Gå til innhold

Madla - Januar- 2011


Thommesen

Anbefalte innlegg

Da jeg var ferdig med rekruttten i November og dro til Sessvollmoen sank temperaturen 20 grader, så vil ikke høre noen syting om temperaturen på Madla, det er sommer hele året.

 

Skal tilbake til Madla den 16. Januar selv jeg, befalsutdanning altså, så kommer vel til å se mange av dere sose omkring med ytterjakka på og glidelåsen godt trekt opp.

Evje er det bare å glede seg til, det er bare kos.

 

Litt hot tips, puss våpen når dere er fyringsvakt i feltuka, lite kult å ta skyteprøven med et upussa våpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg var ferdig med rekruttten i November og dro til Sessvollmoen sank temperaturen 20 grader, så vil ikke høre noen syting om temperaturen på Madla, det er sommer hele året.

 

Skal tilbake til Madla den 16. Januar selv jeg, befalsutdanning altså, så kommer vel til å se mange av dere sose omkring med ytterjakka på og glidelåsen godt trekt opp.

Evje er det bare å glede seg til, det er bare kos.

 

Litt hot tips, puss våpen når dere er fyringsvakt i feltuka, lite kult å ta skyteprøven med et upussa våpen.

 

 

Dårlig unnskyldning :tease:

 

Må si jeg savner tiden på Madla. Gjelder bare å ha riktig innstilling, så får man en fin tid.

 

Skal tenke på deg Olsen, når jeg reiser sørover med båten...

Lenke til kommentar

Er rykter nå om at NIS ikke legges ned så dere i januar rekrutten har kanskje noe spennende å se fram til vis du har lyst på felt :)

 

What! Blir NIS kanskje lagt ned? Trist å høre, helt klart den tjenesten jeg ønsker i luft. Huff, får håpe det ikke skjer. Det virker som en veldig spennende tjeneste, med mye fysisk aktivitet. Det liker vi.

 

Ja NIS vil bli lagt ned. Siste NIS troppen er vel inn nå, var det NIS gutta snakka om når jeg var på felt med dem. Hvis jeg husker riktig. Så dere vil dessverre ikke få mulighet til å velge det.

 

Luft forsvaret og fysisk aktivitet er ikke noe som går hånd i hånd dessverre. Og ettersom NIS blir lagt ned er bare bare hundfører som står igjen som fysisk krevende i luftforsvaret. Kan hende det er en eller annen tjeneste jeg har glemt. Men mener det var bare NIS og Hundtjenesten som fristet for meg. Anbefaler hundfører på det sterkeste hvis du er glad i hund og litt jogging ikke er noe problem for deg!

Lenke til kommentar

Det ser ut til at Sambandstroppen fotsatt er i live, men det er jo klin umulig å komme inn der antar jeg. De tar jo for faen bare inn seks stykker hvert halvår, men jeg kommer til å gjøre mitt for å ende der. Får bare håpe at mangel på førerkort ikke ødelegger den siste muligheten for en aktiv tjeneste.

 

Men jeg håper at Zimmerh har hørt riktig, og at de revurderer å fjerne den eneste appalerende tjenesten i luft. Likevel må de innrømmes - jeg har fullstendig panikk! Det ser mørkt ut for meg som ønsker mye fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar

Null problem med PC, MEN under inspeksjon bør du putte den i en bag da det ikke er alle befal som liker at skapet ikke ser ut som tegningen. Ellers er det ofte slik at rommene ikke blir fylt helt opp eller at folk dimmer, og da får dere skap til overs som kan brukes som rotskap. Vi hadde to slike skap på rekrutten og der inne var det alltid kaos, med søppel, PC'er, blader og dritt. Veldig greit, bare husk å lås skapet så de ikke sjekker under inspeksjon. (Ikke legg ting i senga under dyna, befalet kan fort finne på å sjekke der og i rekrutten blir det regner som grisebikking, altså refsbart.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har lest i diverse skriv og slikt, nettsidene, etc, er det nok med noen få skift med klær. Ihvertfall i første omgang. De første ukene får vi vel bare bruke klær vi får utdelt uansett. Har ikke all verden med plass i skapet heller akkurat, så det er jo bare positivt å pakke med seg lite.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at Sambandstroppen fotsatt er i live, men det er jo klin umulig å komme inn der antar jeg. De tar jo for faen bare inn seks stykker hvert halvår, men jeg kommer til å gjøre mitt for å ende der. Får bare håpe at mangel på førerkort ikke ødelegger den siste muligheten for en aktiv tjeneste.

 

Men jeg håper at Zimmerh har hørt riktig, og at de revurderer å fjerne den eneste appalerende tjenesten i luft. Likevel må de innrømmes - jeg har fullstendig panikk! Det ser mørkt ut for meg som ønsker mye fysisk aktivitet.

 

Har ennå ikke hørt det ifra befal ikke at befalet vårt bryr oss om det siden det spiller liten rolle for oss uansett siden vi har en NIS tropp til som dimmer med oss, men det er flere som sier at de har hørt at NIS ikke skal legges ned.

 

Og angående sambandstroppen er det ikke så høye krav flere ifra hunde opptaket som jeg nå ser på samband og noen av dem løpte ikke akkurat ekstremt fort ;):w00t:

 

Men vis du kommer til basesettet er du hjertelig velkommen til MK1 er litt lite folk i første etasje nå er jo bare oss i hund igjen :thumbup:

 

Og jeg bare sier det nå med engang felten i madla kan være hat spess. for dere som er i januar siden det er kaldt osv. men når du kommer på basesettet er det veldig mye multi fuel og lagstelt når man først er ute, så selv om du kanskje tenker deg om du kanskje ikke vil ha så mye felt allikevel (jeg ville ha mye felt, men til tider lurer jeg jo på hvorfor det kan være ekstremt trassig.) Uansett ingenting slår følelsen av å legge seg ned i soveposen og jerven duk etter en dag ute i skogen.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har lest i diverse skriv og slikt, nettsidene, etc, er det nok med noen få skift med klær. Ihvertfall i første omgang. De første ukene får vi vel bare bruke klær vi får utdelt uansett. Har ikke all verden med plass i skapet heller akkurat, så det er jo bare positivt å pakke med seg lite.

 

Tenkte litt det samme.

Lenke til kommentar

Takk for svar Mr. Olsen!

 

Et lite spørsmål til:

 

Er det noe vits og dra med seg et lass med klær? eller er det lurt? Står ingenting om at man trenger og ta det med på den listen som står i boken jeg fikk i posten for noen måneder siden.

Greit å ha med seg klær for noen dager, en joggebukse er gull om kvelden. Ta med deg alt du har av undertøy, fordi forsvarets sine er forferdelige. Så anbefaler jeg også å snakke med alle, bli kjent så fort som mulig. Da trives du mye bedre

 

Noen som kjenner til hvor mange uker det tar før vi får reise hjem en tur?

Du får landlov etter 2 uker, og får dra hjem etter 3 uker hvis jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...