Gå til innhold

Bilder etterverandre canon 350D

Anbefalte innlegg

Hello!

Lurte på en ting. Er sikker veldig noob i det greiene her og alt det , men sånn er det jo bare da... Jeg skal lage en noe til kjæresten min siden vi fyller 2 år snart :) Det jeg trenger er hvordan man kan ta mange bilder rett etter hverandre av meg ? Håper alle skjønner hva jeg mener da :s

Takk på forhånd fra en som ikke har så alt for mye peiling :p

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

350D har så vidt jeg vet ikke seriefotografering med selvutsløser - den har dog både seriefotografering og selvutløser (men altså ikke kombinasjonen).

En mulighet er å bruke "remote shooting" fra PC. Det var med et eget program til dette i EOS Utility. Dog kan dette kun ta bilde hvert 5 sekund i denne sammenhengen. Mulig GBTimelapse eller DSLR Remote kan brukes med kortere tid mellom hvert bilde. Ingen av disse er i utgangspunktet gratis, men prøveversjonen fungerer som en fullstendig versjon.

Lenke til kommentar

Jeg har satt det på seriefotografering, er det mulig og gjøre så dette går fortere? for nå må jeg holde inn knappen for at den skal ta bilde hele tiden, også tar det litt lang tid før den tar det neste, ikke veldig lenge, men har på føleles at det ikke tar så mange som det går ann og ta ;)

Lenke til kommentar

Sett i manuell fokus, så skyter den kanskje marginalt kjappere. Den er spekket til tre skudd i sekundet - og har buffer til 14 jpeg-skudd. Når bufferet er fullt går skuddtakten dramatisk ned. Et kjappere minnekort kan hjelpe litt, men du får ikke særlig mye lengere serie - men det tar kortere tid før bufferet er tomt og klar til ny dyst.

Men - det er en løsning: Gå ned i bildekvalitet! Gå ned til M eller S i bildestørrelse - prøv og se om du så ikke får lengere serier på full skuddtakt. :)

Lenke til kommentar

Sett i manuell fokus, så skyter den kanskje marginalt kjappere. Den er spekket til tre skudd i sekundet - og har buffer til 14 jpeg-skudd. Når bufferet er fullt går skuddtakten dramatisk ned. Et kjappere minnekort kan hjelpe litt, men du får ikke særlig mye lengere serie - men det tar kortere tid før bufferet er tomt og klar til ny dyst.

Men - det er en løsning: Gå ned i bildekvalitet! Gå ned til M eller S i bildestørrelse - prøv og se om du så ikke får lengere serier på full skuddtakt. :)

Takk for svar :)

Kan du beskrive nøyakig hvordan jeg kommer i seriefotografering og setter kamera til manuelt sånn som du sa? :) Er veldig ny i dette så hadde vert fint og fått det beskrevet sånn at jeg vet jeg ikke har gjort noe feil nå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...