henfos Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Hei, har problemer med det som burde være en enkel sak. Jeg bruke MySQL connector c++ 1.1.0, linker til mysqlcppconn.lib og adder alle include dir jeg trenger. Bruker så enkel kodesnutt funnet på deres side for å utføre en spørring: // sql::mysql::MySQL_Driver *driver; sql::Connection *con; sql::Statement *stmt; driver = sql::mysql::get_mysql_driver_instance(); con = driver->connect("tcp://127.0.0.1:3306", "user", "password"); stmt = con->createStatement(); stmt->execute("INSERT INTO test(id, label) VALUES (1, 'a')"); delete stmt; delete con; // Men underklassen mysql finnes det ingen MYSQL_Driver, og dermed kompilerings feil. Skjønner ikke hvorfor jeg manger denne :S Den finner alt annet. Endret 5. oktober 2010 av henfos Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 og hva sier outputten når du kompilerer... er det linker feil eller compile feil? kan du paste kilden din (med includes)? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Vet ikke om dette løser problemet ditt men doc'en sier at dette er det som bør stå på linje 6 driver = sql::mysql::MySQL_Driver::get_mysql_driver_instance() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå