bonkytonk Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Har lett etter info, men ikke funnet noe om dette. Jeg blir av noen fortalt at man ikke bør trene små muskler mer enn en gang i uken. Andre sier at alt fra biceps og ned kan trenes hver dag, at det bare er de større musklene som trenger mer enn 24 på å restitueres. Om det har noe å si så trener jeg fullkropp 2-3 ganger i uka, og pleier å ta med underarmer/håndledd etc på en av dem. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Du skal trene de store musklene oftere en de småe så klart. bein og rygg er noe du må satse mest på. Biceps er ingen stor muskel, og trenger derfor ikke trenes så ofte. hele kroppen får som oftest kjørt seg når du kjører baseøvelser, så gjør ikke noe om du trener hele kroppen hver økt eller annen hver dag, så lenge det ikke er tongt vær gang og variasjon av øvelsene. Endret 5. oktober 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Har lett etter info, men ikke funnet noe om dette. Jeg blir av noen fortalt at man ikke bør trene små muskler mer enn en gang i uken. Andre sier at alt fra biceps og ned kan trenes hver dag, at det bare er de større musklene som trenger mer enn 24 på å restitueres. Om det har noe å si så trener jeg fullkropp 2-3 ganger i uka, og pleier å ta med underarmer/håndledd etc på en av dem. Små muskler er små nettopp fordi det ikke er så mye bruk for dem. De er der for å støtte, og hjelpe. Trener du baseøvelser kan du supplere med biceps, triceps, calfs og mage, så burde det ikke være noe problem med mindre du driver bodybuilding. De små får den treningen dem trenger om du kjører andre øvelser med frivekter. Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Aha. Jeg pleier å kjøre 3 sett pr. muskel(gruppe). Jeg tar chin-ups for ryggen, men biceps får vel også kjørt seg litt der. Da er det kanskje overflødig å kjøre isolasjonsøvelser på dem i tillegg? Trener for volum btw. Er det ellers noen forskjell på hvor lang tid musklene bruker på å hente seg inn igjen? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Trenn knebøy, markløft, roing, chin ups/pull ups og benkprss.. Suppler med mindre øvelser der du trenger dem. Chin ups kjører biceps til grøften, like bra som biceps curl gjør. Men du vil også få større utbytte fordi større muskler som ryggen får trent seg. En annen ting du må ta til bektrakting er at du det som funker for kroppsbyggere, nødvendigvis ikke fungerer for deg. Kroppen er ikke laget for å kun trene en og en muskel om gangen, men kroppen er laget for at alle muskler skal jobbe sammen presist. Hvor fort kroppen hviler kommer helt av hvordan kroppen din er bygget opp. Noen har skyhøye horomon nivåer, som igjen gjør at dem hviler bedre. Andre har en kropp som bruker proteinsyntesen bedre, andre har bedre kontroll over isulin. Alle disse fakoterene spiller mye inn når det kommer til hvile. Hold deg til 24/36 timer med hvile med hver muskel, men noe som også kommer av hvilken og hvordan muskelene trenes. Men en kroppsbygger i den andre enden kan trene 6 timer x 6 dager i uken. Endret 6. oktober 2010 av Knife Lenke til kommentar
Crazykriss2 Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Drit i å tren biceps direkte. Om du trener chins og stangroing, så skal jeg love deg at det er nok trening for biceps. Dette kommer fra en som også har trent 20 sett bicepscurl vær trening og ikke hatt noe fremgang. Helt siden jeg droppet å trene biceps direkte, og holdt meg til bare chins og stangroing for biceps har jeg hatt bedre fremgang på biceps enn noen gang 1 Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Direkte biceps-trening kan være lurt å ha med om du kjører mye tung press-trening, for å ta vare på albuene, ihvertfall i perioder. Men da skal det kjøres som STØTTEøvelse, altså ikke noe mer enn et par-tre sett på slutten av en økt. Dette blir ikke essensielt før det henger en del plater på stanga, så om du er nybegynner vil du greie deg i lange tider uten direkte biceps-trening. Lenke til kommentar
Crazykriss2 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Direkte biceps-trening kan være lurt å ha med om du kjører mye tung press-trening, for å ta vare på albuene, ihvertfall i perioder. Men da skal det kjøres som STØTTEøvelse, altså ikke noe mer enn et par-tre sett på slutten av en økt. Dette blir ikke essensielt før det henger en del plater på stanga, så om du er nybegynner vil du greie deg i lange tider uten direkte biceps-trening. Gi deg dropp biceps trening.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Gi deg dropp biceps trening.. Gi deg dropp slike utsagn som det.. Lenke til kommentar
Crazykriss2 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Gi deg dropp biceps trening.. Gi deg dropp slike utsagn som det.. Hvorfor? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Fordi et slikt utsagn ikke bidrar i det hele tatt. Han påpekte jo til og med at egen bicepstrening ikke er nødvendig, så dere er faktisk enige. Lenke til kommentar
Crazykriss2 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Fordi et slikt utsagn ikke bidrar i det hele tatt. Han påpekte jo til og med at egen bicepstrening ikke er nødvendig, så dere er faktisk enige. Hvordan bidro du med ditt innlegg? Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Direkte biceps-trening kan være lurt å ha med om du kjører mye tung press-trening, for å ta vare på albuene, ihvertfall i perioder. Men da skal det kjøres som STØTTEøvelse, altså ikke noe mer enn et par-tre sett på slutten av en økt. Dette blir ikke essensielt før det henger en del plater på stanga, så om du er nybegynner vil du greie deg i lange tider uten direkte biceps-trening. Gi deg dropp biceps trening.. Hva faen? Poengter hva du mener er feil i innlegget mitt.. Endret 20. oktober 2010 av goatclaw Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Fordi et slikt utsagn ikke bidrar i det hele tatt. Han påpekte jo til og med at egen bicepstrening ikke er nødvendig, så dere er faktisk enige. Hvordan bidro du med ditt innlegg? Han svarte på spørsmålet ditt. 1 Lenke til kommentar
Juriloo Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Gi deg dropp biceps trening.. Sjølv har eg opplevd større bicepsvekst med å ta nokon sett med isolasjon for biceps på slutten av økten. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Jeg fatter ikke; samme diskusjonen igjen. Folk i treningstråden syter over at folk på treningssenteret som bare trener curls har større armer enn dem, og det er de samme folkene som samtidig anbefaler andre på forumet å droppe all direkete armtrening. Ser jeg en sammenheng eller? Det er da ikke snakk om å bare trene curls, eller bare chins og roing. Gjør man en god mellomting med begge deler så er man helgardert. Jeg er temmelig sikker på at en person som curler 30 kg's hantler har større og sterkere armer enn en som curler 20 kg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå