ArildVonRaven Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hei! Etter kjøp av ny Dlink DIR 855 har vi fått problemer med hakking/stuttering ved bruk av IP telefoni. Har lest på Dlink forum, men kommer ikke helt i mål. Jeg har skrudd av ALG og SPI.. Support på Dlink mener jeg må sette den i bridge-mode. Dvs slå av DHCP? Men da vil ikke routeren dele ut IP til våre maskiner. Vi har 4/4 SHDSL fra Nextgentel med fast IP og IP-telefon fra Oyatel. Begge instansene har sjekket modem og IPtelefon software, men finner ingen feil hos dem. Kan noen hjelpe meg før det går liv på kontoret? Det er ikke forskjell på kablet eller trådløst oppkobling mot router.. Jeg får heller ikke opp 5Ghz som trådløst oppkobling, selv om jeg har aktivert denne. Hva er det jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Sikkert verd et forsøk å åpne port 5060 i DIR-855 mot adapteret. Lenke til kommentar
ArildVonRaven Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Hey! Med adapteret mener du IPtelefonen? Oyatel leverer softphone(som i software) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå