Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC vil ike starte etter at den ble skrudd av under installering av nytt OS

Anbefalte innlegg

Ok, bakgrunnshistorie; skulle installere windows 7 ultimate, gjorde da dette med USB. (kingston 16GB) satte den opp i BIOS til å boote fra USB enheten. (gjorde også USB tool klar med en windows app.) Så når eg skulle innstallere den så begynte installasjon, installerte og ble ferdig, proptet meg til å avslutte, noe som eg da gjorde (uten å ta ut USB -.- ) så, mens den da bootet USBen igjen, skulle eg skru av dataen, av knappen fungerte ikke forann og eg måtte da ta av dataen via PSU (strømforsyning) som er en corsaIR 550w. Da eg skulle skru den på igjen reagerte den ikke, ingen strøm, ingen vifte som startet ingenting. Skrudde av hele strømkabelen, dro ut strømkabelen koplet til PSU og tok den av, stakk alt inn igjen og skrudde den på. ingen respons. Hadde den av i en hel dag og tok den på og den startet ikke. Passer jo jevlig bra når eg har en haug med lekser der inne og skal på LAN om tre uker. Vurderer sterkt å kjøpe nye PSU og hovedkort men vil helst sjekke om eg kan fikse problemet selv først. Har prøvt så å si alt, lurer på om det kan vere noe strømpopp i noe av datautsyret, (hovedkort(minne) men vetta faen eg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det relevante spørsmålet her er om det dreier seg av en piratversjon av Windows 7 Ultimate og om den forandrer på SLIC tabellene i bios.

I såfall kan det være at denne prossesen har gått feil og at hovedkortet ditt har gått av med døden (eller bios må fikses).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det relevante spørsmålet her er om det dreier seg av en piratversjon av Windows 7 Ultimate og om den forandrer på SLIC tabellene i bios.

I såfall kan det være at denne prossesen har gått feil og at hovedkortet ditt har gått av med døden (eller bios må fikses).

Trur nok ikke det er et relevant spørsmål. For Slic tabellen legger seg ikke i bios den blir emulert gjennom bootloaderen og gjør ingen endringer på bios

Lenke til kommentar

Ta ut strømmen fra pcen og ofte er det en jumper ved siden av bios batteriet. Ta og flytt den et hakk også tilbake.

Om du ikke finner denne kan du ta ut batteriet og vente 10 min før du setter det på plass.

Ikke helt sikker på fremgangs måten på ditt hovedkort men dette er standard måter og få resatt bios på

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...