palves Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har kjøpt et Sapphire 9800 Pro og vil gjerne sette vannkjølingen min på det. Jeg har vannkjølingsutstyr fra AquaComputer. Men ser på den orginale luftkjøleren at der er et felt i midten som er nedsenket. Går da ut fra at selve kjernen på kortet sitter litt nedenfor den rammen som er rundt (Dette er i tilfelle knapt synlig).Får jeg nok kontakt bare med Artic Silver, eller må jeg gjøre noe mer? Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Bare fjern den rammen (shimen). Det kan gjøres ved å bruke en kniv, eller nebbtang. Jeg synes det var tryggest å bruke nebbtang, for da risikerte jeg ikke å skjære av noen baner. Bare ta tak i den, og løft pent av. Den sitter ikke spesielt godt, så det ikke noe problem. Lenke til kommentar
palves Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Hm... Det er ingen fare for å ødelegge kjernen da? Og blir det ikke litt utstabilt med kun de to skruene som feste. Det blir vel forresten litt det samme som på northbridgen når jeg tenker meg om..... Jo, vi får gjøre et forsøk. Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hm...Det er ingen fare for å ødelegge kjernen da? Og blir det ikke litt utstabilt med kun de to skruene som feste. Det blir vel forresten litt det samme som på northbridgen når jeg tenker meg om..... Jo, vi får gjøre et forsøk. Fortell meg gjerne om hvordan resultatet blir. Jeg har tenkt å koble på VGA-blokken fra Waterchill på et Saphire Radeon 9800PRO. Jeg er litt engstelig for å gjøre noe feil. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har ramma på på mitt kort går som det bare suser. Er det muligens noen som har en link til et programm for å klokke dette kortet med ,det som fulgte med går bare til 500/400 og det har jeg kjørt uten prob så jeg hadde tenkt meg vidre Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har ramma på på mitt kort går som det bare suser.Er det muligens noen som har en link til et programm for å klokke dette kortet med ,det som fulgte med går bare til 500/400 og det har jeg kjørt uten prob så jeg hadde tenkt meg vidre Hva med RivaTuner ? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Etter å ha lest denne tråden tror jeg at jeg kan dra følgende konklusjon: Har selv Herc. og "rammen" ligger faktisk lavere enn GPU`en Vanskelig å se men faktisk...... antar da at dette er en produksjonsforskjell mellom Sapphire og Hercules mtp at SNEKKER`N med Herc. poengterer det samme i sitt innlegg Lenke til kommentar
palves Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Endring i planene..... Shim'en satt ikke så VELDIG løst syntes jeg, så jeg lot den være på. Som snekker'n sier, det går så det suser. Nå har jeg jo ingen aning om hvor varmt kortet er, men ingenting tyder på at noe er galt så langt. Konklusjonen min var at det ble kontakt selv med shim'en på. Litt Artic Silver i mellom skulle være nok. Skal laste ned Rivatuner og se hvor langt jeg kommer jeg oxo. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Det er ikke noe problem å få kontakt, men den blokka leder varme mye bedre enn as3, så jo tynnere lag jo bedre varmeoverføring. Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Det er ikke noe problem å få kontakt, men den blokka leder varme mye bedre enn as3, så jo tynnere lag jo bedre varmeoverføring. Jeg drev og monterte HW natt til i dag, og trøtt i trynet som jeg var, glemte jeg å fjerne gammel kjølepasta fra GPU-brikken og smurt litt Artic Silver3 oppå. Når jeg tenker etter i etterkant, så er det ikke så lurt og jeg har bestemt meg for å demontere WaterChill-blokken for å rengjøre GPU ordentlig før jeg smører på et veldig tynt lag med Artic Silver3 og monterer på GPU-blokken igjen. Hvordan er det best å rengjøre GPU og WaterChill GPU-blokk? Går det greit med alkohol? Eller er det best å bruke Akasa TIM-cleaner? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg bruker akasa tim-cleaner den er super. Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg bruker akasa tim-cleaner den er super. Inneholder ikke den noe av det som er en del av "fyfy" listen til WaterChill? Hvordan går du frem når du renser WaterChill-blokker, CPU og GPU med dette rensemiddelet? Lenke til kommentar
palves Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Jeg bruker vanlig teknisk sprit til rengjøring. Når det gjelder Artic Silver har jeg bare et syltynt lag på. Men om kortet blir for varmt, så feiler det vel bare (Bluescreen, artifacts o.l) Eller kan det rett og slett ta kvelden å "brenne" opp? Det ville vært særdeles dumt i så fall......:-) Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Jeg bruker vanlig teknisk sprit til rengjøring.Når det gjelder Artic Silver har jeg bare et syltynt lag på. Men om kortet blir for varmt, så feiler det vel bare (Bluescreen, artifacts o.l) Eller kan det rett og slett ta kvelden å "brenne" opp? Det ville vært særdeles dumt i så fall......:-) Se følgende link: http://forum.vapochill.com/showthread.php?...22703#post22703 Der er det en med dårlig erfaring med et 9700PRO-kort Det ser ut som man må være ekstra påpasselig med å skru blokken ordentlig fast. Hvordan går du frem når du smører Artic Silver på? Jeg ser at noen bruker en kork med plast utenpå for å lage et "avtrykk" Er det greit eller? Kommer du helt frem til GPU-brikken med kun et syyyltynt lag med AS3 når shimen fortsatt er påmontert? Om man har shimen påmontert, så er det vel ikke så stor sjanse for at man kverker GPU selv om man strammer veldig godt til? Om man fjerner shimen er det jo vanskelig å få montert på viften på en slik måte at man evt. kan få byttet kortet (garanti) om det skulle gå galt? (Selvfølgelig har jeg hørt dette fra venner og vil aldri gjøre noe slikt selv) :wink: Se forøvrig også denne posten: http://forum.vapochill.com/showthread.php?...22646#post22646 Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Om man fjerner shimen er det jo vanskelig å få montert på viften på en slik måte at man evt. kan få byttet kortet (garanti) om det skulle gå galt? (Selvfølgelig har jeg hørt dette fra venner og vil aldri gjøre noe slikt selv) :wink: når du først skal sette på vifta igjen så setter man på den shimen også da... Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Om man fjerner shimen er det jo vanskelig å få montert på viften på en slik måte at man evt. kan få byttet kortet (garanti) om det skulle gå galt? (Selvfølgelig har jeg hørt dette fra venner og vil aldri gjøre noe slikt selv) :wink: når du først skal sette på vifta igjen så setter man på den shimen også da... Hvordan fester du shimen da? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Om man fjerner shimen er det jo vanskelig å få montert på viften på en slik måte at man evt. kan få byttet kortet (garanti) om det skulle gå galt? (Selvfølgelig har jeg hørt dette fra venner og vil aldri gjøre noe slikt selv) :wink: når du først skal sette på vifta igjen så setter man på den shimen også da... Hvordan fester du shimen da? en ørliten dråpe super lim på vær side burde holde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå