Notelitten Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Enda en Nicotiana Rustica spire. Her er spiren fra i går, den har vokst litt. Zoomer jeg litt ut kan du, om du ser skikkelig etter, se begge to. Ingen tegn til liv hos Tabacum frøene enda. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvordan går det med de små? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Det går utrolig bra, Nicotiana Rusticaen har fått utrolig mange spirer, mens tabacumen har fått to spirer. Nicotiana Rustica Nicotiana Tabacum PS: har det problemet at ALLE spiren SKAL opp til pæren, dere ser sikkert tabacumen (siste bilde) som vokser i en 30-40 graders vinkel, fordi den er langt unna pæren. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 PS: har det problemet at ALLE spiren SKAL opp til pæren, dere ser sikkert tabacumen (siste bilde) som vokser i en 30-40 graders vinkel, fordi den er langt unna pæren. Noe som tydelig ble nevnt flere ganger tidligere i tråden Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Ser bra ut dette men pass på at de ikke knekker.. Med lite lys så vil de strekke seg veldig mot lyset.. Rotèr pottene og få litt luftstrøm gjennom stammene.. En liten vifte som blåser svakt mot plantene vil gjøre stammene tykkere og sterkere Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 PS: har det problemet at ALLE spiren SKAL opp til pæren, dere ser sikkert tabacumen (siste bilde) som vokser i en 30-40 graders vinkel, fordi den er langt unna pæren. Noe som tydelig ble nevnt flere ganger tidligere i tråden Dette er jeg godt klar over. Dessverre har min billighet og latskap skadet plantene mine. Ser bra ut dette men pass på at de ikke knekker.. Med lite lys så vil de strekke seg veldig mot lyset.. Rotèr pottene og få litt luftstrøm gjennom stammene.. En liten vifte som blåser svakt mot plantene vil gjøre stammene tykkere og sterkere Dette var jeg ikke klar over, har hatt viften av siden de ble plantet, jeg prøvde den på i går, det endte opp med at disse spirene svingte alvorlig frem og tilbake, så jeg ble litt redd for dem, og bestemte meg for å vente til de tålte litt mer. Men jeg burde bruke viften sier du? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Du kan sikkert vente litt, men det er ikke rare luftstrømmen som skal til.. Blåser det for mye ligger de vannrett dagen etter Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Du kan sikkert vente litt, men det er ikke rare luftstrømmen som skal til.. Blåser det for mye ligger de vannrett dagen etter Jeg forstår. Det har seg slik at når en av dem har en 4cm stilk, og den ikke er en mm en gang, så svinger den jo så mye som 30-40 grader. Jeg skal se hvor sakte jeg klarer å få viften i gang, fikk jo en god del kontroll med den dimmeren. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Tok en ekstra titt på bildene dine.. vent med viften til de får lengre røtter Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Tok en ekstra titt på bildene dine.. vent med viften til de får lengre røtter okei, den er grei. Du har vell ikke noen anelse om hvor lenge jeg kan vente før jeg eventuelt trenger noen potter? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Veldig interessant dette! Venter spent på flere oppdateringer! Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Flott å se at du er interessert, her er oppdaterte bilder: Nicotiana tabacumen ble det ikke mye liv av, men slik ser rusticaen ut. 2 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Kult ! følger med, fortsett å poste Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 De strekker seg. Det er gøy å se på. Får lyst til å starte et lignende prosjekt selv. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 De strekker seg. Det er gøy å se på. Får lyst til å starte et lignende prosjekt selv. x2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Flott at dere viser interesse. Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 *tenner seg en sigg* Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 *tenner seg en sigg* Misunnelig. Kutta den for snart halvåret siden. Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 *tenner seg en sigg* Misunnelig. Kutta den for snart halvåret siden. Bra. Jeg er også flink å slutte. Slutter omtrent en gang i kvartalet. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Jeg våknet i dag opp til en jævla sopp i skålen!!! Er dette tilfeldig, er det grunnet høy fuktighet? Kan jeg forhindre flere sopper, er soppen farlig, og kan jeg forvente fler? Hvordan bør jeg ta soppen? kan jeg bare plukke den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå