eksisterer. Det er riktig at det er mye tomrom mellom atomkjernene, men det er ikke det samme som å si at materie består av ingenting.

 

Ser ikke hvordan dette er relevant anyway.

Å si at det er mye tomrom i et atom er som å si at arsenikk er litt giftig.

 

Det er så latterlig mye tomrom der, at det strengt tatt er like lite inni der, som det er ute i verdensrommet, bare at grunnsteinene er spredt annerledes.

 

Det som gjør det relevant er at det ikke er vakum mellom oss og månen. Det er ikke vakum mellom solen og melkeveiens kjerne. Det eneste stedet det kan være vakuum, skulle være "utenfor" der den ytterste stjernen er akkuratt nå, men man tviler på det også.

 

Se på videoen så kanskje du lærer litt om det.

Lenke til kommentar

det er ikke vakum mellom oss og månen. Det er ikke vakum mellom solen og melkeveiens kjerne. Det eneste stedet det kan være vakuum, skulle være "utenfor" der den ytterste stjernen er akkuratt nå, men man tviler på det også.

 

Jeg veit da faen, jeg, men rom er altså ikke synonymt med vakuum. Selv elementærpartikler opptar rom.

Lenke til kommentar

det er ikke vakum mellom oss og månen. Det er ikke vakum mellom solen og melkeveiens kjerne. Det eneste stedet det kan være vakuum, skulle være "utenfor" der den ytterste stjernen er akkuratt nå, men man tviler på det også.

 

Jeg veit da faen, jeg, men rom er altså ikke synonymt med vakuum. Selv elementærpartikler opptar rom.

Du har ingen anelse? Bare en sterk mening om det?

Wtg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...