Skogslik Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Noen som har peiling på hvor ofte man får utbetalt dagpengene? Hver dag? Eller hver uke/måned? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Den gangen jeg var i militæret for noen år siden fikk vi "lønn" hver 14 dag... Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Akkurat en måned igjen nå. Merker jeg gruer meg litt med tanke på været. Det er fryktelig kaldt nå til Desember å være og Januar/Februar pleier å være enda verre. Men jeg holder meg nå positiv allikevel, og gleder meg fremdeles til hele opplevelsen. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Akkurat en måned igjen nå. Merker jeg gruer meg litt med tanke på været. Det er fryktelig kaldt nå til Desember å være og Januar/Februar pleier å være enda verre. Men jeg holder meg nå positiv allikevel, og gleder meg fremdeles til hele opplevelsen. Stavanger-regionen er vel stedet som vinteren er mildest i Norge ;-) Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Det håper jeg virkelig er sant, for om det er like kaldt som her borte ved Glomma vil jeg fryse i hjel. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Noen som har peiling på hvor ofte man får utbetalt dagpengene? Hver dag? Eller hver uke/måned? hver måned er som regel i månedskifte. Er greit på madla, men det er jo rett ved havet så kan nok bli litt kjølig dessuten er det jo felten som foregår på evjemoen som jo er i agder et sted der var det visstnok nesten 20 blå sist januar innrykk Endret 10. desember 2010 av Zimmerh Lenke til kommentar
vZ Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Noen som har peiling på hvor ofte man får utbetalt dagpengene? Hver dag? Eller hver uke/måned? Den 1. hver måned. Lenke til kommentar
experion Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Nå har jeg ringt og bestilt flybillett Reiser fra Bodø til Oslo klokken 10:40 og fra Oslo til Stavanger klokken 13:10 den 10. januar. Får håpe dette blir et artig år Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Noen som har peiling på hvor ofte man får utbetalt dagpengene? Hver dag? Eller hver uke/måned? En gang i måneden. Tror det kommer den første i hver måned Akkurat en måned igjen nå. Merker jeg gruer meg litt med tanke på været. Det er fryktelig kaldt nå til Desember å være og Januar/Februar pleier å være enda verre. Men jeg holder meg nå positiv allikevel, og gleder meg fremdeles til hele opplevelsen. Hvilke temperaturer er det du gruer deg på? Ser da ikke for meg det blir så veldig kalt på Madla? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Ok, takk til alle osm har svart! Faktisk blitt positivt innstilt de siste ukene. Gleder meg litt til og starte! Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Akkurat en måned igjen nå. Merker jeg gruer meg litt med tanke på været. Det er fryktelig kaldt nå til Desember å være og Januar/Februar pleier å være enda verre. Men jeg holder meg nå positiv allikevel, og gleder meg fremdeles til hele opplevelsen. Hvilke temperaturer er det du gruer deg på? Ser da ikke for meg det blir så veldig kalt på Madla? Vel, her på østlandet var vi nede i -46 i fjor og under -40 opptil flere ganger. Det gjorde vondt å gå ut. Særlig med skjeggstubber i ansiktet. Men om det er relativt lunt borte ved Stavanger så har jeg vel ingenting å grue meg til. Endret 15. desember 2010 av Saft Suse Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg bor ca 1-2 time fra stavanger og det kaldeste vi har hatt i år til nå er -14, og det om natten. Så det er mye mildere her ute ved kysten. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Er rykter nå om at NIS ikke legges ned så dere i januar rekrutten har kanskje noe spennende å se fram til vis du har lyst på felt Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det er da ikke overraskende at Madla (Vestlandet generelt) har mildere klima enn Østlandet eller Brigade Nord og GSV? Madla har kystklima, altså mindre temperaturforskjeller mellom sommer og vinter, mens Garden på Østlandet og GSV og Brigade Nord har innlandsklima med mer "ekstreme" temperaturer, bortsett fra sommeren i nord som oftest. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Det er da ikke overraskende at Madla (Vestlandet generelt) har mildere klima enn Østlandet eller Brigade Nord og GSV? Madla har kystklima, altså mindre temperaturforskjeller mellom sommer og vinter, mens Garden på Østlandet og GSV og Brigade Nord har innlandsklima med mer "ekstreme" temperaturer, bortsett fra sommeren i nord som oftest. -47 effektive kuldegrader i Indre Troms er ikke morsomt Da svir det godt i ansiktet Lenke til kommentar
Stubz Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Flybillett er bestilt : ) Reiser fra Gardermoen kl.16:25 : ) får håpe at det blir et spennende og artig år! kjæm fra Elverum Lenke til kommentar
mathos Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Noen som har peiling på hvor ofte man får utbetalt dagpengene? Hver dag? Eller hver uke/måned? hver måned er som regel i månedskifte. Er greit på madla, men det er jo rett ved havet så kan nok bli litt kjølig dessuten er det jo felten som foregår på evjemoen som jo er i agder et sted der var det visstnok nesten 20 blå sist januar innrykk Kan bekrefte dette Heldigvis hadde jeg over 40 i feber, så det gikk opp i opp! Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Noen som har peiling på hvor ofte man får utbetalt dagpengene? Hver dag? Eller hver uke/måned? En gang i måneden. Tror det kommer den første i hver måned Akkurat en måned igjen nå. Merker jeg gruer meg litt med tanke på været. Det er fryktelig kaldt nå til Desember å være og Januar/Februar pleier å være enda verre. Men jeg holder meg nå positiv allikevel, og gleder meg fremdeles til hele opplevelsen. Hvilke temperaturer er det du gruer deg på? Ser da ikke for meg det blir så veldig kalt på Madla? Det er ikke direkte kaldt på madla. Men utrolig surt, pga vinden. De som skal inn i januar får øvelse på Evjemoen i februar. Det var kaldt nok i november, kan bare tenke meg hvordan det er i februar Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Er rykter nå om at NIS ikke legges ned så dere i januar rekrutten har kanskje noe spennende å se fram til vis du har lyst på felt What! Blir NIS kanskje lagt ned? Trist å høre, helt klart den tjenesten jeg ønsker i luft. Huff, får håpe det ikke skjer. Det virker som en veldig spennende tjeneste, med mye fysisk aktivitet. Det liker vi. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Er rykter nå om at NIS ikke legges ned så dere i januar rekrutten har kanskje noe spennende å se fram til vis du har lyst på felt What! Blir NIS kanskje lagt ned? Trist å høre, helt klart den tjenesten jeg ønsker i luft. Huff, får håpe det ikke skjer. Det virker som en veldig spennende tjeneste, med mye fysisk aktivitet. Det liker vi. Masse morsomt i basesettet på rygge generelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå