Gå til innhold

Objektiv til followcam osv. på ski

Anbefalte innlegg

Som overskriften så trenger jeg et slikt et før vinteren kommer. Jeg har et Canon 7D som objektivet må passe til. Har sett noen filmer på nettet der de bruker Tamron 10-24mm(elendig på å huske brennvidder. Mulig dette ikke stemmer) der jeg synes kvaliteten har vært så som så.

Jeg vil ha mest mulig kvalitet for minst mulig penger ettersom budsjettet er litt stramt for tiden. Jeg kan strekke meg til 3000,- hvis det er nødvendig...

Noen forslag? Noen med noe erfaring fra forskjellige objektiver til dette bruket?

Takker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sigma 10-20 f.4-5.6

http://www.japanphoto.no/product/objektiv/sigma-canon/sigma-10-20mm-f4-0-5-6-ex-dc-hsm-for-canon/

Vesentlig bedre enn Tamron sin som er den dårligste av hurven.

Neste på prisstigen er nok Tokina enten 11-16 f2.8 eller 12-24 f4. Disse er i tillegg bygd som tanks og tåler en del. Men begge klokker inn på ca. 5500,-

Sigma sin fins i to utgaver gammel og ny. Linken er av den gamle, vesentlig forskjell er pris og bedre blenderverdi f.3.5 samt bedre hjørneskarphet på den nye (noe sigma sin gamle fikk en del pepper for, selv om man normalt ikke har hovedmotivet helt ut i bildekanten).

Den aller beste er Canon sin egen 10-22 som gruser enhver av disse på bildekvalitet men prisen er deretter på rett over 6200,-

Tamron sin er etter min ærlige mening bare søppel, så du bør definitivt gå for Sigma sin om du skal ha det hele billigst mulig.

EDIT: Du får ihvertfall ikke ny vidvinkel for 3000,- så der må du nok tråle bruktmarkedet.

Endret av ET!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...