Lange Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Faren min får aldri svar på mailen sin. Det viser seg at når folk trykker "reply" på mailen hans, får de opp en annen email adresse som er nesten helt like. For eksempel har de fått mail fra [email protected], men når de svarer så legger de ikke merke til at det står haraldd@hotmail.com. Altså en ekstra bokstav som ikke hører til. Dermed havner alle svar til feil adresse. Dette begynte å skje etter at mailen ble hacket for å sende spam. Det er jo tydelig at det er hackeren som har gjort dette. Så det må derfor finnes en måte å reversere det. Hvordan gjøres dette? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Faren min får aldri svar på mailen sin. Det viser seg at når folk trykker "reply" på mailen hans, får de opp en annen email adresse som er nesten helt like. For eksempel har de fått mail fra [email protected], men når de svarer så legger de ikke merke til at det står haraldd@hotmail.com. Altså en ekstra bokstav som ikke hører til. Dermed havner alle svar til feil adresse. Dette begynte å skje etter at mailen ble hacket for å sende spam. Det er jo tydelig at det er hackeren som har gjort dette. Så det må derfor finnes en måte å reversere det. Hvordan gjøres dette? I oppsett for emailkontoen i emailprogrammet skal det være et felt der man kan spesifisere hvilken adresse som skal brukes når mottakeren av en email klikker på "Reply". Dette feltet har gjerne tittelen: "Reply To". Jeg tipper at det står feil emailadresse her. 1 Lenke til kommentar
Lange Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Gikk på hotmail.com og instillinger og fant ut at den var satt til å videreseende mail til denne andre kontoen uten å lage en kopi. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå