Notelitten Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Vifta er 230v. Hadde selv vært ganske skeptisk til å ha halogenlampa stående på kontinuerlig. (Bryterboksen på min smeltet) 32-3514 DIMMER 230V/50-300W (GP+JT) 99,00 36-3067 TAKARMATUR 2X18W 239,00 32-610 VIFTE 230V 120X120MM 179,00 Dette hadde vært en kanonløsning. Dropper du lysarmaturet så koster det under 300 kroner. Men lysarmaturet gir et kanonjevnt og sterkt lys. Tar meg en tur innom clas ohlson i morgen med denne hanldelisten, skal se hva jeg får med. Bare polstre veggene, taket , gulvet osv med alimiums folie slik at lyset absorberes. Dette kan du jo fikse lett med noe skikkerlig teip kanskje ? Det absorberes (tar opp) ikke. Heller det motsatte. Det reflekteres(sender tilbake). Men uansett så vil det bli punktbelysning fra pæren som er sterkes. Hvitmaling inni ville nesten gjort samme nytten. Så dropp sølvfolien? Neida, bare tapetser veggene slik at lyset reflekteres i alle retninger. Dropp halogenlampa. Okei, hørtes bra ut, da beholder jeg lampen i midten også? PS, har du kunnskap til kross-pollenisering? er det noe jeg bør være redd for? Slik jeg tolker det som står på Wikipedia er kross-pollinering rett og slett bare at planter pollinerer hverandre i stedet for seg selv. Vet ikke hvorfor det eventuelt skulle være farlig. Takker, da bærer jeg det i tankene. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 Lurer litt på hva jeg trenger dimmeren til, må den ikke festes på en vegg, og helst av en elektriker? Nå er jeg ingen elektriker selv. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Du kan montere den på en plangenit vil jeg tro. Og bare kjøre ledninger fra kontakten, og en til lampa. Vil tro dette er såpass elementert at selv en ikke-elektriker fikser det lett. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Nå er jeg ingen elektriker selv. Du kødder? Hadde jeg aldri trodd. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Jaja, du deler det ut via isbilen og da? Endret 7. oktober 2010 av Wizzlee Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Du kan montere den på en plangeni vil jeg tro. Og bare kjøre ledninger fra kontakten, og en til lampa. Vil tro dette er såpass elementert at selv en ikke-elektriker fikser det lett. Hvorfor trenger jeg en dimmer da? Lyset skal jo stå på fult hele tiden, og det skal vell viften også. PS: Hva er en plangeni? Nå er jeg ingen elektriker selv. Du kødder? Hadde jeg aldri trodd. Ja jeg kan jo alt! Dessverre er det slik at enkelte ting kan jeg ikke, og hvor strøm er involvert er jeg usikker. Endret 7. oktober 2010 av Notelitten Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg er ingen ekspert på planter og hva de trenger av lys, jeg bare så det sto dimmer i lista, og at du spurte om det. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg er ingen ekspert på planter og hva de trenger av lys, jeg bare så det sto dimmer i lista, og at du spurte om det. Selv er jeg helt fersk her, så jeg kan ikke rette på deg. Men utfra min forståelse er det bare å gi dem en sparelyspære 24/7. Før helgen skal jeg skaffe den viften, og installere den. Venter frøene rundt helgen en gang, muligens rett etter. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hvorfor trenger jeg en dimmer da? Lyset skal jo stå på fult hele tiden, og det skal vell viften også. Siterer meg selv: Billig svar på luftproblemene. (støysvak) Kan om ønskelig kombineres med dimmer for glødelamper for hastighetsjustering. Øverst: Billig dimmer. Tenkte berre tanken at det ikke nødvendigvis var noe must å ha vifta på full peising heile tida. Går vifta for halv maskin, så er det mindre strømforbruk og viftelyd. Koble alt sammen med støpsel, som du kan sette i stikkontakten. Lys og vifte med/uten dimmer. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Hvorfor trenger jeg en dimmer da? Lyset skal jo stå på fult hele tiden, og det skal vell viften også. Siterer meg selv: Billig svar på luftproblemene. (støysvak) Kan om ønskelig kombineres med dimmer for glødelamper for hastighetsjustering. Øverst: Billig dimmer. Tenkte berre tanken at det ikke nødvendigvis var noe must å ha vifta på full peising heile tida. Går vifta for halv maskin, så er det mindre strømforbruk og viftelyd. Koble alt sammen med støpsel, som du kan sette i stikkontakten. Lys og vifte med/uten dimmer. Beklager, det var litt ment mot andre som nevnte det også. Jeg tror at i første omgang kjører jeg på uten dimmer, og har fått høre at pæren jeg har nå skal fungere bra. Og jeg skal få tak i denne viften snarest. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Haha! Grisekult prosjekt. Er det de nye avgiftene på tobakk som har skremt deg? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Haha! Grisekult prosjekt. Er det de nye avgiftene på tobakk som har skremt deg? Takker. Ja, tobakksprisene gikk opp så altfor mye, så jeg tenkte at om jeg begynner å røyke, skal jeg pokker meg røyke noe jeg vet er trygt, uten tilsatte stoffer. Og jeg vil helst ikke at staten for noe av kaken min Skal bli spennende å se hvordan det blir, regner med å få 15 Tabacum og 15 rustica, noe jeg er redd vil fylle opp et helt rom når de er fullvoksne. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Ja, tobakksprisene gikk opp så altfor mye, så jeg tenkte at om jeg begynner å røyke, skal jeg pokker meg røyke noe jeg vet er trygt, uten tilsatte stoffer. Og jeg vil helst ikke at staten for noe av kaken min Ikke begynn!!! Hva enn du gjør. Røyka i to år, slutta for en måned siden. Det er vanskelig å slutte, og du blir dritt lei. Du blir rett og slett hekta på noe du ikke liker! 5 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Ja, tobakksprisene gikk opp så altfor mye, så jeg tenkte at om jeg begynner å røyke, skal jeg pokker meg røyke noe jeg vet er trygt, uten tilsatte stoffer. Og jeg vil helst ikke at staten for noe av kaken min Ikke begynn!!! Hva enn du gjør. Røyka i to år, slutta for en måned siden. Det er vanskelig å slutte, og du blir dritt lei. Du blir rett og slett hekta på noe du ikke liker! Takker for det. Er selv en ganske hyppig festrøyker, men har aldri røykt i edru tilstand. Nå jeg har mange venner som vil smake tobakken min, men dessverre kan jeg ikke gi den til dem fordi det er mot loven *Wink**Wink* ellers, takker for tipset, jeg har selv vært redd for hvor avhengig det er. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Da har jeg akkurat vært på telefonen med clas ohlson, de har viften inne, skal ned å kjøpe den nå. - er kjempespent Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Lykke til! Dette skal i mine inlegg. Bynn å lag snus da, og selg til meg billigere enn Norske butikker skal ha xD Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) coolt, er det denne ? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=150688125 Isåfall skal du feste den på innsiden på veggen eller har du tenkt til å lage til hull slik at du får uttrekk som feks på dataer ? http://www.idg.no/multimedia/archive/00019/kabinettvifte_19879d.jpg Endret 7. oktober 2010 av Charlo Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 charlo: han skulle kjøpe vanlig vifte til 220V stikkontakt... tror jeg Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Nå er jeg ingen elektriker selv.Du kødder? Hadde jeg aldri trodd. Jeg er nå en elektriker, forhåpentligvis blir jeg ikke brannmann i fremtiden. coolt, er det denne ? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=150688125Isåfall skal du feste den på innsiden på veggen eller har du tenkt til å lage til hull slik at du får uttrekk som feks på dataer ?http://www.idg.no/multimedia/archive/00019/kabinettvifte_19879d.jpg Jess, det er den jeg kjøpte charlo: han skulle kjøpe vanlig vifte til 220V stikkontakt... tror jeg Ja, det var den jeg kjøpte, måtte montere stikkontakt på den selv, syntes den ble direkte vakker. Nå, hvor bør jeg henge den? jeg prøvde den på gulvet, om den er for nært/på gulvet kommer det meget like vinn. PS, den bråkte mer enn forventet, det er mulig jeg faktisk går ut og kjøper en dimmer senere. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Du skulle kanskje ha hatt en litt lengere ledning. Tror du burde lage et hull i ene enden, og så lage et litt mindre hull på andre siden for å slippe luften ut. Tror iverfall det er sånn det gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå