Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Du skulle kanskje ha hatt en litt lengere ledning. Tror du burde lage et hull i ene enden, og så lage et litt mindre hull på andre siden for å slippe luften ut. Tror iverfall det er sånn det gjøres. ledningen er helt grei, så lenge jeg får den igjennom sponplaten har jeg en adapter-hub utenfor jeg pjåter bare alt i den. Når det kommer til hull er dette meget lite ønskelig ettersom at det er direkte stygt, og at gro-boksen min blir mye mindre diskré Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Lykke til! Dette skal i mine inlegg. Bynn å lag snus da, og selg til meg billigere enn Norske butikker skal ha xD takker så meget. Det går fint ann å lage snus av det, men dessverre er nikotin-nivået høyt ved min svakeste sort tabacum (3%) og med rustica er det hele (9%). En vanlig sigarett i Norge ligger vell på 0.7-0.9% Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Har nå montert viften. Det gikk ikke bra å skru den inn i veggen ettersom at den bråkte noe dyrisk, så jeg hang den heller fra noen store strikk, det blir mye mindre vibrasjon nå, og dermed mindre lyd. Hørtes dessverre fortsatt ut som det er en motorsag i boksen min, så trenger nok en dimmer allikevel. Ser virkelig harry ut, men det funker kjempebra. Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hehe syntes det ser bra ut jeg Nesten så du skulle hatt en vifte i andre enden også, men da blir det vel karneval inni boksen der ? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Hehe syntes det ser bra ut jeg Nesten så du skulle hatt en vifte i andre enden også, men da blir det vel karneval inni boksen der ? takker. En vifte til?! Nei, nå har jeg brukt 300 kroner på å få den dritten installert, for ikke å snakke om at jeg må ut igjen i morgen å kjøpe en dimmer fordi den hørtes ut som en motorsag. Bortsett fra det, hadde en i andre enden vært kult, vet ikke hva tobakk tenker om mikro-tornadoer. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Du skulle hatt hull bak vifta og i motsatt ende. Lukker du boksen blir det berre turbulens med gammel drittluft der inne. I det minste ha et eller annet på gløtt så du får inn frisk luft. Luft i sirkulasjon lager alltid lyd Halverer du hastigheten, så har du fjernet mye lyd Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Du skulle hatt hull bak vifta og i motsatt ende. Lukker du boksen blir det berre turbulens med gammel drittluft der inne. I det minste ha et eller annet på gløtt så du får inn frisk luft. Luft i sirkulasjon lager alltid lyd Halverer du hastigheten, så har du fjernet mye lyd Joda, det forstår jeg, nå er ikke boksen noe lydtett, angående viften, er turbulens så gale da? trodde de bare trengte sirkulasjon, jeg har planer om å ha boksen lukket, og heller åpne den et par ganger om dagen. Dimmer skal jeg nok få tak i. EDIT: angånde dimmer, hvordan vil denne fungere? Vil helst fikle minst mulig med noe som er 230v Endret 7. oktober 2010 av Notelitten Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Tror nok du kan klare deg med den dimmeren, så slepper du å koble. Turbulensen har ikke noe å si, men du vil få sirkulasjon i dårlig luft. Vifta har ingenting å si visst den ikkje får jobbe med frisk luft. Er ikke vind plantene ønsker, men FRISK luft. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Tror nok du kan klare deg med den dimmeren, så slepper du å koble. Turbulensen har ikke noe å si, men du vil få sirkulasjon i dårlig luft. Vifta har ingenting å si visst den ikkje får jobbe med frisk luft. Er ikke vind plantene ønsker, men FRISK luft. et hull er nærmest uaktuelt. dette skaper jo sirkulasjon av luften som er der inne. Tipper at plantene ikke ødelegger luften der inne over natten så små som de er. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Eg er ikkje blomsterkyndig, så kan ikkje svare deg der. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Tobakksfrøene kom i går, jeg har nå plantet dem. Både rustica og tabacum. Regner med å se spirer rundt 7-10 dager. Det skal bli spennende, de var utrolig små, så det var litt vanskelig å se hvor mange det ble. Tror jeg fikk det mer eller mindre greit til, da er det vell bare å håpe at flesteparten spirer. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Kanskje i seneste laget men men.. I stedet for 2x18W lysrør så ville jeg heller gått for 125/250W CFL.. Mye billigere mht bang vs buck 2x18W gir rundt 2700 lumen mens en 125W CFL gir 8000 lumen.. Og er det noe du virkelig trenger fremover så er det lumen Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Hvor mye koster så denne pæren? Den ser ikke altfor billig ut, ihvertfall med tanke på mitt lille budsjett for førstegangs. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Lurer meg på om dette ikke kunne vært et greit alternativ: http://cgi.ebay.com/5500K-115w-Continuous-Day-Light-Light-Bulb-x4-S091-/120575319047?pt=UK_Photography_StudioEquipment_RL&hash=item1c12d95c07 Snublet over forselgeren på ebay her om dagen. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Hvor mye koster så denne pæren? Den ser ikke altfor billig ut, ihvertfall med tanke på mitt lille budsjett for førstegangs. 350,- + sokkel (99,-) edit: http://www.designbelysning.no/Vekstlys/catid-2178 Endret 16. oktober 2010 av Xander^ Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 En forbedring du kan gjøre med boksen din er å male den innvending. Mylarduk hadde vært optimalt, men en matt hvit vegg er både billigere og enklere Alle monner drar Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Interessant hva du sier, nå har det seg slik at boksen bare skal brukes for å få dem opp til en høyde på 1-2 desimeter, deretter skal de nok ut av boksen. Jeg tror at om jeg skal repetere dette er lyspæren din definitivt et alternativ. Nå jeg er allerede litt redd for frøene mine, jeg har hørt at Nicotiana Tabacum frøene skal spire relativt fort, det har nå gått 8 dager, så de burde ha spirt for noen dager siden. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Første frøet har spirt! Det var på tide, åtte dager har gått siden det var sådd. Første frøet til å spire var av typen Nicotiana Rustica. Her er småen Slik ser fatene ut, dessverre ikke mye å se på enda. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Gratulerer. Skulle nesten spandert en sigar på deg. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Haha, takker så meget! Skikkelig glad nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå