Gå til innhold

Hva må til for at kristne skal akseptere evolusjon.

Anbefalte innlegg

Interessant :) Det er sikkert mange som verken bryr seg katta om Gud eller evolusjon også. Som ikke har gjort seg opp noen mening om noe av det.

Men vi har de kreasjonistene som tviholder seg fast til "devolution"-prinsippet og "no new information added". Som om de forstår hva de snakker om. Tenk at begrepet "creation science" faktisk overhodet finnes. Det bryter med alt som har med Vitenskap å gjøre. Men vi har også Kristne biologer som er eksperter på evolusjon og som kjemper for det. Ken Miller f. eks som sier at han tror på en Gud, men han tror ikke på en Gud som prøver å forvirre oss med vilje. Han tror nemlig ikke at noen Gud ville plassert fossiler på akkurat riktig sted for å "teste vår tro". Det blir litt for søkt og jeg er aldeles enig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hva skal til for å overbevise de troende?

Grunnen til at fundamentalister nekter å akseptere evolusjonsteorien er at de tror de da må forkaste troen sin. De tror den motsier sin hellige bok, og at det dermed må være feil, uansett hvor mye som tyder på det motsatte.

Jeg har hatt en diskusjon nylig med en ung kristen på vgd der han startet som kreasjonist men som innså at evolusjonsteorien var en bedre forklaring etter å ha funnet ut at den er kompatibel med troen hans. Han sa det rett ut, at hadde han ikke kunne forent de to så hadde han forkastet ev.teorien.

Men...nå tror han bare at evolusjon er styrt av den samme guden, så hvor mye lengre han har kommet vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...