-iL- Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hei, jeg har en gammel XPS 710 (nå med 720 MB) fra Dell, som har PCI Express 16x slott. Har lyst og oppgradere dette "SINGLE 768MB nVidia GeForce 8800 GTX" til ett bang for buck kort. Første spørsmål er da; Fungerer 2.0 kort i ett 16x slot? Regner med svaret er ja, og at båndbredden bare blir strupet til hva 16x klarer. Hvilket kort bør jeg da gå for? Tenkte og bruke maks tusenlapp, da jeg skal kjøpe ny PC til våren igjen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 PCI Express 2.0 er en standard for PCI spor, mens PCI Express x16 er hastigheten på selve sporet (båndbredde). Det finnes forskjellige hastigheter, x1, x4, x8 og x16. Et skjermkort som er laget for PCI-Express 2.0 vil funke i et PCI express spor som har 1.0 standard. Alle nyere kort er bakoverkompitabel, så det vil ikke være noe problem. Så kjøper du et skjermkort med PCI-E 2.0 og PCI-E x16 vil det virke, og den PCen kommer visst med en Intel Quad CPU på 2.66 GHz, så tror ikke CPU vil være en flaskehals med tanke på spill. Du kan trygt kjøpe et nyere skjermkort å sette inn, GTX 460 er jo et godt kjøp, men kommer an på hva du skal bruke PCen til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå