Gå til innhold

Må plugge USB-nettverksadapter ut og inn ved boot

Anbefalte innlegg

Har et ganske simpelt problem som jeg rett og slett ikke klarer å løse. Hver gang jeg starter opp PCen får jeg en gul trekant på nettverkssymbolet. Dette kan midlertidig løses ved å plugge adapteren inn og ut av USB-porten, men er selvfølgelig et problem jeg vil bli kvitt. Derfor spør jeg her og lurer på om det er noen som har opplevd lignende og/eller har forslag til mulige løsning?

Adapter: Linksys USB200M v2.1

Trengs det mer info, spør. :)

Endret av Sondre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjorde jeg da jeg fikk adapteren, men jeg har nå installert driveren på nytt. Problemet er løst ved restart, men det er som oftest når PCen bootes etter lang hvile (over natten) at nettverket ikke funker. Det gjenstår å se. Jeg er også usikker på om en kjapp restart tidligere har vært problematisk eller ikke.

Endret av Sondre
Lenke til kommentar

Det jeg sa stemmer. Problemet oppstod igjen ved boot etter en natts hvile, og det ser ut til at en vanlig restart ikke medfører noe problem.

Er det "resume" du mener? Dvs at maskinen har gått i "hibernate" eller tilsvarende? I så fall er det en feil i driveren, eller at den ikke støtter suspend / hibernate. Sjekk om Win7 har en mulighet for å re-starte spesifiserte drivere når den tar resume.

Lenke til kommentar

Jeg fant ikke løsning på problemet, men fant ut at det kan midlertidig løses ved å deaktivere og aktivere driveren, så det er ihvertfall bekreftet at driveren er problemet. Har noen forslag om Windows 7 har en mulighet for å restarte spesifikke drivere ved oppstart? Google ba på lite hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...