Thommesen Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Da har forsvaret begynt å innkalle folk til madla i januar. Jeg har blitt kalt inn til madla 10 januar i luftforsvaret. Flere som skal inn? Tanker om tjenesten, og rekrutten i januar? Ser for meg at det kan bli kalt Lenke til kommentar
Stubz Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Ja, den 10. Januar 2011 kl.19.00 sker je møte opp ; ) Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Jeg er kalt inn til Luftforsvaret Madla 10. Januar óg. Gleder meg skikkelig faktisk. Har gått og gledet meg i noen år allerede. Skal nok bli gøy! Red.: Jeg kommer nok sikkert til å ha en helt annen holdning i løpet av de første ukene. Endret 8. oktober 2010 av Saft Suse Lenke til kommentar
Stubz Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Åssen kjæm døkk dit? : ) Fly, tog eller buss? : ) Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Fly, uten tvil (over 10 timer med tog). Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg kommer med tog fra Oslo. Gruer meg til den turen. Den er jo 8 timer lang eller noe slikt, uten mye å se på vil jeg tro. Lenke til kommentar
Stubz Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 skal ta fly je også. 11-12 timer me tog gidder je itte. Lenke til kommentar
experion Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Bor i Bodø jeg, og skal også inn 10. Jan Endret 9. oktober 2010 av experion Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Jeg og skal hit! Sjøforsvaret faktisk. 11 januar skal jeg komme. innen kl 19.00 Tar vell buss eller kjører selv, tar ca 2 timer da jeg bor i nærheten av Haugesund. Noen som har peiling på hvor ofte man får reise hjem, hver helg? Endret 10. oktober 2010 av Skogslik Lenke til kommentar
MortenOlimb Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Noen som har peiling på hvor ofte man får reise hjem, hver helg? Når du kommer til madla tar det 2 uker til du får landlov. Altså du kan ikke reise hjem før etter 2 uker. Deretter kan du reise hjem hver helg, eller hver dag etter tjeneste om du vil (Da må du bo i nærheten, siden det er ikke mye vits å reise hjem i et par timer bare etc.) Du må komme hjem før 23:00 tror jeg hvis du drar ut på hverdager, er ikke sikker. Du får fri 14:30 på fredager og må være tilbake på leir 08:00 Mandag. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Noen som har peiling på hvor ofte man får reise hjem, hver helg? Når du kommer til madla tar det 2 uker til du får landlov. Altså du kan ikke reise hjem før etter 2 uker. Deretter kan du reise hjem hver helg, eller hver dag etter tjeneste om du vil (Da må du bo i nærheten, siden det er ikke mye vits å reise hjem i et par timer bare etc.) Du må komme hjem før 23:00 tror jeg hvis du drar ut på hverdager, er ikke sikker. Du får fri 14:30 på fredager og må være tilbake på leir 08:00 Mandag. Ah ok. Ja er nok uaktuelt og gå hjem på vanlige dager, men tenkte på helgene. Vill forsvaret da dekke utgiften ved og reise hjem og tilbake i helgene? Lenke til kommentar
experion Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Forsvaret dekker 7 hjemreiser i løpet av 12 måneder. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hm ok. Vell man får jo noe dagpenger som kan brukes til buss hjem i helgene, noe jeg definitivt skal vær helg. Lenke til kommentar
experion Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hvorfor hver helg? Du får jo mange nye venner i forsvaret! Kanskje det inkluderer meg og ? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Hehe, neide det blir nok ikke hver helg, men noe blir det jo siden jeg bor såpass nærme. Noen som forresten vet om det er pc og nett tillgang der? Mange spørsmål og greier rundt dette Endret 11. oktober 2010 av Skogslik Lenke til kommentar
experion Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er datamaskiner til utlån på velferden. Er også et veldig tregt trådløsnett der Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hm ok. Vell man får jo noe dagpenger som kan brukes til buss hjem i helgene, noe jeg definitivt skal vær helg. Om man bruker uniform får du 90% rabatt på offentlig transport, mens du får 50% rabatt i sivilt/m tjeneste-id. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Da var helgen over, å jeg kunne endelig ringe Vernepliktsverket for å spør om det var mulig å bytte fra HMKG til en annen plass. Hun sa at det var en som ringte tidligere og spurte om akkurat det samme, men at det ikke var flere plassen bortsett fra i garden. Men så oppdaget hun at det var ledig plass i sjøforsvaret! Hun prøvde å sette meg opp, men fikk det ikke til. Hun prøvde å ringe, men fikk ikke svar. Så fikk jeg nr dit og ringte selv. Han som svarte sa at han satt meg opp og at jeg mest sannsynlig vil få innkalling 2 mnd før Januar!! Herregud så lykkelig jeg er! Lenke til kommentar
Stubz Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Noen som veit åssen kurser man kan ta i millitært? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Er innkalt til Madla / Luftforsvaret 9. januar, og blir nok å se der, med mindre jeg klarer å få fritak (grunnet firmaet jeg driver..) Noen andre her som skal inn 9.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå