Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Gro tobakk hjemme

Anbefalte innlegg

Du skulle kanskje ha hatt en litt lengere ledning. Tror du burde lage et hull i ene enden, og så lage et litt mindre hull på andre siden for å slippe luften ut. Tror iverfall det er sånn det gjøres.

ledningen er helt grei, så lenge jeg får den igjennom sponplaten har jeg en adapter-hub utenfor jeg pjåter bare alt i den.

Når det kommer til hull er dette meget lite ønskelig ettersom at det er direkte stygt, og at gro-boksen min blir mye mindre diskré

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykke til! Dette skal i mine inlegg. Bynn å lag snus da, og selg til meg billigere enn Norske butikker skal ha xD

takker så meget. Det går fint ann å lage snus av det, men dessverre er nikotin-nivået høyt ved min svakeste sort tabacum (3%) og med rustica er det hele (9%). En vanlig sigarett i Norge ligger vell på 0.7-0.9%

Lenke til kommentar

Har nå montert viften.

Det gikk ikke bra å skru den inn i veggen ettersom at den bråkte noe dyrisk, så jeg hang den heller fra noen store strikk, det blir mye mindre vibrasjon nå, og dermed mindre lyd. Hørtes dessverre fortsatt ut som det er en motorsag i boksen min, så trenger nok en dimmer allikevel.

Ser virkelig harry ut, men det funker kjempebra.

5059881855_e31bb55ae9_z.jpg

Lenke til kommentar

Hehe syntes det ser bra ut jeg :thumbup:

Nesten så du skulle hatt en vifte i andre enden også, men da blir det vel karneval inni boksen der ?

takker.

En vifte til?! Nei, nå har jeg brukt 300 kroner på å få den dritten installert, for ikke å snakke om at jeg må ut igjen i morgen å kjøpe en dimmer fordi den hørtes ut som en motorsag. Bortsett fra det, hadde en i andre enden vært kult, vet ikke hva tobakk tenker om mikro-tornadoer. :)

Lenke til kommentar

Du skulle hatt hull bak vifta og i motsatt ende. Lukker du boksen blir det berre turbulens med gammel drittluft der inne. I det minste ha et eller annet på gløtt så du får inn frisk luft. Luft i sirkulasjon lager alltid lyd ;) Halverer du hastigheten, så har du fjernet mye lyd ;)

Lenke til kommentar

Du skulle hatt hull bak vifta og i motsatt ende. Lukker du boksen blir det berre turbulens med gammel drittluft der inne. I det minste ha et eller annet på gløtt så du får inn frisk luft. Luft i sirkulasjon lager alltid lyd ;) Halverer du hastigheten, så har du fjernet mye lyd ;)

Joda, det forstår jeg, nå er ikke boksen noe lydtett, angående viften, er turbulens så gale da? trodde de bare trengte sirkulasjon, jeg har planer om å ha boksen lukket, og heller åpne den et par ganger om dagen. Dimmer skal jeg nok få tak i.

EDIT: angånde dimmer, hvordan vil denne fungere? Vil helst fikle minst mulig med noe som er 230v

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Tror nok du kan klare deg med den dimmeren, så slepper du å koble.

Turbulensen har ikke noe å si, men du vil få sirkulasjon i dårlig luft. Vifta har ingenting å si visst den ikkje får jobbe med frisk luft. Er ikke vind plantene ønsker, men FRISK luft.

Lenke til kommentar

Tror nok du kan klare deg med den dimmeren, så slepper du å koble.

Turbulensen har ikke noe å si, men du vil få sirkulasjon i dårlig luft. Vifta har ingenting å si visst den ikkje får jobbe med frisk luft. Er ikke vind plantene ønsker, men FRISK luft.

et hull er nærmest uaktuelt. dette skaper jo sirkulasjon av luften som er der inne. Tipper at plantene ikke ødelegger luften der inne over natten så små som de er.

Lenke til kommentar

Tobakksfrøene kom i går, jeg har nå plantet dem. Både rustica og tabacum. Regner med å se spirer rundt 7-10 dager. Det skal bli spennende, de var utrolig små, så det var litt vanskelig å se hvor mange det ble. Tror jeg fikk det mer eller mindre greit til, da er det vell bare å håpe at flesteparten spirer.

Lenke til kommentar

Kanskje i seneste laget men men..

I stedet for 2x18W lysrør så ville jeg heller gått for 125/250W CFL.. Mye billigere mht bang vs buck

20090731180103015.jpg

2x18W gir rundt 2700 lumen mens en 125W CFL gir 8000 lumen.. Og er det noe du virkelig trenger fremover så er det lumen :)

Lenke til kommentar

Interessant hva du sier, nå har det seg slik at boksen bare skal brukes for å få dem opp til en høyde på 1-2 desimeter, deretter skal de nok ut av boksen.

Jeg tror at om jeg skal repetere dette er lyspæren din definitivt et alternativ.

Nå jeg er allerede litt redd for frøene mine, jeg har hørt at Nicotiana Tabacum frøene skal spire relativt fort, det har nå gått 8 dager, så de burde ha spirt for noen dager siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...